Ga naar inhoud

Nieuw lid


Mathijs
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een Enyak IV60, tot nog toe tevreden maar de software heeft nogal wat kuren vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Met een nieuw model auto heb je te maken met kinderziektes dus ik hoop dat na wat software updates de probleempjes voorbij zijn. Misschien zijn sommige dingen wel zelf op te lossen door wat instellingen, daar hoop ik op dit forum achter te komen. Waar ik tot nog toe tegen aan ben gelopen;

  • de MySkoda app lijkt vaak geen verbinding te hebben, irritant want ik kan  de status van de batterij niet zien en ik moet een paar honderd meter lopen naar de laadpaal. Op dit moment hangt hij aan de laadpaal en doet hij het weer wel
  • Het grote touchscreen is al een paar keer dood geweest tijdens het rijden, het reageert dan niet meer op aanrakingen. Het werkt pas weer nadat ik het hele systeem uit en aangezet heb, gelukkig doet de on/off knop het nog wel dan
  • De hulplijnen van de achteruitrijcamera zijn ineens verdwenen, volgens mij na een software update
  • Android Auto krijg ik alleen maar werkend met de usb kabel erin

Wellicht staan er al topics op dit forum over enkele van deze probleempjes, daar heb ik nog niet naar gezocht.

Groeten,

Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Mathijs. Ik denk dat veel softwareproblemen vergelijkbaar zijn met die van de Octavia iV, en daar worden na updates wel regelmatig problemen opgelost. In een enkel geval krijg je met een update daar weer een ander probleem voor terug, dus misschien is het verstandig om nieuwe updates niet direct op de auto te (laten) zetten, maar even afwachten of er soms nieuwe problemen in de updates zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Mathijs,

Ik wacht zelf nog op levering van de Enyak, maar het Android Auto "probleem" is by design en gaat alleen via de usb kabel, meen ik ergens gelezen te hebben. Apple carplay is wel wireless te doen dacht ik. 

Ik hoop dat er inmiddels een software update is geweest die wat ongemakken verholpen heeft?

Met vriendelijke groet,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Android Auto via een usb-kabel moest heeft niets te maken met de software van Skoda, maar met de app zelf.

Inmiddels kan Android Auto ook wireless. Althans het lukt mij wel in mijn oude Superb van 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Wasmachineman zei:

Welkom Jeroen!! 

Niets aan de hand met mij hoor….

Jeroen had zich hier in deze post van Matthijs voorgesteld en ik heb toen hem welkom geheten hier. Maar zijn “voorstelling” heb ik toen daarna verplaatst naar een nieuw topic. Zodat een ieder zijn eigen topic houdt mbt voorstellen. Er wordt al genoeg gekaapt hier! 🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe