Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/22/21 in Berichten

  1. Dat probleem bestaat, maar zo fors is het ook weer niet, en het wordt inmiddels - te laat, dat wel - ook onderkend. Daarbij: we zitten in een transitiefase. Ombouwen naar stroom doe je niet alleen omdat alle stroom nu groen is, maar omdat stroom in ieder geval - in tegenstelling tot benzine, diesel, enz. - 100% groen kan. Een zelfde voordeel hebben aardgasmotoren. Dat is grijs gas, maar ze kunnen ook lopen op groengas, waarmee voor het omschakelen al een grote hobbel genomen is. Stel nou dat iedereen op benzine en diesel zou blijven rijden tot alle stroom 100% groen is, waar gaan laadpunten en tankstations met groengas dan in de tussentijd hun geld mee verdienen? Je moet toch ook gewoon ergens beginnen? Met de opening van de Betuwelijn was er ook dat soort kritiek: de meeste treinen zouden met vervuilende diesellocs rijden. Dat was toen ook zo, omdat die dingen gewoon over waren en omdat het een paar jaar tijd kost om een locomotiefpark te vervangen, zeker als het locs zijn die met verschillende spanningssoorten en beveiligingssystemen moeten kunnen omgaan, en ook nog eens toelatingen moeten hebben in verschillende landen. Vijf jaar na de opening reed het leeuwendeel op die lijn elektrisch. Dat zo'n probleem dan opgelost is hoor je dan helemaal niemand meer over, maar tegelijkertijd is het wel zo dat die elektrische locs er nooit gekomen waren zonder die Betuwelijn.
    2 punten
  2. Beide hebben voor en nadelen. Eibach veren voordelen - goedkoop in aanschaf en montage - betere wegligging (sportiever) - minder overhellen in bochten - sportieve looks Eibach veren nadelen - vaste verlaging, niet regelbaar - soms slechte communicatie met OEM dempers -> stuiterend gedrag op snelheidsdrempels - bij hogere km stand risico op sneller lek rijden van je originele dempers Schroefsets voordelen - regelbaar in hoogte - betere communicatie tussen de weg en het onderstel - sportief rijgedrag mogelijk, baanvaster - imo, superieur looks ( niet haalbaar met veren ) - sommige sets zijn in hardheid regelbaar - alles word vernieuwd bij montage schroefset, je veren en dempers, je kan dus jaren door met verse dempers en vering. Nadelen schroefset - Duurder in aanschaf en montage - Vaak ligt een auto op schroefset lager, dat wil soms zeggen dat je heel voorzichtig snelheidsdrempels moet nemen, of voorzichtiger dan normaal parkings moet oprijden. denk dat het dat zowat was. 😅 Mijn keuze voor dit merk (AP) komt doordat.. -AP uit dezelfde fabriek als het duurdere KW komt -AP de referentie is wanneer je een betaalbare maar toch goede kwaliteitset wil -AP me aangeraden werd door bekende mede forumleden die al jaar en dag hun auto's ermee verlagen, ook vrienden van mij uit de tuninscene gebruiken bijna allen AP, tot volle tevredenheid overigens. - Dit specifieke setje kon ik goedkoper vastkrijgen, kost normaal zo'n 699-799 in België, nu nieuw in de doos 399 met alle nodige documenten, effe mazzel met gehad
    2 punten
  3. Hier kun je iets leuks uploaden als het gaat over bijzondere auto’s. Hier zie je 2 bijna dezelfde Alfa Giulia’s in onze vakantie. Deze komen uit CH en hebben beide +500pk volgens de broers die de auto’s hier naar toe rijden. Geweldig toch? Net gezien voor we het strand op gingen hier.
    1 punt
  4. 1 punt
  5. Prachtige wagen, maar dan wel in Wit of Rood, zwart doet afbreuk aan deze schitterend gelijnde wagens.
    1 punt
  6. Schitterend design. Schijn je wel mee te moeten oppassen, zoals iha met veel pk's op de achterwielen
    1 punt
  7. 1 punt
  8. https://www.jumbo.com/inspiratie/bbq/vegetarisch/recepten
    1 punt
  9. Uiteraard Johan, ik post hier alle wijzigingen 👍🏻 deze maand nog normaal gezien en anders begin augustus, mijn monteur moet nog laten weten wanneer het past 😅
    1 punt
  10. Wanneer komen ze eronder Jefrey? Laat je hier nog wat foto's achter hoe het geworden is?
    1 punt
  11. Vag Techniek geeft 200 pk/310 Nm aan voor stage 1. Voor 1+ 210/320. Voor dat laatste zou ik het geld niet voor over hebben. JD 210/340.
    1 punt
  12. Zeker. Even langs TVS of een andere goede tuner. Voor de duidelijkheid ik heb de auto niet op de rollenbank gehad. De 360Nm is een opgave van TVS. Het vermogen die zij opgaven was 220pk. Echter de standaard 160pk die Skoda destijds opgaf blijkt in werkelijkheid al tegen de 180pk aan te zitten. Ik heb zelf de 245pk berekend a.h.v. gewicht van de auto en de sprint van 0-100km/pu. Deze vergeleken met de fabrieksopgave van diverse standaard auto's.
    1 punt
  13. Zou je in het kort eens de voordelen kunnen omschrijven @JeSkovan de schroefveren t.o.v. verlagingsveren (Eibachs) en waarom specifiek je keuze voor dit merk?
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe