Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/24/24 in alle zones

  1. Komende week genoeg extra dingen op de agenda, dus besloten om mijn slaap te pakken, en vanmorgen samenvattingen bekeken. Max had vanaf de start al een remklauw die bleef hangen, en vanaf ronde 4 was het echt afgelopen voor hem met een remschijf die zelfs geëxplodeerd was. Volgens Horner had Perez tijdens de race aerodynamische schade opgelopen en was de auto daarom minder snel, maar volgens Horner zou Sergio mogelijk zelf niet weten dat de auto schade had. 🙃 Max is gewoon volwassen met deze tegenslag omgegaan, en lijkt zich er naar de buitenwereld toe niet druk om te maken. Ferrari heeft het echt goed gedaan, zeker Sainz die beslist nog last gehad moet hebben van zijn operatie. De straf voor Alonso is dubieus: Alonso heeft bij de stewards aangegeven dat hij wat langzamer de bocht aan wilde snijden om een betere bocht exit te hebben en zo Russell voor te blijven. Uit de data blijkt ook dat ie niet hard geremd heeft of iets dergelijks, maar wel duidelijk vroeger voor de bocht snelheid had geminderd (zoals ie verklaard heeft). Russell had duidelijk last van verlies aan downforce en had daar onvoldoende rekening mee gehouden, met als gevolg zijn crash. De straf voor Alonso wordt nog wat dubieuzer als je weet dat Johnny Herbert (Brit) deze race steward was, dat door de straf Russell (ook Brit) door deze straf voor Alonso blijft in het kampioenschap, en dat Mercedes door de straf net voor Aston Martin blijft in het kampioenschap.
    1 punt
  2. Ver in de toekomst, ergens over 30 jaar zal het heel anders zijn dan nu. Waterstof lijkt mij het mooist. Ik denk dat electrisch rijden niet echt gaat aanslaan en ik zie het als tijdelijk om electrisch te rijden. Electrisch rijden vind ik erg leuk om te doen hoor alleen die beperkingen mbt actieradius vind ik dramatisch, de aanschafwaardes zijn nog steeds te hoog, uitzonderingen daargelaten. En de "footprint" van electrische auto's is heel zwaar drukkend op het milieu met alle accus. Dus electrisch is tijdelijk. Zelf hebben we nog genoeg fossiele brandstoffen om de komende 30 jaar te blijven rijden. En dat is nodig ook want wij Hollanders hebben en blijven altijd bijna het oudste wagenpark van Europa te houden. Alleen in zuid europese landen zijn de auto's nog ouder vanwege voor de hand liggende redenen. En ergens over 30 jaar zal waterstof dermate goed uitontwikkeld zijn om verder te rijden/vliegen etc.
    1 punt
  3. Klopt, alleen kost de productie van waterstof een heleboel elektra .... Men praat bv nu al om windmolens hun stroom ter plekke om te laten zetten naar waterstof en dit dan te transporteren naar de/een opslag En dan heeft men het op dat moment hoofdzakelijk over windparken die op zee staan..... Dus ja je kunt wel elektra opslaan naar waterstof wat meer energie schijnt te kosten dan als je het weer omzet naar elektra..... dus maw een slecht rendement. Maar goed de huidige energiecentrales hebben natuurlijk ook geen goed rendement.....
    1 punt
  4. Aardgas (CNG) en LPG lijken mij geen echte opties voor de toekomst: dat zijn net zulke fossiele brandstoffen als benzine of diesel. Naar mijn idee zijn elektrisch en waterstof de toekomst, maar veel is afhankelijk hoe dit wordt ingevuld door de industrie en regeringen. Je zou bijvoorbeeld met zonnepanelen uit water waterstof op kunnen wekken en dat opslaan, zodat je de waterstof op elk gewenst moment om kan zetten naar elektriciteit, zonder dat er fossiele brandstoffen nodig zijn. Dat omzetten van waterstof naar E kun je in een voertuig doen, maar bijvoorbeeld ook bij laadstations, om zo het electriciteitsnet te ontlasten.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe