Dit weekend veel via de Belgische TV naar de F1 gekeken, ongelooflijk hoe slecht de kennis is van de commentatoren in België. Zo dacht men zaterdag dat na 4 rondes achter de SC men alsnog 15 rondes ging races tijdens de sprintrace. Als je even nadenkt, snap je dat dit alleen al vanwege de hoeveelheid brandstof aan boord niet kan (dus hoef je niet eens de kennis van de regels te hebben).
De race van daag vol met acties en hachelijke momenten, maar wat mij opviel en zover ik weet niet door commentatoren is genoemd: bij de inhaalacties van Max op Kemmel straight, zag je dat ie vóór Eau Rouge even liftte, om vervolgens al onderin Eau Rouge vol gas te geven om al met extra snelheid door Raidillon te gaan, en vervolgens vrij makkelijk op Kemmel straight een plekje te winnen.
@EdK Ik vind sowieso dat er teveel coureurs maar op goed geluk hun auto ergens tussen proppen, waarbij regelmatig de race van een ander compleet wordt vergald door de schade die daarbij ontstaat. Ik zou het een prima straf vinden als een coureur die echt schuldig is aan de schade bij een ander (of door in de weg rijden bij bijvoorbeeld een kwalificatie) als straf áchter de laatste auto wordt geplaatst die ze schade hebben toegebracht bij een race/kwalificatie. (of als die betreffende coureur zelf nog slechter heeft gepresteerd dan degene die hij heeft benadeeld, mag ie zijn slechte prestatie behouden). Bij zo'n straf zullen bijvoorbeeld de toppers in Q1 wat meer rekening houden met de auto's/coureurs die alles op alles moeten zetten om Q2 te halen, terwijl de toppers dat normaal makkelijk moeten halen. In Q3 zijn normaal gesproken de minder auto's en coureurs er wel uit, dus kunnen de toppers er gewoon vol voor gaan. Ook zou zo'n straf systeem voorkomen dat coureurs om de haverklap bij een ander veel schade veroorzaken, omdat ze daar zelf ook veel last van zullen hebben.
Voor over 4 weken alvast: als het goed is, is Zandvoort dan ook gewoon op de NOS te zien, dus geen speciale abonnementen of trucs nodig om te kijken.