Ga naar inhoud

Telefoonvoorbereiding Premium


Ikke_zelf
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Toen ik men wagen in maart ben gaan afhalen, wist de verkoper mij te vertellen dat alles (microfoon e.d.) geïnstalleerd is om handsfree te bellen (premium pakket), alleen de software (als ik mij goed herinner) op de GPS om handsfree te bellen is niet aanwezig. Deze zou ik er apart moeten bij kopen, want mij 400 tot 500 euro zou kosten.

Dus de hele installatie is er, maar de software ontbreekt. Klopt dit? Kan ik dit zelf op de 1 of de andere manier activeren? Of moet dit zowieso via Skoda PC's?

Dank u en mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik was dus compleet fout.

Ik had begrepen dat de bluetooth verbinding al aanwezig was in de GPS Columbus, maar dat is dus niet zo. Spijtig van zoveel geld uit te geven voor een GPS en niet eens Bluetooth te hebben...

Ik ontbreek dus weldegelijk de 'mobridge carkit' set. Wat me in de garage €435 (zonder btw) kost.

Apart kan ik deze bestellen via internet voor €399, maar ik weet niet of het wel eenvoudig is van dit zelf aan te sluiten?

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ikke_Zelf,

Ik zou het laten doen door een dealer: dan weet je zeker dat het goed gaat en zo niet, dan moeten zij het voor je regelen. Kost wellicht iets meer, maar dan heb je ook veel meer zekerheid.

Met vriendelijke groeten.... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus als het fout gaat dan kun je ook niet verhalen op garantie !

Dus resume, sommige dingen kun je beter uit besteden ivm garantie perikelen en sommige kun je makkelijk zelf doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handige tutorial voor degenen die het toch zelf willen proberen te installeren:

Ik ga het uiteindelijk toch niet laten installeren, het is me het geld niet waard.

Dan kies ik toch voor chiptuning en 50 pk erbij ;)

Iets wat ik onlangs ook heb vernomen:

je kan op de Columbus alleen dvd's kijken als de auto stil staat. MAAR, er is blijkbaar een heel 'eenvoudige' manier om dit te omzeilen. Blijkbaar (?) volstaat het om de Columbus eruit de te halen en de blauwe fiche die achteraan de GPS los hangt, in de GPS te steken. Het enige probleem is...de Columbus eruit krijgen :)

Heeft iemand enige ervaring met het front paneel rond de GPS er uit te halen?

Grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je je laat afleiden door een spelende dvd is ieder zijn eigen ding he :)

De baan blijft nog altijd het belangrijkste...

Het is gewoon gezellig voor de passagiers om muziekclips te kunnen kijken of eventueel films.

In de file is het ook wel handig om ipv je te irriteren, even een dvd in te steken met humor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het bij de Columbus gaat (heb hem zelf gelukkig niet - diefstal gevoeligheid..) maar bij de meeste systemen is er een draad welke op de handrem(signaal) aangesloten zit. Als je die draad op de aarde/massa zou aansluiten kan je altijd video's (welke bron ook - in mijn geval) bekijken.

De enige reden dat ik het ingeschakeld heb is dat ik geen beeldschermpjes achter in de auto heb en die zeer waarschijnlijk ook de komende jaren niet ga nemen. Maar als mijn neefjes achter in de auto zitten is het wel leuk als ze dan een filmpje kunnen kijken zo tussen de stoelen door. Mijn video haal ik maar door de voorruit binnen, veel belangrijker en als ik film wil kijken doe ik dat wel op een mooie HD TV :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb software gevonden die ik moet installeren op men gps en die de max snelheid (om de dvd af te spelen) aanpast naar 300 km/u.

Geen kabels of tussenstukken bij de canbus...

Ik laat jullie na het weekend het resultaat weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software installatie op GPS = succes 8-)

Dvd is nu vrijgeschakeld.

De GPS kan helemaal met de stem bedient worden (dit werkte niet hiervoor).

De map in de GPS is beter gedetailleerd en ipv blauwe lijn (route) om te volgen, is dit nu een duidelijkere rode lijn.

Het geheime menu (door setup 15 sec in te duwen) is nu ook beschikbaar.

Ik heb de indruk dat alles sneller werkt (berekening route, starten, stoppen, etc).

En waarsschijnlijk nog andere opties die erbij zijn gekomen die ik nog niet heb ontdekt.

Enige 'nadeel': de POI's zijn niet meer beschikbaar. Maar deze zullen met een nieuwe update er onmiddelijk terug bij komen.

Installatie heeft ongeveer een uur geduurt.

Greetz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je aangeven welke software je gebruikt hebt (en dan met name de exacte versie), dan kunnen we anderen hiermee helpen.

POI verhaal komt me bekend voor, zag ik wel bij de BETA software (bij downloads) staan mits de indeling van het geheugen aangepast mocht worden (of zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software die ik gebruikt is terug te vinden op volgende site:

http://www.

skodaforum.nl/board/showthread.php?15872-Howto-DVD-Vrijgave-Video-In-Motion&p=236120#post236120

Onderaan zijn er 3 bestanden, degene die je nodig hebt is 'aangepaste iso met firmware 3974'.

Downloaden, branden (snelheid zo laag mogelijk, bij mij was dit x2-x4) en installeren.

Het probleem met de verdwenen POI's zou door gebruik te maken van de V7 navigatie dvd ook verholpen zijn, maar dit moet ik nog testen.

Greetz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, ik zal het bestand ook eens downloaden en de verschillen bekijken met de laatste BETA. Want daar wordt hier niet over gesproken.

En, volgens mij is het dus met elke versie mogelijk als dat bestand aangepast wordt.

Zal eens kijken en mijn bevinden posten (en al dan niet de download bijwerken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De POI's terug krijgen door de V7 dvd te gebruiken werkte niet. De installatie begon niet.

Nu heb volgende dingen hierover gelezen gelezen:

- dat ik de V7 dvd eerst moet kopieren op men pc en nadien branden op een nieuwe dvd, maar onder een andere naam. Dit zou wel werken in de GPS.

- dat door de upgrade de POI's in een nieuwe partitie zijn geplaatst in de GPS. Hoe maak ik die partitie bruikbaar?

- een reset doen van de GPS (helpt dit?).

Heeft iemand hier enige ervaring mee? Het is geen ramp dat die POI's weg zijn (ik gebruik ze toch nooit), maar ben wel zeer nieuwsgierig naar de oplossing :)

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet geprobeerd van men V7 map dvd te installeren op men columbus maar ik krijg nu deze melding : 'the system could not be start up, please insert swl dvd (of cd?)'

Weet er iemand wat dit wil bedoelen?

Een reset heb ik ook geprobeerd, maar dit heeft ook niet veel geholpen.

Het enige wat ik nog kan proberen is de dvd opnieuw branden met andere naam.

Iemand enige suggesties?

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie? Ik ben al lang blij dat ik deze update niet heb geprobeerd: of SF.nl is nog een slachtoffer die z'n Columbus in een S2C behoorlijk van de leg heeft weten te krijgen met deze aangepaste beta-versie...

Als je dan toch dvd-vrijschakeling wilt, even contact zoeken met Nomad, die weet hoe het kan zonder risico's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er hardware matige vrijschakelingen zijn dan zijn die er niet voor niets natuurlijk

En als er dan een verhaal opeens komt dat het met truukje's ook softwarematig kan dan zou dat best mogelijk kunnen zijn.

Maar dan nog zou ik eerst zelf eens gaan rondneuzen over het internet, want je kunt de persoon die met zo'n verhaal komt over het softwarematige alleen maar van tekst op een fora, maar de persoon zelf niet !

Dus maw altijd argwanend blijven kan in deze nooit kwaad, want je speelt met een duur apparaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt precies alsof men gps ontploft is :)

Hij werkt dus nog perfect, wat zeg ik, zelfs beter als voordien. Alleen de poi's (wat ik nooit gebruik) zijn weg. Ik wou gewoon informeren of iemand het zelfde al had ervaren en eventueel een oplossing wist.

Niet dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe