En bij de stand 129.300 was het weer tijd voor een olieverversing. De service indicator was al een poosje aan het aftellen en elke keer de waarschuwingspiep van en de melding van ''service now'' werd ik wel een beetje zat. 15.700 km gereden sinds de vorige oliewissel en in die periode precies 1 liter olie tussentijds bijgevuld. Netjes voor een 2.0 die toch een beetje als een olieverbruiker bekend staat. Voor ik de olie vervangen heb een reiniging gedaan met Wynns oil system cleaner Een halve liter eruit gehaald om te kijken en daarna de cleaner erin, 15 min. laten stationair laten lopen en de rest afgetapt. Nou dat zag er toch zichtbaar vuiler/zwarter uit dan de 1/2 lter die ik eerst had afgetapt. Blok is in ieder geval schoon van binnen Oliefilter en aftapplug vervangen en olie gevuld en Wynns super friction proofing toegevoegd De bougies vervangen voor de Bosch FR6DC+13 deze worden aanbevolen voor gebruik op lpg, alleen de elektrode afstand aanpassen naar 0.7mm. De ruitenwissers begonnen ook al weer behoorlijk te strepen dus gelijk maar een nieuw setje Bosch ''flatblades'' erop gezet. De versnellingsbak ook eens goed bekeken en ik kan geen lekkage zien, op 1 punt is een pakking zichtbaar vochtig maar er hangen geen druppels aan en ook in de beschermplaat zie ik geen sporen van transmissieolie. Het lijkt erop dat de reparaties geen weggegooid geld zijn geweest. Op naar de volgende 15.000 km! Nog even de kosten: 4x bougie € 12,08 5 liter Eurol Super Lite 5W-40 € 23,70 1x aftapplug € 0,86 1x Mann oliefilter € 3,85 1x Bosch wisserset AR533S € 22,50 1x Wynns oil system cleaner € 7,55 1x Wynns Super Friction Proofing € 6,90 1x verzendkosten € 4,00 € 17,12 btw erbij is totaal € 98,56 Ik mag van een vriend gebruik maken van zijn loods, lekker droog en binnen kunnen sleutelen, bakkie koffie erbij, ik vind het leuk om te doen en ik bespaar er de nodige euros mee Is dat Simply Clever of niet (behalve dan voor de dealer, die verdient niet zoveel aan mij)