Ga naar inhoud

Levensduur schokbrekers


DimiTator
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoe lang gaan schokbrekers mee? Ik heb de indruk dat die mij mij sterk achteruitgaan (rammelen van auto). Zijn er duidelijke normen om te bepalen of ze aan vervanging toe zijn? Bij lease heeft men namelijk de neiging alleen te vervangen als ze lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang die meegaan?

Bij mijn O2 2.0 TDI zaten ze er al 190.000km onder en waren nog in topconditie.

Alles zal er van afhangen HOE je met je auto omgaat en wat voor een soort wegen je voornamelijk rijdt... kan me zo voorstellen dat in Belgie, met die kasseien, dat niet bevorderlijk is voor de levensduur van je schokbrekers (en je hele auto)

Ga je elke dag vol gas over de verkeersdrempels en neem je iedere rotonde op drie wielen? Of probeer je ieder putdeksel zoveel mogelijk te omzeilen en rijd je met een fluwelen voet? Kortom, daar is geen vast regeltje voor. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel dimitator , zou gewoon ff langs de dealer gaan en vraen of zei ze kunnen testen en hierna kunnen vertellen of je binnenkort wel of niet aan nieuwe toe bent !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag werd een 120000km onderhoud gedaan. De schokbrekers werden vervangen, samen met 2 banden. Ook werd voor de eerste keer de remblokken vervangen. Niet slecht hé, 121k met de originele blokkken. En dat voor een automaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, als je voor de rest niet zoveel en hard remt, zal het wel meevallen. Als ik voor een stoplicht moet wachten druk ik het rempedaal ook maar een beetje in, zodat hij blijft staan. Als het langer duurt (brug, spoorwegovergang), zet ik hem in N met de handrem er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je niet wilt remmen voor de drempels...

Met 110k op de klok momenteel heb ik voor beide ook nog geen indicatie voor een ophanden zijnde vervanging.

Simpel zelf even controleren is gewoon even op de voor- of achterkant van de auto drukken en kijken of 'ie direct weer uitdempt en niet door blijft wiegen.

Wel even je verstand gebruiken en niet midden op een plaatdeel drukken natuurlijk..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geeft toe dat ik heel goed aanvoel als de schokbrekers achteruit gaan. Het weggedrag lijdt daar serieus onder. En eerlijk gezegd; ik heb toch nog maar weinig auto's gehad waar ik ze niet heb laten vervangen voor 150k.

De verschrikkelijk slechte staatg van de wegen in België zal daar ook wel voor iets tussenzitten.

Simpel zelf even controleren is gewoon even op de voor- of achterkant van de auto drukken en kijken of 'ie direct weer uitdempt en niet door blijft wiegen.

Wel even je verstand gebruiken en niet midden op een plaatdeel drukken natuurlijk..!

Als de auto blijft op en neer deinen dan zijn ze niet gewoon versleten, maar volledig defect! En dat is een groot verschil. Je gaat toch ook niet met banden rijden tot je door het canvas zit?

Dit wijst erop dat je, net zoals de meeste mensen, niet voelen hoe goed/slecht de wielen contact met de weg houden.

Hier een link en een filmpje.:

http://www.banden-ex...fo/schokdempers

aangepast door DimiTator
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat men in een garage wel methodes heeft om de staat van de schokbrekers te controleren en je er op wijst als er iets mis is. In het verleden diverse auto's tot tussen de 150 en 200000 gereden, maar nog nooit schokbrekers hoeven laten vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe