Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/27/13 in alle zones

  1. Even een oud-topic opnieuw wat leven inblazen. De EGR zit er inderdada in om de vorming van NOx tegen te gaan/te beperken. Als die EGR niet softwarematig of hardwarematig (middels een stalen plaatje) is dichtgezet, blijft er roet door de turbo gaan. In noodloop zal dit zelfs meer zijn dan normaal, doordat de EGR dan open blijft staan. Een slechte (kapotte) EGR kan je turbo ernstige schade toebrengen. Deze kan hierdoor uit balans raken. En defecte EGR kan er eveneens voor zorgen dat het DPF (roetfilter) volloopt met roet. De daarvoor aanwezige sensoren willen wel eens falen. Platina wordt gebruikt bij benzinemotoren. Bij diesels werd voorheen een roetcatalysator gebruikt. Een fijnmazig bros (ceramisch?) filter. Hierna ging men de retrofit roetfilters aanprijzen. Daar is nog enige tijd (of nog?) subsidie voor (geweest). Dit hield meer roet tegen, maar eveneens meer vrije doorgang van uitlaatgassen. Bij een tuning op maat, wordt veelal de roetcat verwijderd of leeggemaakt, de EGR dichtgezet maar ZEKER het retrofit filter verwijderd. Tegenwoordig, als er een softwarematige tuning beschikbaar is worden ook de regenererende roetfilters al uit de software geschreven en wordt deze eveneens verwijderd. Resultaat: een betere flow. Meer flow = sneller en krachtiger opspinnen van de turbo. Meer turbodruk = meer pk en Nm. (Nadeel: kans op NOx) (Voordeel: Zonder EGR minder roet) De EGR verlaagd de onstekingstemparatuur, maar zorgt eveneens voor een niet optimale verbranding. (Meer roet). TDI's zonder roetcat/roetfilter klinken veel mooier. De turbo zal fluiten.
    2 punten
  2. http://www.guenstiger.de/Preisvergleich/Kenwood/DNX_5210_BT.html 659 voor het toestel Ik zou overigens voor 30 euro meer voor onderstaande gaan: http://www.guenstiger.de/Preisvergleich/Kenwood/DNX7210BT.html Can-bus adapter kost zo'n 56 euro: http://www.guenstiger.de/Preisvergleich/Kenwood/CAW_CANUN1.html
    1 punt
  3. Introducing Nap Time! http://youtu.be/AF_nfazQaek
    1 punt
  4. Ik zag de info eerst op skoda.nl en ben toen gaan zoeken naar wat details. Zie ook: http://www.skoda.nl/modellen.aspx of: Mijn wagen uit 2011 heeft een A label en 89 gram uitstoot De nieuwe in de lijst heeft een B label en 88 gram uitstoot Label staat dus los van uitstoot en bijbehorende bijtelling als ik het goed lees. Hoelang geldt het percentage? Het percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin voor het eerst een kenteken is afgegeven. Het percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken. Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden. Het nieuwe percentage geldt dan weer voor van 60 maanden. Bron: Lagere bijtelling voor milieuvriendelijke auto's
    1 punt
  5. Dat is nog eens een leuk berichtje, bijna 4000 hits en 1000 downloads en je bent de eerst met een reactie!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe