Ga naar inhoud

Adoks stelt zich voor


Adoks
 Delen

Aanbevolen berichten

Tja de naam Adoks lijkt me duidelijk. Het is overigens dezelfde naam en dezelfde persoon als op het andere Skoda forum.

Ben in het bezit van een Skoda Octavia uit 2005, 1.9 tdi met DSG bak en de kleur is Black Magic. Doe het onderhoud in principe zelf en ben in het bezit van Elsawin en een Ross-Tech (originele) VCDS kabel. Laten we zeggen dat ik een professionele amateur ben en o.a. met behulp van internet de meeste problemen zelf kan identificeren en oplossen.

Heb een Werktuigkundige (TU Delft) achtergrond en ben daarom ook dol op grafieken die VCDS uitspuugt. Kan uren naar een turbodrukgrafiek kijken en daar lyrisch over vertellen. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat bijna niemand in m'n omgeving dat verder interesseert.

Helaas heb ik zelf geen garage om grote reparaties te doen, maar pa en schoonpa hebben dat wel. Ik moet eerlijk toegeven dat de Octavia nog geen grote gebreken heeft vertoond. Kwalitatief een zeer goede koop.

Ben ook in het bezit van een Honda VFR800 en deze heeft nog nooit een garage van binnen gezien, dankzij haar formaat kan ik het onderhoud allemaal in m'n eigen schuur doen.

Ondanks het feit dat ik wel van klussen hou, heeft dit weinig met m'n dagelijkse werkzaamheden (IT, kantoor, etc.) te maken. Misschien maar goed ook. Verder valt er altijd wat te leren op auto gebied en dat hoop ik op fora zoals deze te doen.

Ik heb me hier aangemeld omdat me dit wel een vriendelijk Skoda forum leek met een prettigere indeling dan het andere forum. We zullen zien of dat ook zo is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan uren naar een turbodrukgrafiek kijken en daar lyrisch over vertellen. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat bijna niemand in m'n omgeving dat verder interesseert.

haha, ja ik kan me hier wat bij voorstellen, techniek blijft een mooi iets. En ook ik kan kwijlen van een mooi stuk techniek al is het een simpel stukje techniek !

En tsja VFR800 is al zo'n stukje kompakte motortechniek, een mooie V4 motorfiets, en dat was de voorloper de 750 toendertijd al.

En ondanks dat hij elke euro waard is blijven de Honda's relatief duur maar onderhoudsvriendelijk in euro's

Affijn welkom hier en het forum is nog maar jong en samen kunnen we er een leuk en leerzaam forum van maken

En namens allen hopen we dat je daar ook een steentje in kunt en wil bijdragen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Adoks,

Ik ben wel benieuwd naar je VCDS grafiekjes, heb er mee zitten spelen maar nog niet echt iets moois boven tafel... Ik rij alleen wel een fabia greenline, geen idee of de grafiekjes dan wel interessant genoeg zijn :P

Belangrijkste is denk ik te weten hoe het werkt en wat leuk is om te meten. Wie weet kunnen de GLers dan nog zuiniger rijden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het ontvangst.

Bij deze een voorbeeld grafiek die ik niet zo lang geleden heb gemaakt. Meteen maar een avatar d'r van gemaakt.

Op de linkeras de druk (mbar), toerental (rev/min) en aangezogen luchthoeveelheid door de LMM (mg/str)

op de rechteras de gaspedaalstand (in dit geval is 100 het gaspedaal volledig ingetrapt zonder kickdown)

Op de horizontale as de tijd (seconden)

Zo te zien een hele gezonde auto :notworthy:

post-175-0-88928600-1308738983_thumb.jpg

aangepast door Adoks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja maar een grafiek bij een GL

Dat zijn een paar vlakke lijnen, haast een opgevoerde brommermotor wat wil je daar nu nog voor een grafiek uit persen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe