Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/13/21 in Berichten

  1. We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee. Wij hebben een 20’ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen 🍻 De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... 💂‍♂️ Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021 In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. 😍 Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20’ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin.
    2 punten
  2. Nieuwe Tucson Hybrid of een RAV4 4WD Hybrid.. als het er ooit nog eens in zit, maar in ieder geval iets Koreaan of Japans... Te veel nachtmerries gehad over het fenomeen "producteigenschap" ..
    2 punten
  3. Het lijkt er op dat ze per 1 maart 2021 de accu van de iV 60 een ander typenummer geven. Dat kan inhouden dat ze een revisie hebben doorgevoerd, bijvoorbeeld net wat andere componenten of een andere fabrikant. Leuk feitje, zo te zien kost het accupack (incl. alle onderdelen op de afbeelding) bij de iV 60 €16.400 en de iV 80 €18.400 ex. BTW. Een losse cell (nr 2.) kost €1240 euro Kon het niet laten om het grofweg door te rekenen. Als je een benzine auto koopt, kan je van dat geld (iV 60 accu) genoeg brandstof kopen om 160.000 km te rijden 😂 (huidige benzine prijs, magere 1:15)
    2 punten
  4. Voor zover we hem nog hebben ... bij deze stel ik graag mijn BMW M2 graag voor. In januari aangekocht, in februari in ontvangst genomen. Wagen is van 2017 en heeft momenteel een 43.000km. Voor de kenners, het is een N55 blok. Voor de M-puristen niet echt een M-blok maar i don’t care. Het N55 is een redelijk betrouwbaar blok zonder de dure M herstellingen en dat was voor mij belangrijker . Wat was de reden om een M te kopen: hier in BE worden dergelijke wagens in de toekomst “onbetaalbaar” om in te schrijven door de steeds strenger wordende milieu-bullshit. Inschrijvingstaksen en jaarlijkse taksen zullen in de toekomst enorm stijgen. Daarnaast met de opkomst van hybride, EV , downsizing van motors was het nu het moment om nog eens een echte liefhebbers-wagen met teveel cilinders en teveel vermogen te kopen. Daarnaast waren de tweedehands prijzen van een M2 om een niveau dat het voor mij ook betaalbaar werd. Dus, na eens lief in de ogen van mijn partner gekeken te hebben, overgegaan tot de aankoop van een M2. Kleurkeuze is redelijk beperkt: zwart (absolute no-go), grijs(kleiner aanbod), blauw (mooi op foto maar eigenlijk redelijk flashy) en wit. Aangezien ik een voorkeur had voor wit (minder krasgevoelig, maakt de wagen wat dikker,..) redelijk snel de beslissing genomen dat het een witte diende te zien. qua uitvoering is een M2 ook quasi altijd full option. Maar zeer kleine verschillen in het aanbod. Uiteindelijk uitgekomen bij mijn M2, die nog eens met redelijk dicht in de buurt stond. Ondertussen hebben de M al een week of 3 (en 3 tankbeurten verder 🤣). Wat zijn de bevindingen tot nu toe? positief: - beest van een wagen: dat vermogen is niet normaal. Minste pedaalbeweging en je voelt de power. Even full power ... pffieeuwww ... even happen naar adem. Die versnelling is abnormaal. - het geluid: zowel de motor als de uitlaat maken een knap geluid. Met de kleppen open , krijg je ook burbles. Wel leuk. - de stijfheid van het chassis: in leuke bochten voel je echt hoe stijf het chassis wel is. Is echt bijzonder. - de looks: wat hou ik van die brede “heupen”. Geven de wagen een agressieve look waar ik wel van hou in een wagen - ondanks dat het een monster is door het vermogen, kan je er ook zeer rustig mee rijden. Het vermogen zit niet te “duwen” op jouw voet. -het speelse: wil de wagen eerst wat leren kennen maar je voelt wel dat er een serieus duiveltje zich schuil houdt in de wagen. Speelpret gegarandeerd. Begin zo een beetje bepaald “gedrag”‘uit te lokken en dan merk je dat de wagen maar al te graag met het kontje wilt schudden. ... Uiteraard zijn er ook wel negatieve punten: - wagen is redelijk hard. Ok, het is uiteraard een sportwagen. Het sublieme weggedrag moet je ergens mee behalen maar op onze triestige Be-wegen, steekt het af en toe wel tegen. - spoor-zoeken: ok, ook wel door onze niet al te goede wegen maar door de brede sloffen (245 vanvoor en 265 achteraan) heb je snel last van “spoor zoeken”. Soms redelijk verschietachtig als de kont even slingert en bij hogere snelheden best wel twee handjes aan het stuur. - verbruik: weet je op voorhand maar toch altijd wel even slikken. Met mijn korte afstanden zit ik al snel aan 17-20l per 100km. Als je wat langere afstanden kan doen en de voet in bedwang kan houden (maar daar koop je geen M voor) is 10L/100km het beste wat je kan behalen. Wetende dat er dan ook maar een tank van 40L in zit , betekent dat je veel aan het tankstation staat. -omstaanders: omstaanders kunnen een M maar weinig appreciëren. Door het geluid is het precies of je steeds veel sneller rijdt dan de werkelijke snelheid wat redelijk wat boze blikken oplevert. -running cost: je weet dat uiteraard op voorhand maar alles is een heel stuk duurder aan een M. Bandjes , onderhoud, wisselstukken , ... kost een aardig centje. ondanks de negatieve puntjes is het een dijk van een wagen. Eigenlijk moet je als liefhebber ooit zo eens iets gehad moeten hebben. mag niet ontbreken op het palmares. Grt leon-cupra
    1 punt
  5. Leuk theoretisch verhaal over tijdelijke wegmarkering, alleen wordt die niet altijd aangebracht! Bijvoorbeeld langs provinciale wegen zie ik nog wel eens dat 1 rijstrook wordt afgezet wegens werkzaamheden, maar omdat die werkzaamheden zich redelijk snel verplaatsen langs de weg (denk aan 100m per dag ofzo) wordt daar geen markering voor aangebracht. Idem dito bij afzettingen die buiten de werkuren weggehaald worden, en er dus alleen staan als men daadwerkelijk aan het werk is. Ik ben benieuwd hoe de 'lane assist ++++++' daar op reageert. Stuurt ie domweg naar de andere rijbaan, waar op dat moment tegenliggers aankomen, of blijft ie voor het groene stoplicht wachten omdat ie niet ziet dat ie een baan moet opschuiven? Die gadgets die automatisch sturen/rijden zijn heel leuk, maar als ze ook maar in 1% van de gevallen de fout in gaan, wordt het verkeer heel veel gevaarlijker dan het zonder gadgets is.
    1 punt
  6. Maar goed je koopt nooit nieuw zeg je altijd !!?? Dus geen eerlijk vergelijk , moet je wel naar 2e hands kijken en de prijzen. En als die er nog niet zijn dan zal je moeten wachten, maar goed dat moet je toch ! Want de vrouw heeft je gezegd dat je 4 jaar met deze moet rijden.....😁
    1 punt
  7. Er zijn wel leuke Cupra's. Dit lijkt me wel wat: https://www.autovisie.nl/nieuws/cupra-formentor-de-eerste-echte-cupra/
    1 punt
  8. Voorlopig even niet. Ben tevreden met de Polo. Zou op zich wel naar EV willen, maar is budgettair een no go. Mocht ik een onverwachte financiele meevaller krijgen, waarmee zoiets mogelijk wordt, dan zal ik denk ik toch de verleiding van een Golf R (al dan niet nieuw, hangt af van de grootte van de meevaller) niet kunnen weerstaan.
    1 punt
  9. En dan koop je een nieuwe radio 🤦‍♂️ Ik heb op dit moment de meest recente en gewilde RNS510 in de auto hangen met navi (duh), bt streamen etc. Toch mis ik carplay en is het systeem rete traag. Toevallig ging ik even op mp neuzen en kwam ik een Discovery Media systeem tegen (alweer de meest recente G versie) die in de laatste jaren van de Beetle/Caddy/CC geleverd is. Het is een MIB systeem (nieuwe type dus) wat er ook zo uitziet. Inclusief navi (boeit me niet zoveel) maar het belangrijkste: Apple carplay en Android Auto! Volgens alle mannen die de conversie ook gedaan hebben is het geluid ook vele malen beter. Bijkomend voordeel is dat de achteruitrijcamera nu ook een hogere resolutie aankan en hij is 5tientjes goedkoper dan de camera voor een rns. Ik noem het: winwinwin 😂 Wordt het een en ander aanpassen (incl adapter) en als het erin zit zal ik wel een foto plaatsen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe