Ga naar inhoud

BMW M2


Leon-cupra
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor zover we hem nog hebben ... bij deze stel ik graag mijn BMW M2 graag voor. In januari aangekocht, in februari in ontvangst genomen. 
Wagen is van 2017 en heeft momenteel een 43.000km. Voor de kenners, het is een N55 blok. Voor de M-puristen niet echt een M-blok maar i don’t care. Het N55 is een redelijk betrouwbaar blok zonder de dure M herstellingen en dat was voor mij belangrijker .

Wat was de reden om een M te kopen: hier in BE worden dergelijke wagens in de toekomst “onbetaalbaar” om in te schrijven door de steeds strenger wordende  milieu-bullshit. Inschrijvingstaksen en jaarlijkse taksen  zullen in de toekomst enorm stijgen. Daarnaast met de opkomst van hybride, EV , downsizing van motors was het nu het moment om nog eens een echte liefhebbers-wagen met teveel cilinders en teveel vermogen te kopen. Daarnaast waren de tweedehands prijzen van een M2 om een niveau dat het voor mij ook betaalbaar werd. Dus, na eens lief in de ogen van mijn partner gekeken te hebben, overgegaan tot de aankoop van een M2.

Kleurkeuze is redelijk beperkt: zwart (absolute no-go), grijs(kleiner aanbod), blauw (mooi op foto maar eigenlijk redelijk flashy) en wit. Aangezien ik een voorkeur had voor wit (minder krasgevoelig, maakt de wagen wat dikker,..) redelijk snel de beslissing genomen dat het een witte diende te zien. 
qua uitvoering is een M2 ook quasi altijd full option. Maar zeer kleine verschillen in het aanbod. Uiteindelijk uitgekomen bij mijn M2, die nog eens met redelijk dicht in de buurt stond.

Ondertussen hebben de M al een week of 3 (en 3 tankbeurten verder 🤣).

Wat zijn de bevindingen tot nu toe?

positief: 

- beest van een wagen: dat vermogen is niet normaal. Minste pedaalbeweging en je voelt de power. Even full power ... pffieeuwww ... even happen naar adem. Die versnelling is abnormaal.

- het geluid: zowel de motor als de uitlaat maken een knap geluid. Met de kleppen open , krijg je ook burbles. Wel leuk.

- de stijfheid van het chassis: in leuke bochten voel je echt hoe stijf het chassis wel is. Is echt bijzonder.

- de looks: wat hou ik van die brede “heupen”. Geven de wagen een agressieve look waar ik wel van hou in een wagen

- ondanks dat het een monster is door het vermogen, kan je er ook zeer rustig mee rijden. Het vermogen zit niet te “duwen” op jouw voet.

-het speelse: wil de wagen eerst wat leren kennen maar je voelt wel dat er een serieus duiveltje zich schuil houdt in de wagen. Speelpret gegarandeerd. Begin zo een beetje bepaald “gedrag”‘uit te lokken en dan merk je dat de wagen maar al te graag met het kontje  wilt schudden. 

...

Uiteraard zijn er ook wel negatieve punten:

- wagen is redelijk hard. Ok, het is uiteraard een sportwagen. Het sublieme weggedrag moet je ergens mee behalen maar op onze triestige Be-wegen, steekt het af en toe wel tegen. 

- spoor-zoeken: ok, ook wel door onze niet al te goede wegen maar door de brede sloffen (245 vanvoor en 265 achteraan) heb je snel last van “spoor zoeken”. Soms redelijk verschietachtig als de kont even slingert en bij hogere snelheden best wel twee handjes aan het stuur.

- verbruik: weet je op voorhand maar toch altijd wel even slikken. Met mijn korte afstanden zit ik al snel aan 17-20l per 100km. Als je wat langere afstanden kan doen en de voet in bedwang kan houden (maar daar koop je geen M voor) is 10L/100km het beste wat je kan behalen. Wetende dat er dan ook maar een tank van 40L in zit , betekent dat je veel aan het tankstation staat.

-omstaanders: omstaanders kunnen een M maar weinig appreciëren. Door het geluid is het precies of je steeds veel sneller rijdt dan de werkelijke snelheid wat redelijk wat boze blikken oplevert.

-running cost: je weet dat uiteraard op voorhand maar alles is een heel stuk duurder aan een M. Bandjes , onderhoud, wisselstukken , ... kost een aardig centje.

ondanks de negatieve puntjes is het een dijk van een wagen. Eigenlijk moet je als liefhebber ooit zo eens iets gehad moeten hebben. mag niet ontbreken op het palmares.

Grt

leon-cupra

9DEAD58D-AFF6-4339-A19F-A500C1DE2DBF.png

01B27E62-0BCE-4C42-8B6E-87AAAB0C662E.png

68CEC7A7-88DB-4D4F-A015-72C0774FE595.png

8A160EC0-84B8-48D8-A0CD-8FE84EC6D486.png

0DCA74AA-CAC5-4FD7-8634-AE88CB65A656.jpeg

293A6789-77D6-4EFF-A1DF-B58F5045CA42.jpeg

aangepast door Leon-cupra
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind vooral de voorkant erg mooi. De achterkant is een beetje anoniem.

Ik zag gisteren een nieuwe BMW 4 (?) rijden met die enorm grote nieren voorop. En eigenlijk (misschien kwam het door de kleur) vond ik het wel wat. In elk geval heel herkenbaar.

Over het algemeen vindt ik kwa proporties de grotere BMW modellen wat beter uit de verf komen dan kleinere.

Maar, smaken verschillen. In elk geval veel plezier van je Beamer.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto is de achterkant idd beetje anoniem omdat er onder een wagen zwarte uitlaten zitten waardoor deze minder opvallen. Normaal gezien zijn ze chromé en dan valt de achterkant meer op. De foto toont ook niet echt de breedte van de wagen. Als je er een gewone 2 naast zou zetten, valt het wel enorm op.

nu de achterkant vind ik persoonlijk ook het minste nl de vormgeving van de lichten maja moet je hem daarvoor laten staan 😁😁

de proporties van de 2 vind ik persoonlijk zeer geslaagd. De zijkant klopt volledig. 
 

de nieuwe 4 ook al een paar keer in het echt gezien. Die grill is zeer gewaagd. 100% geslaagd vind ik het niet maar lelijk ook niet. Als de tweedehandsprijzen binnen een 2 jaar goed zijn zal een 420/430 wel een potentiële opvolger kunnen worden (mijn wagen moet niet “functioneel” zijn aangezien het toch de tweede wagen is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon oefenen.
Voordeel van camera met SD kaart, je maakt gewoon 100 foto's en dan zit er altijd wel 1 of 2 goede bij.
Vloegel met filmpie en afdrukken was deze wijze een dure wijze .....
Marco doet precies hetzelfde, maakt er 100 en de 2 mooiste post hij dan hier op het forum.....😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even m.b.t. de coupé lijn van de zijkant. De lengte van de auto maakt of breekt het model dan naar mijn mening. In het voorbeeld een 1 coupe, doet me meer denken aan de eerste Mazda 121. 

De 3 is wel mooi, de 4 is dan net weer te lang.

Om het laatste vakje te vullen nog even de grootste misser van BMW.

Collage 2021-03-11 21_39_10.jpg

aangepast door Dipareht
spelfout en verkeerd woord
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 1 coupé is de daklijn idd net iets te bol. Niet moeders mooiste maar als 1M wel een collectors item aan het worden. 
Z3 coupé idd een “specialleke”

Als je foto’s zoekt van het zijprofiel zoekt, vind je er zeer weinig. Meestal vanuit een hoek om de mindere verhouding te maskeren.


 

1 minuut geleden, MarcoO2 zei:

Haha als je mijn kant opkomt ken ik wel wat mooie plekjes 😉

Wordt een duur ritje dan 🤣🤣

Hoeveel km is het vanuit Roeselare? Met 1 tank en autostrade moet 400km wel lukken 😁

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Leon-cupra zei:

Wordt een duur ritje dan 🤣🤣

Hoeveel km is het vanuit Roeselare? Met 1 tank en autostrade moet 400km wel lukken 😁

Pak 'm beet 250 km enkele reis. Uurtje heen, uurtje terug, twee tanks benzine. Moet lukken 😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Leon-cupra zei:

Zal binnenkort eens zien wat wat eigen foto’s met onze canon. Juist eens een mooie locatie zoeken hier in de buurt.

Op  Marco's advies heb ik een tijd terug een polarisatiefilter gekocht, en het lijk mij een goed idee om dat te gebruiken voor het fotograferen van onderwerpen die zoveel spiegelen als auto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook puinhoop in Nederland met het weer de laatste dagen. Dessalniettemin toch weer bezig geweest in de tuin omdat die een gigantische metamorfose ondergaat. Je moet toch wat nu je bijna niets meer mag doen hier. Restaurants blijven dicht.  Avondklok is er een tijdje. Vakantie gaat ook niet naar het buitenland dus dan maar klussen. Toch? En lekker autorijden...dat mag gelukkig nog wel. 

2CCE2ED5-041E-4BED-A103-E8551EEF5E13.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of bij de schoonmoeder zitten (schoonvader is maandag jarig en is vandaag zijn beperkt feestje) 🙄🙄

tja we mogen niet weg in het weekend maar op het werk voorbije jaar heel druk, steeds kunnen doorwerken en we draaien jaar na jaar records. Een rustig weekendje komt wel van pas. 
het enigste spijtige aan heel de Corona (voor mij/ons persoonlijk) is dat mijn zoon zijn voetbalwedstrijden afgelast zijn. Was toch iets waar we iedere week naar uitkeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe