Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/19/12 in Berichten

  1. eindelijk na 10 weken ongeduldig wachten was het dan afgelopen zaterdag zover pontificaal midden in de showroom onder een laken stond daar mijn nieuwe speeltje op me te wachten.... de adrenaline gierde door mijn lichaam toen het laken er vanaf ging..... volgens mijn vrouw liep ik te stralen als een klein kind (haha) het was extra spannend omdat ik nogal kiesk(l)eurig ben.... mijn vorige S2 was zwart metallic en dat vond ik een schitterende kleur, maar omdat er verder qua model nog geen echte veranderingen waren heb ik toch maar gegokt op een andere kleur, die mede bepaald werd door het L&K pakket, het dashboard, stuur, dsg, bekleding is daar bruin, dus heb ik voor Magnetic Brown Metallic gekozen.... er was dus een aardige stressfactor hoe dat er uit zou gaan zien.... nu is kleur natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het zeer geslaagd! bij donker weer is het bijna zwart en gepoetst in het zonnetje chocolade bruin. na de nodige uitleg, foto's en andere plichtplegingen was het dan eindelijk zover dat al rochelend de V6 tot leven geroepen werd, wat een heerlijk geluid! kort voordat ik de auto ophaalde had ik nog met een nieuwe Audi A6 gereden ook met sportonderstel net als op de Superb, om wat vergelijkings materiaal te hebben.... ik kan jullie melden dat de Superb met deze motor niet meer op een Skoda lijkt maar op een topklasse auto en de Audi A6 qua comfort het nakijken geeft en ik voor mezelf ook heel blij dat ik de auto gekocht heb met m'n verstand en niet alleen m'n hart gevolgd heb! het rijden.... wat stuurt hij strak, was ik niet gewend met m'n vorige S2! en wat een soepele en krachtige machine en wat een geluid! ik heb het niet over dikke decibellen hoor maar over een schitterende brom of zoef wat ver uit het vooronder vandaan komt, of je nu super relax wegrijd of iets sportiever, dat geluid icm de snelheid van de verplaatsing is gewoon zwaar kicken. de wegligging is fenomenaal, wat mede te danken is aan de 4x4, wielspin is verleden tijd, overhellen in bochten is nagenoeg niet aanwezig, deinen op hogere snelheid is ook niet aan de orde en toch super( comfortabel!, watskebeurt? komt dat nu alleen door dat sportonderstel of zijn er in de afgelopen 4 jaar wijzigingen aan het onderstel uitgevoerd? want deze limo lijkt in de verste verte niet op mijn vorige S2. ik heb bijna 500 km mogen genieten afgelopen weekend daardoor staat de tankmeter nu diep in het rood, want hij lust best wel een slokje! maar dat weet je op voorhand als je zo'n aankoop doet, hij heeft nu eenmaal niet voor niets een G label..... dus je hoort mij hier niet klagen over het verbruik, want de funfactor maakt alles goed! heb voor de aankoop nog ff getwijfeld of ik toch niet voor de 2.0 TSI moest gaan nadat ik daar ook in proefgereden had, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want wat een enorm verschil.... ben benieuwd of er ook nog negatieve kanten zijn.... 1 minpuntje maar misschien is dat wennen vind ik de navigatie maar ja TomTom is nu eenmaal de beste en dat wist ik dus niet mekkeren dan maar en de tv maakt dat weer goed, misschien niet veilig maar wel geinig ff het journaal kijken on the road, of zoals mijn vrouw gisteren boer zoekt vrouw..... haha dit was het eventjes voor nu, later volgt er vast nog meer!
    2 punten
  2. Nivelleren hoeft niet slecht te zijn, maar vreemd genoeg blijven de extremen redelijk buiten schot. Het zou wat eerlijker zijn als ze het doel zouden loslaten de minderbedeelden er op vooruit te laten gaan ten laste van de wat meer verdienenden. Als die nu gelijk bleven en de anderen krijgen een beetje minder worden de verschillen wat kleiner terwijl niemand zich genaaid voelt. Als echter mensen er wel op vooruit gaan en anderen achteruit klopt het gevoelsmatig niet meer en is de eventuele solidariteit in een keer helemaal weg (zie het dossier ziektekosten). In de praktijk zullen de rijkere, creatieve boekhouders zich uitgedaagd voelen weer eens belasting te ontduiken. Het VVD vlootdeel zal dat in geen geval tegenwerken (eerder het tegenovergestelde) en blijft modaal tot 2 maal modaal over die de rekening mag betalen voor de beide extremen. Daarbij worden nogal eens verschillende varianten van modaal gebruikt. Natuurlijk is de situatie complex, maar de afhankelijkheden van de verschillende ideeën zijn te groot om ze per dossier op de goktafel van de coalitie te leggen. Als er een maatregel namelijk niet doorgaat kloppen eigenlijk alle andere berekeningen niet meer en wordt de pijnhoop alleen maar groter en moet je bestaande afspraken open breken. Zo kun je voorspellen dat het dossier woningmarkt en hypotheekrente aftrek gewoon nog eens over de kop moet. Ook de gezondheidszorg zal ook nog eens een paar keer aan de orde komen omdat besparingen elders succesvol worden tegengewerkt. Daarnaast heeft Keynes natuurlijk wel gedeeltelijk gelijk als je je kapot bezuinigt als overheid. Een groot gedeelte van je inkomsten vallen namelijk zonder compensatie weg of verdwijnen in de neerwaartse spiraal. Op dit moment zijn ze immers met een omgekeerde Keynes bezig, geen groei creëren maar op de korte termijn afbreken. Het "mooie" is ook nog eens, dat door de negatieve groei het BNP daalt en daarmee die 3% norm steeds moeilijker wordt om te halen zolang je nog geen groot overschot op je begroting hebt. De ratio wordt alleen maar slechter. Hoe harder je gaat lopen (met vertraging bezuinigen) hoe verder weg je doel komt te liggen doordat je economie sneller afkoelt dan je je bezuinigingen realiseert. Net als in Zuid Europa, daar zie je ook dat het BNP sterk afhankelijk is van je staatsuitgaven, hoe meer je bespaart.... Normaliter ben ik geen droeftoeter, maar met de plannen die tot nu toe bekend zijn ziet het er niet consistent genoeg uit...
    2 punten
  3. Aangezien jij daar helemaal niet heen hoeft kan de complete reis net zo hard verspilling worden genoemd als het rijden met een V6. Gewoon die webcam met zicht op Appelscha o.i.d. volgen, en zie daar uw besparing.
    2 punten
  4. Hallo forumleden, Het is hier (gelukkig) goed gebruik om jezelf even voor te stellen, dus bij deze. Ik heb me aangemeld omdat ik een meeting voor Citigo-eigenaren aan het organiseren ben, en zag dat een van de forumleden hier 'm al genoemd had. Daar wou ik me snel mee bemoeien Ik ben Michel, 20 jaar en ik woon in Wijchen. Mijn Citigo is mijn eerste auto en ik heb 'm besteld voor ik mijn rijbewijs überhaupt had, daar keek de dealer toch wel even vreemd van op! Mijn auto is een Skoda Citigo Tour, 3 deurs in het candywhite. Hij staat op zwarte 14" Apus-velgen in de zomer en op 14" wielen met Aries-wiepdoppen in de winter. Verder heb ik een mediapakket genomen, wat bij mij geresulteerd heeft in 6 speakers in mijn auto. Voor wat beter licht heb ik Bosch Plus 90 dimlicht en PIAA H-724 dagrijverlichting. Ondertussen zijn de letters er ook achteraf. Als het weer wat beter wordt ga ik verder, ik heb nog wel wat wensen voor de auto.. Nog het een en ander over mijzelf: ik ben student marketing, gek op wintersport en watersport. Ik heb een boot (dat is mijn andere grote trots) waarop ik in de zomer elk weekend te vinden ben. Lid van een watersportvereniging en onderdeel van het bestuur. Vanaf januari ga ik voor mijn opleiding stagelopen bij Opel op afdeling communicatie, daar blijf ik dan iets meer dan een halfjaar. Genoeg geluld, tijd voor foto's!
    1 punt
  5. @Corne: gefeliciteerd met je Zwaar Geweldige V6! Erg mooie auto geworden en lekker eigenwijze keuze ook. Maar geniet er van!
    1 punt
  6. Ik dacht al dat je dat hoort te vertellen hier ... heb ik het als newbie toch goed gedaan!
    1 punt
  7. Zouden deze 2 Yeti ook zonder water gewassen kunnen worden? Nou, de voorste is in ieder geval niet die is vanmiddag dus met een diamant-programma en hoge drukspuit door de wasstraat geweest. Nu is het natuurlijk al duidelijk dat de Yeti het buiten de gebaande paden zoekt, hierbij het bewijs. Gisteren dus met een Yeti-broertje (met 7 bestuurssukkels van onze "stichting" aan boord) wezen (speed)cachen in de polder met een no-merci beleid om Dronten en omgeving "leeg" te roven. Geen "weg" werd gespaard en de Yeti's waren lekker vies dus, van buiten en van binnen.
    1 punt
  8. Mocht je hier 1 keer zeggen dat je geen mooie bak hebt, wel dan ga je je maar eens je ogen uit het hoofd schamen in de forumhoek hoor. En als je dan uitgeschaamd bent dan gaan we wagens ruilen met gesloten portomonnee. Kijk daar heb ik wel een paar litertjes meer brandstof voor over. Maw een mooie bak en kan me voorstellen dat je nu nog als een klein kind loopt te glunderen en dat je elk uur naar het raam loopt om weer ff te kijken. ( of is het elk half uur ? )
    1 punt
  9. Bedankt allen! Ik zie een hoop bekenden Sinds dit toch mijn topic is kan ik het niet laten ook maar een stukje over mijn boot te plaatsen. Ik heb een Norman Cruisers Inter 630. Mijn boot is van 1980 en ik ben de tweede eigenaar. De eerste eigenaar was 82 toen ik mijn boot bij een jachtmakelaar aantrof en mocht, zo werd mij verteld, van zijn kinderen niet meer varen. Later heb ik nog een brief van hem mogen ontvangen, uitgetikt op een typmachine . Het bootje lag in Friesland en is toen op de trailer mee naar huis gegaan. Mijn Inter 630 heet Christine en is vernoemd naar de auto uit het gelijknamige boek van Stephen King. Achter de boot hangt een 9.9PK Yamaha buitenboordmotor die mij voor slechts 2 à 2,5 liter per uur met ongeveer 10 km/u voortbrengt. Het motortje is tot nu toe superbetrouwbaar. Het onderhoud heb ik door een Yamaha-dealer laten uitvoeren, maar dat vond ik duur: 225 euro! Er was werkelijk niets bijzonders aan de hand.. De boot heeft nieuwe zijwandjes in de tent gekregen, nieuw toilet (onderwater), een audiosysteem (met Bose 151SE-speakers), en een dito elektrische installatie. Ook is er een scheepshoorn opgezet, een nieuw schakelpaneel en uiteraard een koelkast. Daarnaast een waslijst met kleine dingetjes. Omdat ze nog in haar originele gelcoat zit begint de ouderdom toch wel zichtbaar te worden. Toch weet ik niet of ik daar nog iets aan doe, stiekem zou ik toch wel naar een iets grotere, stalen kruiser toe willen. Ik heb er al eentje gezien die toch wel in de buurt komt. De komende twee jaar doe ik nog even met deze, als ik ben afgestudeerd kan ik verder kijken. Er is toch nog een to-do lijstje: Zwemplateau en zwemtrap aan het hek maken* Led-verlichting achterin de kuip Nieuwe mast Extra accu (Nu 55Ah startaccu en 130 Ah lichtaccu, die laatste blijkt te zwak) Extra omvormer (Nu een 600W omvormer, die is echter niet sterk genoeg voor de koelkast. De koelkast krijgt dus een eigen omvormer) TV ophangen met een Vogel's beugel Nieuwe vloer binnen en buiten (Binnen ligt vloerbedekking in prima staat, buiten ligt een parketvloer - ja echt! - en die mag eruit. Ik wil een teak-look vloer doorleggen.)* Navigatieverlichting door LED vervangen Ik schat in dat dit wel klaar is als ik d'r verkoop. De *-items doe ik alleen als ik beslis de boot te houden, maar dan wordt ze ook in de 2-componentenlak gezet. Volgend jaar wil ik samen met een vriend naar Texel en Terschelling varen en dan zullen de echt belangrijke dingen wel gedaan zijn. Technisch was de boot gelukkig in orde toen ik d'r kocht. Het varen heb ik van mijn ouders, zij kochten 5 jaar geleden hun eerste boot, een Feeling 226. Een jaar later werd besloten dat deze te klein was en kwam er een Jeanneau Sun Odyssey 28.1. Supermooie boot, maar dat zeilen is niks voor mij.. Daarom ook onderstaand bootje! De vlag staat nu trouwens gewoon netjes achterop.
    1 punt
  10. Zinloze discussie, want hij wordt slechts door CH gevoerd door de anderen woorden/stellingen in de mond te leggen en daar vervolgens op te reageren. MIsschien een apart topic voor hem alleen maken? Zeg nou zelf, dat werkt toch niet op deze manier? Je begint over verkwisting. Anderen geven aan er niet mee bezig te (willen) zijn en worden daarmee voor het gemak meteen maar even tot het verkwisters-kamp gerekend en daarop afgerekend. Ik constateer dus een onzuivere wijze van discussieren. Ook iets om in de "discussie-richtlijnen" op te nemen, deze al dan niet bewuste retorische truc.
    1 punt
  11. Gefeliciteerd! Mooie bak is dat en redelijk uniek, wat zeg ik, hij zal wel uniek zijn! Je bent kennelijk al klaar voor de volgende stap in het opkrikken van de maximum snelheid naar de status no-max! Maar goed dat je die aandrijving op alle pootjes hebt, anders slijten je voorbandjes nog voordat jij ze kunt laten vervangen! Veel veilige kilometers ermee!
    1 punt
  12. Als het verbruik per 100/km de absolute maatstaf is voor het niet verkwisten van resources is, dan heb je gelijk, sluit het topic. Dan openen we een nieuw topic met bijvoorbeeld: Voor hoeveel km per jaar gebruik je het openbaar vervoer, in absolute cijfers. Dat kan niet voor je werk? Dan ben je per definitie een verkwister van resources, want een auto is sowieso een verschrikkelijk ding als het gaat om efficiënt gebruik van ressources. Hoeveel vlees eet je per dag? Let je er niet op? Dan veronderstel ik dat je een verkwister van resources bent… Kortom, zoals ik daarnet al aangaf, er is veel meer dan enkel dat relatieve verbruik, je spreekt helemaal niet over absoluut verbruik, of andere zaken die iemand doet (zoals Rosinfield ook al aangaf).
    1 punt
  13. Corné, gefeliciteerd met je bolide, leuk verhaal heb je geschreven en de foto's laten een heel mooie auto zien.......geniet ervan!
    1 punt
  14. Maar je hebt me nog niet gezien al fietsend ... ;-)
    1 punt
  15. Of Zeer Gegeerde V6. Prachtige wagen man die kracht en geluid moet gewoon schitterend zijn hier ga je van blijven genieten. Mijn brommetje uit de 1.4 vind ik leuk wat moet dat niet zijn uit zo een beest. Veel plezier ermee.
    1 punt
  16. Proficiat, ziet er echt wel heel goed uit. De kleur past ook erg goed bij de wagen. Heel veel plezier ermee!
    1 punt
  17. Leuke review van het begin alvast! Veel fijne en veilige kilometers!!
    1 punt
  18. Geweldige auto! Mooi stukje techniek, en dat je daar veel plezier van hebt lijkt mij evident! O ja, en Erik: ik zie alleen maar een Zeer Goede V6...
    1 punt
  19. Ik vind je kenteken wel frappant. ZGV-6 Zeer Gulzige V 6 Hartelijk dank voor het spekken van de staatskas! En dat je nog maar veel mag bijdragen aan de accijns inkomsten.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe