Ga naar inhoud

Spoorbrug verplaatsing Live stream


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

echt wel.
rij er regelmatig langs en heb hem in stappen op zien gebouwd worden.
Enkele weken terug waren ze bezig met asfalteren van A1 op dat stuk maar men was dus een laag aan het leggen als een landingsbaan op schiphol.
Maar goed hij moet ook nog op zijn 2 pijlers gezet worden.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen vannacht

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag net op het journaal dat ie er al bijna is. Lijkt wel typisch Nederlands: ergens een groot log ding bouwen, en het dan gaan verplaatsen, in plaats van het gelijk op de juiste plek te bouwen. Tijdens mijn militaire dienstplicht zat ik een groot deel op het ministerie van Defensie, daar waren ze een parkeerkelder aan het bouwen, maar ondanks dat het een kelder moest worden werd ie bovengronds gebouwd, en pas later lieten ze 'm zakken. (had te maken dat ze anders zoveel water moesten wegpompen tijdens de bouw, dat de hofvijver droog zou vallen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur ago , Cordoba said:

Lijkt wel typisch Nederlands: ergens een groot log ding bouwen, en het dan gaan verplaatsen, in plaats van het gelijk op de juiste plek te bouwen.

Tsja we gaan hem meteen over de A1 heen bouwen....?
Ding is in onderdelen gebouwd in fabriek te België en in onderdelen samengebouwd langs de A1

En tsja nu hebben ze hem naast de bestaande spoorbrug geplaatst waar hij verder word afgebouwd en einde van t jaar dan word de oude spoorbrug verwijderd en deze nieuwe op zijn definitieve plek geduwd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak wordt zoiets gewoon terplekke gebouwd: eerst de pijlers, en dan worden later de gepre-fabriceerde liggers er op gehesen (dan zou je de weg 's nachts een keer een aantal uren af moeten sluiten, eventueel meerdere nachten). Gelukkig heeft Prorail nu het transport van de spoorbrug niet geregeld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur ago , MarcoO2 said:

Tsja, cordoba, deze brug hééft geen pijlers. Ik vind de gekozen werkwijze een toonbeeld van technisch vernuft.

Straks zeg je nog dat het een zweefbrug is. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Cordoba said:

Efficient werken:

Ja correct de A1 gaat nog ene nachtje plat om oude spoorovergang over A1 te verwijderen en dan de nieuwe op zijn plek te schuiven.

En ik ben er zeker van dat men nu de meest efficiënte manier de brug heeft gebouwd/geplaatst met het minst overlast en gevaar voor de gebruikers van de A1.

Tijdens de opbouw van de segmenten langs de A1 op het bouwterrein kon je zien wat voor gigantische brug het is.....
En gisteravond met een kleine omweg naar huis rijdend er even onderdoor gereden..
Man man wat een giga ding is het, en ook nog een elegant model zoals hij daar ligt.

Maar in de vergetelheid word nu het aquaduct onder de vecht door geplaatst ook dit is een groots bouwwerk / project.
De scheepsvaart minimaal hinderen en toch zo'n ding er ff onderdoor bouwen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de situatie ter plekke onvoldoende om het goed te kunnen beoordelen (kom er maar zelden langs), maar vaak doet men dit door het traject (weg of spoor) iets op te schuiven, en de nieuwe er gewoon naast te bouwen. Eigenlijk ken ik het in 2 varianten:

  • de oude brug wordt iets omgeschoven op nieuwe tijdelijke ondersteuningen en iets verschoven op- en afrit.
  • de oude brug blijft zoals ie is, en de nieuwe brug wordt er pal naast gebouwd, en dan wordt de nieuwe weg/nieuwe spoor iets verschoven, zodat het weg-/railverkeer over de nieuwe brug gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn vooral de klassieke varianten. Je ziet nu dat er nieuwe manieren bedacht en gebruikt worden. Mooi dat techniek steeds weer nieuwe mogelijkheden creëert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verandert politiek nog veel harder (in elk geval in naam) :P

 

Verandering in de techniek is prima, maar regelmatig wordt de techniek 'vernieuwd' terwijl de vernieuwing op voorhand geen verbetering lijkt te geven, en is men alleen maar gefocussed op de vernieuwing. In de praktijk, krijg je dan vaak nog negatieve aspecten die men over het hoofd heeft gezien (of gewoon niet vooraf had kunnen weten), met als resultaat dat men soms met nieuwe techniek achteruit boert. Mij is bij mijn opleiding geleerd, om alleen voor nieuwe techniek te gaan als die bij voorbaat voordelen lijkt te bieden (lagere kosten wordt daarbij ook als voordeel gezien), omdat er altijd zaken tegenvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe