Ga naar inhoud

DEFA SCM Klasse 3 Alarm


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

N.a.v. een vraag van "Ikke_Zelf" maak ik even een nieuw topic

Je sprak in de eerste post van dit topic over:

- DEFA SCM III Alarm incl. o.a. CANBUS koppeling, glasbreek- en microwave sensor

Is dit het skoda alarm? Ik heb een volumetrisch en perimetrisch alarm + sleepdetectie (wat trouwens goed werkt! Vorige week was ik men wagen met de krik omhoog aan het doen om een band te veranderen en het alarm ging vrij snel af) van Skoda en vroeg me af of dit ook werkt bij glasbraak?

- Deuren ontgrendelen niet (er is geen pinnetje bovenaan de deur, ze openen ook niet van binnenuit, zelfs niet met de knop in het midden)

Heb je dit zelf aangepast? Of is dit gewoon zo?

Bedankt.

Dit is het alarm dat men namens Skoda achteraf inbouwt. In mijn geval (Fabia Combi Greenline) monteren ze dat niet af fabriek dus hebben ze dat bij de dealer gedaan. Lijkt me dat Skoda zelf ook wel een glasbreuksensor heeft, het werkt namelijk gewoon op geluid. Als je met een muntje op de ruit zou tikken begint mijn alarm al te waarschuwen (idem bij flinke hagel), tik je door dan gaat het alarm af. Tik je hem in 1 keer in dan gaat het alarm zonder enige vertraging direct af.

Dat de deuren niet ontgrendelen heb ik niet ingesteld maar kan wellicht door de inbouw van het alarm komen. Probeer het eens uit bij je eigen auto met open raam bijvoorbeeld (denk dan wel aan je interieur beveiliging :P ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als je met een muntje op de ruit zou tikken begint mijn alarm al te waarschuwen (idem bij flinke hagel), tik je door dan gaat het alarm af."

Welke waarschuwing komt er dan? Het verklikker lampje in de deur?

Vanavond wordt dit dus onmiddellijk getest :D

Bedankt voor de info PC-Fre@k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het alarm gaat piepen, i.p.v. loeien. Zelfs als het alarm af is gegaan (waar je niet bij was) en je vervolgens de auto ontgrendeld. D.m.v. piepjes wordt je gewaarschuwd dat het alarm af is gegaan, door het aantal keer knipperen van de led (A-stijl) te tellen weet je waardoor hij af ging.

Lampje in de deur doet niet mee bij het DEFA alarm, ten minste het houd de functie die het had, DEFA doet er niks mee. Die heeft zijn eigen lampje in de A-stijl. Goed zichtbaar voor elke halve zool die denkt dat hij alles van hem is...

Bij hagel is het mij één keer overkomen dat hij begon te piepen, en uiteindelijk raakte hij zo overstuur dat hij de knipperlichten aan deed. Ik heb hem toen maar getroost en de binnensensoren uitgeschakeld (door 2x te vergrendelen). Weet uiteindelijk niet of de hagel minder werd of dat de binnensensoren het verschil maakte. Verder geen 'last' van gehad eigenlijk, vond het wel een goede trigger om te kijken of je auto wel veilig buiten staat (hoorde iets over matrassen op het dak...?)

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij (DEFA) is dat wel het geval ja! Dus als ik zeker wil weten dat hij goed op slot zit kijk ik naar het lampje of ik ontgrendel en vergrendel hem nog maar eens.

Bij de Opel is 2x vergrendelen juist extra vergrendelen, dan kan je van binnenuit de deuren niet openen. Iets wat bij mij in de Fabia dus standaard bij 1x vergrendelen al het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even opgezocht, dit moet binnen 2 seconden bij een DEFA alarm.

Normaal duurt het 20 seconden voor de led van constant aan naar knipperen gaat. Als je 2 keer klikt in 2 seconden gaat hij meteen knipperen. In sommige auto's piept het alarm dan ook even ter bevestiging.

Bron: http://aus.defa.com/nl/aus_bruksanvisninger.html

Ik had ook ergens een handleiding in het Nederlands, maar kan die helaas even niet vinden.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Beste medeforumers,

Weet iemand waar ik een dergelijk klasse 3 alarm kan laten inbouwen, dan behalve bij de dealer?

Heb een Skoda SuperB en wil hier graag een alarmsysteem in hebben, omdat ik bang ben dat ze de navigatie stelen.

Kent iemand het bedrijf Fleetaccess? Deze had ik zelf al gevonden www.fleetaccess.nl/klasse-3-alarm

Zij leveren ook voor Skoda speciale af-fabriek alarmen? Zal morgen eens bellen voor wat meer informatie.

Bij hun praten ze alleen over de DEFA DVS90, maar is dit echt het beste alarm voor deze auto? Ik kan het grote prijsverschil

niet plaatsen tussen de dealer en andere aanbieders. De dealer vraagt in mijn geval 875 euro incl. BTW, vind ik erg veel in vergelijking

met 569,00 die ik heb gezien. Heb ook al verschillende ervaringen gelezen over dit bedrijf, maar ben benieuwd naar jullie mening.

Hiervoor reed ik Ford Mondeo en daar had ik geen alarm nodig.......ben benieuwd hoe lang mijn auto een rustige nachtrust heeft...

Grtz. Dwight

Link naar reactie
Delen op andere sites

|Mbt alarm zelf kan ik je niet helpen

Maar zorg er wel voor dat je alarm gecertificeerd is en aangemeld is bij de verzekering

Als de inbouwer niet gecertificeerd is dan kun je bij diefstal evenged nog naast de pot piesen en geen uitkering krijgen van de verzekerings maatschappij.

Kunt misschien ook eens contact opnemen met je verzekring om te vragen wat zei eisen aan alarm en of ze misschien wat adressen hebben !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat Ed zegt. Het kan overal, maar het is pas geldig voor bepaalde verzekeringen als je een certificaat hebt.

Als het je alleen gaat om het afschrikken, dan kan je het overal en in elke vorm laten inbouwen.

Vergeet trouwens niet dat de dealer soms wel beter weet/na kan vragen hoe ze het moeten koppelen, zo hadden ze bij mij eerst problemen met het start-stop systeem na contact met PON en de leverancier van het DEFA alarm hebben ze hier een oplossing voor gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Defa alarm in m'n O2 gehad en daar heb ik echt heeeeeeeel veel ellende van gehad. Het alarm ging regelmatig "spontaan" af als er iemand langs liep of reed. M'n Columbus was toen net gestolen en ik ben dan ook meerdere keren naar buiten gevlogen om de vermeende dief te "weet-ik-eigenlijk-niet-wat-ik-dan-gedaan-had" en bleek er gewoon iemand met z'n hondje langs m'n auto te zijn gelopen. Uiteindelijk is het alarm door de dealer dusdanig ongevoelig afgesteld dat het volgens mij amper meer werkte. Ik denk dat ik daarvoor zeker 5x terug ben geweest bij een fijne dealer in de stad die vanaf morgen Oeteldonk heet..

Wel handige tip als je een Defa alarm hebt: Als je je contact uitzet (om uit te stappek zeg maar), dan even op stand 2 en weer uit en vervolgens gewoon afsluit schakelt het alarm in zonder interieur detectie. (het defa ledje gaat dan ook direct knipperen bij het afsluiten als ik het me nog goed herinner)

Voor het afschrikken kun je ook dit gebruiken..

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2x je auto op slot doen (binnen 30 sec) doet tegenwoordig hetzelfde. Interieur beveiliging gaat dan uit.

Ik ga geen uitspraken doen (want als ik erover begin overkomt het me) maar ik ben nog steeds heel blij dat ik mijn defa klasse 3 alarm in mijn auto heb. Heb die boefjes toch mooi tegenwerkt toen ze mijn ruit in hadden geslagen, sukkels dat het zijn!

Inmiddels is er alweer net een nieuwere versie van het Defa alarm. Die ondersteund ook meerdere interieur sensoren bijv.

Dat lampje is leuk, simpel even met een muntje op de ruit tikken geeft al direct aan dat het geen echt (ruitbreek) alarm betreft...

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

2x je auto op slot doen (binnen 30 sec) doet tegenwoordig hetzelfde. Interieur beveiliging gaat dan uit.

Da's lekker... want regelmatig denk ik "had ik nou mijn auto al op slot gedaan" en klik ik voor de zekerheid nog een keer. Dan is dus mijn interieurbeveiliging uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei het, als ik over mijn alarm begin gaat hij af. Ofwel, ik parkeer helemaal vooraan in de straat, komt er een als een idioot (met geperforeerde uitlaat) langs en dan gaat ie af :)

Alleen bij DEFA ja, maar alsnog goed dat je het benadrukt. Niet alles moet je dus 2x op slot doen (binnen 30 sec).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe