Ga naar inhoud

Verdwijnt de kleine auto.


Fabia123
 Delen

Aanbevolen berichten

Veel merken dunnen hun modellenbestand uit door met de A en/of B segmenters op benzine te stoppen.

Maar er zijn ook merken die er gewoon mee doorgaan.

Zie hieronder.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-houdt-vast-aan-i10-i20-en-i30/#comments-839097

Rijden over een paar jaar alle A of B segment bestuurders in een Dacia, Toyota, Hyundai of Fiat?

aangepast door EdK
typo aangepast
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het wel hoor dat a-segmenters geschrapt worden. Want de winst op die kleine modellen is minimaal. 

Jammer maar realiteit. De reden dat Hyundai nog wel de i10 maakt is wel mooi vind ik: want het a-segment blijft altijd liefhebbers houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren jullie blijven nu op het A segment hangen.
Onlangs ook al bericht gelezen in ik meen Autoweek dat het B segment ook binnenkort aan de beurt is

Ford gaat de fiesta eruit gooien, VW gaat de Polo opdoeken !! reden er word te weinig aan verdiend !!
Dus als Skoda rijders kun je er haast op wachten dat het bericht ook gaat gelden voor de Fabia en de Ibiza voor de seat liefhebbers.
Dus je word weggepest of je kunt straks in een EV gaan rijden , hopende dat daar wel een B segment in komt.
A segment zal mijn inziens geheel verdwijnen, dat terwijl er een CitiGo en een Up elektrisch waren/zijn.
Citgo is denk ik een jaar verkocht en werd toen gestopt om je te dwingen naar de UP, en die schijnt ook te verdwijnen of is al verdwenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld lijkt belangrijker dan gezond verstand bij het nemen van dergelijke beslissingen door de bestuurders van autofabrieken. Kleine auto's (A-segment) worden niet zelden als 2e auto binnen een gezin ingezet, en hebben meestal genoeg aan een range van 50-100 km, dus eigenlijk ideaal om als EV in de markt te zetten: geen groot accu pakket nodig (kleine auto én beperkte range nodig), dus minder gebruik van zeldzame grondstoffen, en daardoor ook relatief betaalbaar. Daarnaast rijden juist die kleine auto's veel in stedelijke omgevingen waar de uitstoot (of eigenlijk het ontbreken ervan) belangrijk is. Mogelijk dat de kleine EV verdrongen wordt door de elektrische bakfiets. 😎

Opvallend is dat je pakweg 5 jaar terug zag dat veel mensen voor een maatje kleinere auto kozen, maar nu lijkt het erop dat iedereen verplicht aan de SUVve EV moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en als Hyundai de huidige A en B segmenters nog gaat vervangen door nieuwe modellen zoals ze nu aangeven dan kunnen we nog een jaar of tien vooruit met de A en B segmenters. Ik heb ook ergens gelezen dat ook Fiat door wil gaan met het maken van kleine auto's.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Picanto op de foto is goed ingepakt. Maar uitgepakt is het een leuke compacte auto. Voor veel mensen groot genoeg, past bijna overal tussen. Technisch gelijk aan de i10. Dus schaalvoordeel bij ontwikkeling en productie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe