Ga naar inhoud

boeken

Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Naast het verzameld werk van Gerard, ben ik nu ook begonnen aan dat van broer Karel (nog wel "van het") Reve. En ik moet zeggen erg plezierig en amusant leesvoer. Een geluk bij een ongeluk dus dat ik het werk van deze aartsreactionaire renegaat van het imperialisme destijds om politiek beweegredenen rechts heb laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Zowel 'de ontdekking van de hemel' als 'de aanslag' van Harry Mulish gelezen. De ontdekking van de hemel vond ik wel knap, heel uitgediepte karakters en alleen daarom al meeslepend. Al was het laatste deel wel een beetje een teleurstelling. Je moet er wel met een beetje moed aan beginnen, meer dan 900 pagina's. 

De aanslag is iets meer down to earth, maar zeker ook niet mis, en een heel stuk dunner :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

De ondraaglijke lichtheid van het bestaan en De Avonden uitgelezen. 

De avonden, daar moest ik toch even inkomen. Ik vatte het niet meteen, omdat ik een begin en eind verwachtte, maar dat is dan net het tegenovergestelde van het opzet. Maar eenmaal in het verhaal zijn de dialogen en gedachtengangen fantastisch, heel mooi en komisch.

aangepast door The bone collector
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Voor mijn verjaardag Americana van Joost Zwagerman gekregen. Het betreft twee dikke pillen met essays over de Amerikaanse literatuur, film, kunst en muziek. Erg onderhoudende literatuur. En inspirerend. Maar eens wat uit de bibliotheek gehaald. Nu bezig in In Cold Blood van Truman Capote. Is de 1e non-fictie roman. Erg goed, heb alleen af en toe het idee dat ik het heel vroeger al eens heb gelezen. Maar dat geeft verder niet. 

Die Truman was een volslagen idiote egotripper, schijnt het. Maar schrijven kon hij wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat zeker niet. Maar dat krijg je natuurlijk op zekere leeftijd. Maakt ook niet uit ik ben toch al veel aan het herlezen de laatste tijd. En herluisteren ook trouwens. Beetje zo'n gevoel dat je de circel aan het rondmaken bent of zoiets. Ook: zonde als ik dat niet nog eens zou lezen/horen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 boeken gehaald bij  'Het Goed'.

Ik had de films al gezien, maar nu de boeken nog. Voor 2,50/stuk, niet van nieuw te onderscheiden. Dan Brown; Het Bernini Mysterie en de Da Vinci Code.

Plus nog een antiek nederlands kookboekje van begin 1900. Gewoon als nostalgie item. Voor het schokkende bedrag van 3 euro.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn verjaardag Americana van Joost Zwagerman gekregen. Het betreft twee dikke pillen met essays over de Amerikaanse literatuur, film, kunst en muziek. Erg onderhoudende literatuur. En inspirerend. Maar eens wat uit de bibliotheek gehaald. Nu bezig in In Cold Blood van Truman Capote. Is de 1e non-fictie roman. Erg goed, heb alleen af en toe het idee dat ik het heel vroeger al eens heb gelezen. Maar dat geeft verder niet. 

Die Truman was een volslagen idiote egotripper, schijnt het. Maar schrijven kon hij wel. 

De biografie van Truman Capote is een aanrader, een eigenaardig, maar boeiend  leven wat de man bewandelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe