Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/18/11 in alle zones

  1. ik zal het maar weer over m'n kant laten gaan
    1 punt
  2. Als je goed je best doet met goede inbreng wordt je hier vanzelf MOD en als je daarbij ook nog heel goed kunt slijmen dan wordt je hier Admin ! En verder kun je hier op verzoek posten, zoals nu in jouw geval op verzoek van Frank !
    1 punt
  3. 1 punt
  4. In ieder geval niet te hard remmen bij sterk verschillende banden op de assen. Een 4 seizoenentopic is toch een topic waarin je tijdens alle vier seizoenen mag spreken over winterbanden Maar, ehm, het lijkt wel alsof alle bezoekers (behalve ik) hier admin of moderator zijn
    1 punt
  5. Over het algemeen wordt er geadviseerd om geen bredere winterbanden te nemen, dan de standaardmaat die eronder zit. Vaak bestaat de indruk dat brede banden zorgen voor een betere wegligging. Dat gaat echter niet op voor winterbanden. In geval van gladheid is een breed contactvlak tussen wegdek en weg een nadeel. En je loopt het risico dat je banden tegen de wielkasten aankomen, en dat risico is nog groter als je bij de winterbanden sneeuwkettingen nodig hebt. Ik heb zelf voor mijn Yeti een maatje kleiner 205/55/16 ipv 215/60/16 genomen, wat ook wordt geadviseerd in de handleiding bij gebruik van sneeuwkettingen. Voordeel van de kleinere maat is dat deze veel verkocht worden en daardoor goedkoper zijn. Let ook op de ET waarde als je een extra set velgen erbij koopt. Ik heb zelf een extra set velgen en bewaar deze set in de schuur op een standaard met hoezen erom. Door deze standaard, rusten de velgen op een ring en komen de banden niet tegen elkaar. Op de hoezen staat aangegeven met een tekening welke velg met band erin zit. Als je de set zelf gaat monteren, is het handig om een momentsleutel te hebben. Als de wielbouten met een te laag aantrekmoment worden vastgedraaid, kan de velg tijdens het rijden loslopen - kans op ongevallen! Een te hoog aantrekmoment kan de bouten en de schroefdraad beschadigen en leiden tot een blijvende vervorming van de draagvlakken op de velg. Het voorgeschreven aantrekmoment van de wielbouten is bij stalen en lichtmetalen velgen 120 Nm voor de Yeti, maar zal waarschijnkijk hetzelfde zijn voor de Fabia. De bandenspanning voor winterbanden is 0,2 bar hoger. Bandencalculator online bv. http://www.banden-ackermans.be/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=111&Itemid=103
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe