Ga naar inhoud

Besparen kun je zelf


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar een relatie met je bolide blijft natuurlijk wel handig :blink: , ondanks dat "kantinevoer" :blink: .

Nu zijn de Skoda's natuurlijk niet de zuinigste auto's, maar wel een goed compromis. Zoals eerder aangehaald, dat ligt ook aan dat tussen stuur en stoel... Daarnaast is de prijs/ prestatieverhouding nog steeds goed en beter duidelijk beter dan van het moedermerk. Daar maakt VW zich natuurlijk om de nodige zorgen om.

Afgelopen weekeinde toevallig bij de oosterburen een autoblad (Autoblöd) in de vingers gekregen waarin naar alternatieven voor de Golf gezocht werd (voor de lezer: de Golf is by-far de best verkopende auto in Duitsland, dus daar worden alle auto's voor het populaire segment aan afgemeten). Tot mijn grote genoegen kwam "mijn" auto (die term moet ik met velen delen op dit forum :D ) daar als beste uit, als enige zelfs beter dan de Golf omdat hij ruimer was, overzichtelijker/ beter zicht, "variabeler" en goedkoper. De afwerking was op hetzelfde niveau, dus dat was ook al geen reden meer om een Golf te kopen. Voor hetzelfde geld kreeg je er ook nog eens een perfecte 4x4 bij.. Alleen bij het verbruik was de Golf beter.

Als je alleen voor het mileu gaat zijn er alternatieven, ga je voor je portefeuille zijn er ook alternatieven. Ga je voor allebeide worden de alternatieven minder... Blijft dus een persoonlijke keuze en voor mij persoonlijk een goede trouwens :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

biogas sjunker koldioxidutsläppen till nära noll.

Deze voorspelling lijkt me wat voorbarig, in de nederlandse "versie"vind ik daarrvan dan ook niets terug.

In biogas zit, net zoals bij aardgas, in het gas zelf al ca. 14 % CO2 los van de verbranding.

Ook bij biogas neemt de CO2 concentratie, na verbranding alleen maar toe , niet nul dus.

Nee, maar het gaat bij biogas om CO2 die anders net zo goed ook de lucht in was gekomen. Dit in tegenstelling tot verbranding van fossiele brandstoffen. Als je die verbrandt komt er extra CO2 in de lucht, die er anders niet in was gekomen.

Een bos onttrekt CO2 aan de atmosfeer doordat er bomen groeien. Die CO2 komt in het hout. Doe je echter niks, dan gaan bomen dood en als het hout gaat rotten, komt de CO2 daarbij weer in de lucht. Dat is een natuurlijk proces en ook niks mis mee. Biobrandstof wil zeggen dat je het niets doelloos laat rotten, maar zorgt dat je energie overhoudt aan de manier waarop die CO2 weer in de lucht komt. Hout kan in een vergistingsinstallatie, etc.

Bij het verbranden van fossiele brandstoffen pompen we met terugwerkende kracht binnen twee eeuwtjes de CO2 in de lucht van een paar miljoen jaar. En dat doen we door spul te verbranden waarvan het rottingsproces eveneens een paar miljoen jaar op pauze heeft gestaan. Terwijl het misschien wel verstandiger is om daar bijvoorbeeld 10 eeuwtjes over te doen, omdat het milieu het in een lager tempo beter kan verwerken, en daarbij eveneens te zorgen voor meer bos wat helpt bij die verwerking, en manieren om uit dat hout van bos energie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerergste, wat je als mensch dus kunt doen is het Verbranden van tropisch regenwoud, de warmte wordt niet benut, de vrijkomende CO2 is nergens goed voor geweest en het natte tropische hout wil eigenlijk niet goed branden en geeft uit wraak voor het verbranden, enorme hoeveelheden CO en CxHy (koolwaterstoffen, waaronder Methaan) af.

Het broeikaseffect van die gassen is vele malen groter, dan dat van CO2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja en als we als brave brugers dan gaan besparen, dan gooien de energie maatschappijen de tarieven toch gewoon omhoog?

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2683305/energierekening-huishoudens-omhoog.html

Potjandikkie, het is ieder jaar hetzelfde als de olie niet duurder is geworden, dan zijn het weer de kosten voor transport die duurder zijn geworden ze verzinnen iedere keer weer een k.t smoes waarom het weer duurder wordt..

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe