Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/06/17 in alle zones

  1. Oké deel drie is verder geen tekst en uitleg mbt het poetsen maar meer een paar foto's van het eindresultaat voor ik vandaag naar de dealer reed voor de onderhandelingen. Met als resultaat dat er nu een Fabia Combi in bestelling staat die eind Oktober geleverd gaat worden zoals nu de planning is (week45 )
    2 punten
  2. Mooi dat niet alleen het resultaat van je detail-inspanningen naar tevredenheid is, maar dat ook de financiele beloning bij de dealer in orde was. @EdK Voor de vervanger open je een apart topic, met welke specificaties je hebt gekozen?
    1 punt
  3. Goed het vervolg dan maar, had er al enkele dagen geleden op kunnen staan als het niet het geval was geweest dat nadat ik de tekst klaar had en de foto's ging toevoegen opeens de gehele tekst was verdwenen en ik deze ook niet meer terug kreeg. Hierdoor even zo de pest in dat ik de foto's die er al wel stonden op onzichtbaar heb gezet ( voordeel van MOD zijn ) en de boel de boel heb gelaten. goed de onderstaande foto geeft dus de krassen die door nep picasso waren gemaakt duidelijk weer op de foto. En kan je zeggen dat je goed de pest erin hebt als je op een ochtend in het weekend de deur uitstapt en het opeens ziet. Eerste instantie denk je nog van het is niet waar, maar na nogmaals kijken en voelen krijg je ineens een heel vreemd onderbuik gevoel en helemaal als je dan het ook bij de buren hun wagen ziet ! Opzet ?? duidelijk !! Dader bekend ?? we hebben een vermoeden wie het is geweest, maar ja je kunt het niet hard maken !! De onderstaande foto's met schilders plakband boven de kras heeft als doel om de kras goed te kunnen fotograferen ! Deze tip van Gert meegekregen toen hij vroeg om wat foto's van de kras om een indruk te krijgen of ze wel of niet verwijderbaar waren. Het vlekje wat je rechts uit midden ziet is wat vuil en derhalve dus niets met de kras van doen. De kras op de 2e foto is de kras op bestuurders deur en is degene die het diepst in lak gekrast zit en deze is minder geworden maar niet volledig weg te krijgen. Affijn nadat we de eerste dag dus de motorkap geheel hadden gedaan zijn we begonnen de 2e dag met het kleien van de linker zijkant van de wagen. En ook nu weer sta je versteld wat voor vuiligheid er van de lak afkomt met deze stap en ook hoe glad het uiteindelijk word. En de zijkant onder is in algemeen de plek waar je de teer spetters op de lak tegenkomt en ook mijn wagen was hiermee geen uitzondering, maar met het kleien verdwijnen die spettertjes ook zonder enig probleem ! Wat grotere ( 3mm) moet je even wat langer met de klei overheen gaan voor je ze weg hebt. Maar resultaat is een volledig gladde lak. Tsja en toen ging het er op aan komen... het verwijderen van die krassen of in ieder geval zoveel mogelijk... Dus je begint met de gele pad en het grofste polijstmiddel, maar kwam er al snel achter dat dit het niet ging worden of dat ik dagen op die kras zou staan te poetsen. Dus de wolpad er dan maar bijnemen , dus gele pad van de machine af en wolpad erop en enkele druppels polijst op de pad en met stand 5 maar weer polijsten....en......toen sloeg het noodlot toe....... de machine stopte er geheel mee ging weer aan en.....uit en bleef uit.... Zekering groepenkast er soms uit ?? Nee die is goed. Machine in stopcontact keuken gestoken ....... nog niets... Uiteindelijk de schroevendraaiers erbij gepakt en het handvat van de DAP900 maar losgeschroefd .... ja hoor de bruine draad zat niet meer in de schakelaar van de machine.... Dus bruine draad weer aangesloten en nu goed aangedraaid en tevens de blauwe draad nog gecontroleerd die ook niet geheel goed vast zat. Boel weer in elkaar geschroefd en zowaar deed de machine het gelukkig weer. ( dit slordigheidje wel aan winkel doorgegeven per mail en had met een kwartier een mail met verontschuldigingen terug ) Dus uiteindelijk verder met de wolpad na eerst de al opgebrachte maar opgedroogde polijst verwijderd te hebben met PREP. Hierna opnieuw begonnen en de kras leek minder en minder te worden met de wolpad. Nu is je eerste gedachte dat een wolpad zacht is en dat je deze gebruikt in de nabehandeling maar het tegendeel is waar en je polijst juist met de wolpad beter dan met de gele pad. Op bepaald moment zie je dat de kras niet verder verdwijnt dus de wolpad verwijderd en met de gele verder gegaan en hiermee kreeg ik een nog beter effect, maar ook hier zie je op bepaald moment geen verdere verbetering dus tijd om te stoppen. Dus het paneel opnieuw gereinigd met de PREP en het resultaat bekeken en dit kon op dat moment mijn goedkeuring krijgen. Dus met de oranje pad en de bijbehorende polijst aan de volgende stap begonnen en hierbij de gehele spatbord en deur gepakt. En ook in deze stap zag je een verbetering dus uiteindelijk de laatste stap gedaan nadat ik het paneel eerst had schoongewreven met de doeken. Nadat we de laatste stap met finale polijst erop hadden zitten en uitgewreven hadden met de doeken en nabehandeld hadden met de prep was ik op zich best tevreden met het resultaat en uiteindelijk met de wax de nabehandeling gedaan op de zwarte pad. En onderstaande 2 foto's geven uiteindelijk weer wat het resultaat was op de linker voordeur. Het zit er uiteindelijk nog wel, maar je moet echt heel erg goed kijken op sommige plekken om echt te zien waar de kras zit ! Daar ik eerst kwam aanlopen dan zag ik van 2 mtr afstand echt de krassen zitten, nu is het resultaat dat je echt op sommge plekken echt moet kijken vanuit bepaalde hoek met bepaalde lichtval waar de kras zit En op bv de deur zie je de kras waar hij het diepst is nog wel als je er een meter voor staat maar niet meer als je er 2 mtr vanaf staat. Dus resultaat is voor mij op dit moment voldoende als resultaat en na gehele zijkant gedaan te hebben vond ik het wel mooi voor de dag. Want ja moest ook nog even de boel allemaal opruimen en de gebruikte doeken en pads wassen voor de volgende dag. En ja dag 3 werd een dag van het dak de rechterzijde en achterklep en voorzijde rondom de gril de lak nog aanpakken. Nu zaten daar verder geen krassen dus hoefde ik in ieder geval de stap met de wolpad en de gele pad niet te doen. Dus met de oranje en de witte deze twee stappen alleen hoeven te doen, uiteraard voordat ik de delen eerst had gewassen en een behandeling met de klei had gegeven. Dus aan eind van de dag stond ik met een heerlijk gevoel het gehele resultaat te bekijken wat de onderste foto ook wel deels weergeeft.... Na alles weer opgeruimd te hebben en een heerlijke miss ping maaltijd genuttigd te hebben stond ik nog ff verlekkerd te kwijlen bij de wagen ( uiteraard er voor uitkijkend dat we niet op de wagen kwijlde ) Een buurman van paar huizen verderop met zijn nieuwe Seat (kodiaq ) was toch ook wel erg benieuwd naar het resultaat want de demonstratie de dag ervoor met het kleien en het pakkie shag had hem echt verbaast. Had het bij zijn 4 weken oude wagen getest maar zoals hij zei het bleef gewoon liggen.... En als ik bij jou nu met zo'n doek er overheen wrijf dan voel je gewoon hoe glad deze is en als ik dat bij mij doe dan voel je dat het stroef aanvoelt ! Is mijn lak dan al zo vervuild ? Dus uiteindelijk met een stukje klei en glijmiddel naar zijn wagen gelopen en een stukje van de motorkap behandeld en ja buurman hier zie je het vuil al wat er van de lak afkomt. Hierna nog even een handpad en de wax gepakt en het deel wat met de klei was gedaan weer een beschermlaag gegeven. Vermoed maar zo dat als hij van vakantie terug is dat hij uiteindelijk ook op bepaald moment aan de slag gaat op deze wijze.. affijn de wagen stond ook weer de dag erna me toe te schijnen, alleen die dakrails die bleven maar wit uitslaan.Had ze al met het middel wat ik voor interieur had gebruikt behandeld maar dit had geen resultaat.Hierna de oude vertrouwde cockpitspray erbij gepakt en op lap gespoten en uitgesmeerd op dakrails maar nog steeds geen resultaat de volgende dag.Dus tsja hoe gaan we dit nu weer aanpakken, het was een doorn in het oog op dat moment.Dus na wat zoeken op interpret een product gevonden en dat ook door een toko bij mij in de buurt te leveren was en op voorraad was.Ultimate Black was het middel, en na de reling eerst gereinigd te hebben met weer die PREP een handpad genomen en hierop dit middel gedoseerd aangebracht en aangebracht op de reling.En zowaar de dag er op zag het er nog steeds als nieuw uit de behandelde reling, dus uiteindelijk de andere reling ook behandeld en alle verdere zwarte kunststof delen aan de buitenzijde van de wagen behandeld.Met als resultaat dat het weer zwart was zoals het zwart was toen ik hem 6 jaar terug had aangeschaft. Maar goed wat heb ik nu allemaal gebruikt en toegepast om de wagen weer in een showroom staat te krijgen Wel hier onder en de foto hierboven zijn de spullen die ik heb aangeschaft en uiteindelijk heb toegepast. is alles nu op ? Nee bij lange niet ! Oke het glijmiddel wat je gebruikt bij het kleien is wel op en heb ik derhalve dan ook aangevuld toen ik de ultimate black ging aanschaffen. De Prep ondanks dat je die veel gebruikt tussen de polijst gangen door verbruik je er maar weinig van omdat je dit op een fiber doek spuit en dan pas de lak afneemt. Van de poorboys EXP sealant is ook maar een kwart gebruikt omdat je maar enkele druppels op een pad doet en dit al draaiend verdeelt over de lak en hierdoor verbruik je stukken minder dan je in eerste instantie verwacht. Op de opendag van CC werd er tijdens de demo ook gezegd dat hoe meer je er op aanbracht hoe meer moeite en tijd het koste om het weer uit te boenen en het zeker geen meer bescherming geeft Ben ik hierdoor nu een detailer geworden in hart en nieren ??? Zeker niet, ik zal zeker niet elke keer met de machine en toebehoren elke keer op straat staan om de wagen te behandelen. Simpelweg omdat ik hiervoor de tijd niet heb, maar eens per jaar de wagen op deze wijze aanpakken is toch echt wel het plan om te doen ! En zal de wagen en de lak maar ook het ego goed doen ! En als de tijd van het pensioen op bepaald moment mij ook gegund is door de overheid en de 6 planken met schroeven en schep die in mijn bedrijfswagen liggen niet gebruikt zijn door mijn collega's ..... dan zal ik meerdere keren per jaar de wagen behandelen. Dat het een goed gevoel geeft dat is ding wat zeker is Dat het uiteindelijk bij inruil een plus is met de onderhandelingen daar ben ik vandaag achter gekomen en is zeker de tijd en moeite waard geweest. Dealer was verbaast hoe goed hij erbij stond met zijn 6 jaar ( dec 7 jaar ) hem maar niet verteld dat ik 2 werkdagen hiermee bezig was geweest Dat mijn geinvesteerde spullen hiermee zijn terug verdiend ?? ja ik ben daar wel van overtuigd aan hand van bedrag wat ik terug kreeg voor de Yeti. En oke er zaten wat extra optie's op de wagen die mee verkocht zijn maar ook die hebben een afschrijving. En ga er altijd van uit dat die kosten nooit terugverdiend worden op de Navi na dan.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe