Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/06/14 in Berichten
-
Octa, ja, tanken is altijd leuk met LPG, 3 - 4 tientjes hooguit. Litertjes van euro 0,75. 1 op 9 à 10. Nu heb ik de diesel, die is 1,40 per liter. Maar: 1 op 19 à 20. Per saldo schiet ik er niet veel mee op dus, maar wel minder vaak uitstappen en minder gevulde koeken met cappu bij de tank stations...3 punten
-
minder koffie en gevulde koeken is gewicht verliezen dus op lange duur ook weer wat zuiniger rijden....2 punten
-
Mijn F2 Combi inmiddels retour van garage. Met nieuwe balansas/oliepomp ketting en nieuwe distributieriem, alles inclusief de waterpomp EUR 919,07 bij een universele garage. Bij 192469 km. Hij moet er dan weer 1 distributieriem wissel ZONDER die ketting (100KKM) en dan weer eentje MET overleven dan staat-ie op 4 ton. Ik rij 30.000 km/jaar. Lol 6 jaar nog en een beetje. Ws ga ik dat zo lang niet volhouden, tegen die tijd wil ik wel uit-geLAT zijn, benzine rijden, en samenwonen, haha, nu wel een van de weinige 1,4 TDI blokken die daadwerkelijk weer nieuwe oliepomp ketting en spanners heeft. Het hele zaakje ligt namelijk ACHTER de distributie, het is echt een prutsklus. Maar de dealers melden het niet. Gewoon laten breken en een nieuw blok/andere auto kopen kan natuurlijk ook, maar dat is duurder. Als ik dus (ik LEER bij) nu weer een F2 zou kopen met een dieseltje met veel km's (behalve de 1,9 tdi) zou ik vragen of de verkoper de ketting vervangt, en tegelijk mee de distributie, die moet er toch vanaf. Ik heb een fotootje bijgevoegd van de oliepomp/balans as unit die onder in het carter zit. (Op de foto ligt het ondersteboven) De tandwielen en de ketting die er om zit worden dan vervangen. Alleen op een UK site vond ik voor de Polo 1,4 tdi een vervang advies voor die onderdelen. Zie http://wiki.answers.com/Q/Does_the_vw_polo_1.4_tdi_oil_pump_chain_need_to_be_replaced_at_all_and_If_yes_when#slide=1&article=Does_the_vw_polo_1.4_tdi_oil_pump_chain_need_to_be_replaced_at_all_and_If_yes_when2 punten
-
Is dit iets voor de koffie / fotografie liefhebbers? Een lekker bakkie bij het plaatjes schieten Gevonden op http://www.gadgetknaller.nl/partners/gadgetknaller/Camera-Lens-Mok-Zwart-p-2565.html?osCid=1 punt
-
Vandaag toevallig ook gaan tanken in Karken/Heinsberg. E-10 voor €1.479. Ik had er 23.52 liter van nodig voor de afgelopen 506 km. Dat is 1 op 21.5 of in euro's 34.79 :D . Daar kan LPG niet tegen op.1 punt
-
BBQ hoort tijd te kosten, net gourmetten. Als je er geen tijd voor hebt moet je het niet doen. Daarom het best BBQ-en op vakantie. Het luchtpompje is toch al mee voor het luchtbed, verder alleen nog het rooster uit de oven meenemen. Neem een zandrug en zoek ter plekke wat stenen uit de beekbedding, bouw een randje die hoog genoeg is, voldoende luchtgaten houden, 45 min. van te voren aansteken, en even aanjagen met de luchtpomp. Na 45 minuten brandt dat prima gelijkmatig.1 punt
-
In het land der onbesuisde mogelijkheden kan het altijd nog gekker: Of een WiFi controlled BBQ: http://www.uberreview.com/2012/06/wifienabled-bbq-controller-lets-remotely-control-smoker-uberkitchen.htm Deze is ook wel 'aardig':1 punt
-
Ik zie wel ns de opmerking voorbij komen "op gas moet je koken". Ik was voor de degelijkheid van motor ook omgegaan van LPG naar diesel. Maar ik heb nu al meer kosten aan onderhoud aan de diesel dan ooit aan de LPG wagen gehad. Vergeet bij LPG wagens niet om een FlashLube tankje met kleppensmeer vloeistof in te bouwen. Dan gaat de kop gewoon as usual mee zoals op benzine. Beste is ook om een automaat te nemen icm LPG omdat die vanzelf een zo hoog mogelijke versnelling in schakelt. De diesel heeft alleen veel meer koppel. Ik ben van Octavia 1,6 mpi op LPG gegaan naar Fabia 1,4 Tdi en die laatste trekt in elk geval de caravan beter...1 punt
-
HAHA dit raakt gelijk een spanningsveld: waar eindigt de BBQ en begint de buitenkeuken?1 punt
-
Als consument van papayapitten, wil ik mij, geheel belangeloos, beschikbaar stellen, om de anticonceptionele eigenschappen beter in beeld te krijgen.1 punt
-
1 punt
-
Toch weer wat onverwachte kosten aan de octavia, het viel me op dat de versnellingsbak wat nattig was van olie, zo goed mogelijk drooggemaakt en een paar weken in de gaten gehouden. Ja hoor, lekkage ergens bovenop, waar het precies vandaan komt kan ik niet goed traceren. Naar de garage dan maar, na een uur werd ik gebeld, keerring stuk, onderdeel van 18 euro, om er bij te komen was wel even werk, totaal 300 euries lichter maar wel lekvrij. Van de week olie peilen, tenminste dat wou ik, de buis van de peilstok afgebroken. Al google-end geleerd dat ik niet de eerste ben die dit overkomt een nieuwe besteld voor de lieve prijs van 2,75 gelijk maar een liter olie en en flesje injector reiniger erbij besteld, de verzendkosten moet je toch al betalen. Plaatsen van de nieuwe trechter was wel even lastig, de injectorrail van het lpg systeem zit daar precies gemonteerd, deze deels losgehaald en zo kon ik het laatste afgebroken stuk verwijderen, een voorzichtig uitgevoerd klusje want als er een stuk van dat plastic in de buis valt kan je echt aan de slag. De octavia bevalt verder nog steeds prima, nu met lpg ruim een jaar verder en de km vliegen er op, het verbruik valt me ook mee, ik had 1 op 9 berekend maar na 25000 km zit ik op 1 op 9,9 niet slecht aangezien ik op benzine 1 op 11,5 deed. Verder merk je er niks van dat je op gas rijd, behalve dan aan de pomp vandaag voor 30 euro de tank weer vol.1 punt