Ga naar inhoud

Hulpvraag aanschaf auto


pyrostyle
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

DAar was ik weer even .

Ik ben van plan om een skoda fabia aan te schaffen: Zie onderstaande advertentie:

http://link.marktplaats.nl/456730039

Dinsdag heb ik een proefrit en daar zal het vanaf hangen: Hebben jullie nog tips waar ik goed op moet letten??

Als ik de auto rijklaar wil kopen gaat me dat 9445 euro kosten:

Als ik mijn eigen auto niet inruil krijg ik geen korting .. Is dat niet een beetje raar??

De verkoper zegt dat er te weinig marche op zit om hem nog korting te geven: naar mijn idee krijg je bij aanschaf zonder inruil meestal 7 tot 10 % korting.

Iemand hier ervaring mee ?? Ohja ik krijg dan wel een parrot geinstalleerd voor niets.. maar goed dat gaat om 150 euro..

Nou ik kijk uit naar de reacties !!

Groetjes Pyro ( peter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is raar. Als je niets inruilt krijg je meestal korting. Is dit de enige Fabia Combi in de showroom? Dan willen ze de hoogste prijs hebben. Als er 5 dezelfde staan dan dan krijg je wel flinke korting. Beetje het verhaal van vraag en aanbod! Meestal zijn ze niet blij met inruilers want dat kost ze weer ruimte in de showroom om jouw oude auto er te plaatsen. Of ze brengen hem naar een andere handelaar!

Ik kan dinsdag een collega van hem bellen om uit te zoeken hoe of wat? Hij werkt in Emmen en kan info geven over de werkwijze mbt jouw mogelijke auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is eventueel een mogelijkheid.. HEb de rit om 11:00 uur gepland en heb in principe de tijd aan mezelf... moet pas om 15:00 uur weer werken dus ik denk dat ik wel een uurtje of 2 ga touren... tijd zat dus.. maar goed ik ga zowiezo nog wel even onderhandelen..

Is volgens mij wel de enige combi uit 2007 maar er staat ook nog een nieuwere .. dus.. er is wel wat aanbod..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wordt meestal wel een korting gegeven als er niets wordt ingeruild. Maar dat is dan wel bij nieuwe auto's.

In dit geval is het een gebruikte, waarbij de marge al laag is.

Kun je je auto particulier kwijt voor tenminste het bedrag dat de dealer je biedt, dan snijdt het mes aan twee kanten. Je hebt een goede prijs voor je auto En je krijgt nog extra korting zonder inruil.

En zoals WWM zegt, laat hem even bellen, hij heeft giga vele contacten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen inruil zou juist korting moeten opleveren lijkt mij.

De prijs lijkt mij ook aan de stevige kant, er zijn er meerdere te koop, kijk anders even hier

De proefrit maken en alles goed in je opnemen / noteren.

Dan de afweging maken of je deze auto wil, (merk-model) en ook eens bij andere aanbieders kijken.

Vaak als de auto er al lang staat willen de verkopers nog wel eens met een leuke aanbieding komen of willen zij wel een korting geven zonder inruil.

Succes en laat even weten hoe het verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou .. kogel is door de kerk ..

Heb vandaag de nieuwe auto gekocht.. 29 juni wordt hij afgeleverd !!!

Het is dus de metalic blauwe Skoda Fabia Combi 1.4 geworden die boven in de advertentie staat.

Was weinig te onderhandelen eigenlijk maar goed, de prijs stond me verder wel aan, hij ziet er netjes uit en heb de gratis handsfree plus installatie erbij cadeau gekregen..

Binnenkort zal ik wel een paar mooie foto's plaatsen elders in het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat is goed nieuws , en bij deze gefeliciteerd met de eerste telg met de naam skoda in het gezin !

En als jij ondanks de kleine marge van onderhandelen tot kopen bent over gegaan met een goed gevoel dan is dat het belangrijkst !

Je kunt wel het onderste uit de kan willen hebben, maar dan wordt het misschien toch weer met reparatie's later op je terug verhaalt

Onderhandelen is leuk maar zeg altijd voor mezelf dat beide partijen elkaar na de ondertekening een goed gevoel moeten hebben !

En als je nu nog wat extra's zoekt voor de wagen, kijk dan ook eens hier : www.superskoda.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe