Ga naar inhoud

Achterspeakers bijplaatsen O2


Boullie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ondertussen ben ik eruit dat ik voor het bijplaatsen van achterspeakers in mijn O2 (combi),

kabels ga moeten trekken, want volgens de technieker (bij de dealer), zijn er in de achterdeuren geen kabels voorzien.

Kabels trekken heb ik al eerder gedaan, dus is niet echt een groot probleem.

Wat echter wel voor problemen zou kunnen zorgen, is dat de autoradio moet ingesteld worden voor het gebruik met achterspeakers.

Iemand enig idee of dit met VCDS kan?

aangepast door Boullie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit dat niet gewoon in de Columbus (ergens in het menu?), zeker bij de Octavia en Superb is er sowieso meer in te stellen in het menu van de auto/navigatie.

Wasmachineman weet misschien wel of dat in het normale menu zit. (weet niet of hij achter ook speakers heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er bij die columbus ook niet een geheim menu ?

Moest je dan niet 2 of 3 knoppen ingedrukt houden en dan dat ding aanzetten om er in te komen ?

Maar volgens mij is het zo met de speakers dat het een kwestie van aansluiten is en dan doen ze gewoon mee in het verhaal !

Is zelfs al met de goedkoopste Media markt radio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 'probleem' is dat er geen 8 maar 4 speakers in de auto zitten...

En ik wil er 2 bijplaatsen.

De autoradio moet bijgevolg dus ingesteld worden, dat de achterspeakers ook actief moeten zijn.

Moet nog uitvogelen of er wel degelijk spanning op de speakerdraden komt.

Momenteel is enkel het voorste kanaal actief, waardoor er geen 'fader' (regeling achter/voor) ingesteld kan worden.

Het is geen Columbus overigens, maar de Amundsen+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mijn kenwood is ff duurder dan de Media aanbieding radio

Maar niets geen instellingen aanpassen mbt voor en achter.

Maar 4 speakers bedoel je hiermee de twee grote speakers in deur en twee tweeters in deurstijl of A stijl ??

Want zo ja dan kan ik je verklappen dat de tweaters gewoon parallel over de grote speakers hangen en dus niet uitbedraad zijn naar je Admundsen.

En maw gewoon 2 kabeltjes trekken van de achterdeur naar de Admundsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 4 speakers tel ik zoals Skoda het doet: dus 2 tweeters + 2 kickers.

Dat de tweeters parallel op de speakers stonden wist ik niet, handig om weten!.

Zover ik echter begrepen heb, moet de amundsen ingesteld worden voor het gebruik van speakers achterin.

Maw: momenteel is het 'achterkanaal' uitgeschakeld.

Dit omdat er af-fabriek geen achterspeakers aanwezig waren...

aangepast door Boullie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je nu begint met het trekken van de bekabeling en het inbouwen en aansluiten ervan !

En misschien schakelt de boel vanzelf aan !

Want je bent met me eens dat je met het ene zal moeten beginnen om het andere te verwezelijken ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe