Ga naar inhoud

Fotografie / lensvraag


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Tijdens de laatste vakantie is de groothoeklens die ik van mijn vader heb geleend, stuk gegaan. En blijkbaar zo stuk dat deze niet meer gemaakt kan worden. Het is - volgens mij - een Sigma EX Tamron A061 lens, en hoort bij een Sony DSLR-A330.

Edit, toegevoegd:

Ik heb wat verkeerde info gegeven. Het is volgens mij een Tamron Aspherical 17-35 mm. De gegevens omtrent de lens in mijn openingspost kunnen worden genegeerd.

Het probleem met de lens is dat de handmatige afstelling niet meer werkt en wanneer deze op automatisch staat, het geluid maakt dat het beste lijkt op een repeteerstand van een geweer. Of zoiets.

De vraag is de volgende: wie weet waar ik zo'n lens op de kop kan tikken. Bij voorkeur bij een 'normale' handelaar, en niet via marktplaats.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Willem

aangepast door PC-fre@k
Foutieve tekst doorgehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

Ik heb wat verkeerde info gegeven. Het is volgens mij een Tamron Aspherical 17-35 mm. De gegevens omtrent de lens in mijn openingspost kunnen worden genegeerd.

@FredV: Urk is voor mij een beetje uit de buurt.....

Met vriendelijke groeten,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere grotere winkels die ook reparaties doen. Soms heeft de fabrikant ook eigen reparatiecentra, zou je even over kunnen bellen. Een goede en bekende reparateur is trouwens Rofarepair.

Afgaande op jouw omschrijving klinkt het alsof de autofocusmotor (of scherpsteltandwieltjes) kapot gegaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marco,

Dank je wel voor je antwoord terug. De lens is al eens opgestuurd naar Sony toe, en hij kwam ongerepareerd terug: de onderdelen waren niet meer beschikbaar.

Maar ik zal RofaRepair eens gaan mailen.

Met vriendelijke groeten,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

en in alkmaar zit volgens mij ook een grote fotozaak die ook op internet adverteert

Maar ken niet op de naam komen

En volgens mij in de buurt waar jij woont zit een grote toko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ed,

en in alkmaar zit volgens mij ook een grote fotozaak die ook op internet adverteert

(...)

Is dat toevallig http://www.cameraland.nl/

(...)En volgens mij in de buurt waar jij woont zit een grote toko

Ik weet niet welke toko je bedoelt. Het zal wel niet Pandora zijn (dat is een 'echte' Indonesische toko)

Alvast bedankt voor je hulp,

met vriendelijke groeten,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

Ik ben bij cameraland.nl geweest. De reparatiekosten zouden minimaal EUR 180,-- bedragen, en een nieuwe lens EUR 202,--. Toen heb ik maar een nieuwe lens gekocht. Is mijn vader ook weer blij!

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in ons dorp zit digitalstreet, daar verkopen ze ook objectieven, http://www.digitalstreet.nl/index.php?cPath=880_23_89

Wel even goed navragen waar ze vandaan komen, als ze uit the united states of AAA komen dan heb je wat uitdagingen als er onder garantie iets stuk gaat ;)

Vanuit hier loont het vaak ook om even naar Duitsland te rijden, naar Kleve bijvoorbeeld.

http://www.guenstiger.de/Katalog/Objektiv.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe