Even opnieuw voorstellen?? 😅
Wasmachineman blijft altijd Wasmachineman! Ook al ben ik al jaren niet meer actief in de wasserij business. Sterker, ik ben vandaag begonnen in een nieuwe job in een onbekend segment tot nu voor mij.
Raar? Tja, dit heb ik wel vaker hoor. Ik stort me dan in iets nieuws omdat ik vastloop in mijn vorige job blijkbaar? Onnavolgbaar ben ik voor velen. Familie, vrienden, kennissen, skodaforummers....iedereen zal zich wel afvragen hoe het allemaal gelopen is. Ik zelf soms ook hahaaa! Feit is dat je wat sneller wisselt als Accountmanager in het verkoopgebeuren dan in andere werkgebieden. Je wordt afgerekend op harde cijfers oftewel KPI’s: Key Performance Indicators. Ook heb ik mij wel eens afgevraagd of verkoop wel het juiste vak was voor mij?
Onrust? Veel onrust heb ik ervaren. Ook in mijn voorgaande sales job in de elektronica had ik onrust. En toch sliep ik altijd goed. Nooit zorgen gemaakt hoor maar ik heb mij wel veel geërgerd. En dan bots je met een directeur bijvoorbeeld en dan trek je altijd aan het korte eind. Maar zo’n iemand ben ik wel die mijn mond open trek dus, dat gaat soms niet goed blijkbaar.
En dan nu de baanwissel. Deze job die ik nu heb krijg ik via mijn netwerk: begin 2019 had ik een Amerikaanse klant binnengehaald en die was zo tevreden dat hij mij gelijk aanbood om te helpen toen ik in mei aangaf op zoek te gaan naar een andere baan. En dat heeft die Amerikaan dus ook gedaan. Hij heeft gelijk een Nederlandse relatie gebeld waarvan hij wist dat die relatie iemand zocht die goed is in relatiebeheer. En dat wordt mij nieuwe job dus: relatiebeheer voor Amerikaanse klanten voor een Nederlands bedrijf in Hoofddorp. Ik heb een inwerkperiode nu en hierna ben ik dus contactpersoon voor die klanten in de USA. Het tijdsverschil is wel een klein dingetje maar daar heb ik geen probleem mee. Ik begin gewoon wat later. Ik werk vanuit kantoor en ook vanuit huis, wel zo makkelijk natuurlijk.
Fulfilment Warehousing is dus mijn job en betekent: zeer uitgebreide opslagmogelijkheden van apparatuur incl reparatie van elektronica bijvoorbeeld. De Amerikaanse klanten hebben een opslag nodig van hun producten die ze verkopen in Europa. En aangezien klanten veeleisend zijn tegenwoordig moet je snel kunnen reageren. En dat reageren naar klanten doen wij dus. We repareren, we sturen producten op, we halen producten ook op en controleren die. Wereldwijd. Als je wel eens bij Amazon bestelt, dan kun je contact hebben met mij zonder dat je het merkt.....dit doen we allemaal met eigen personeel in Hoofddorp. Totaal 35 m/v zijn werkzaam bij ons. Leuk toch?