Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

brandstoftank mysterie


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo, na weken lang forum moe te zijn geweest ga ik maar weer eens actief worden.

Weet niet of dit mysterie in het goede topic staat, maar zag even geen ander verband.

Ik heb laatst, bij normale kilometerstand mijn 45 liter tank weer vol getankt.

48,61 liter!

Natuurlijk gelijk de pomphouder aangeschreven dat zijn pomp niet goed is enz.... natuurlijk nul op reces gekregen.

En inderdaad, bij de volgende tankbeurt bleek dat er echt zoveel ingegaan moet zijn (zie spritmonitor).

Dus die ene keer heb ik zomaar de veilige dode ruimte ook afgevuld denk ik.

Ach ik hoef geen oplossingen, maar wilde het gewoon even wereld kundig maken.

Geplaatst:

dus die pomp slaat te laat af of jij hebt dat ding er niet goed in zodat hij niet afslaat? Dacht daar ook wel eens eerder iets over gelezen te hebben op een ander forum

En leuk je weer terug te zien, Ron!

Geplaatst:

pomp pompte heel traag, voor de rest geen andere zaken anders gedaan als anders.

En, ja, ik ben weer terug.

zie ook wel anderen die even een pauze genomen hebben (of nooit meer terug komen),

maar voor wie de schoen past........

het voelt als thuis komen :cheers: *

dus reageer maar weer eens :chase:

Geplaatst:

haha, enige juiste conclusie is dat je al zo'n 45 km op benzinedamp had gereden... tongue.gif

even serieus: Welcome back..!

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb ook al eens meer dan 47 liter getankt in mijn Fabia waar eigenlijk maar een 45 liter tank in zit.

Er past nog wel wat in de leiding die naar je vulopening gaat en de tank zal wel ietsje groter zijn dan 45 liter.

Geplaatst: (aangepast)

Niet (per ongeluk) op het ontluchtingspalletje gedrukt waardoor er een paar liter extra in kunnen?

aangepast door FredV
Geplaatst:

Volgens mij heeft Fred gelijk. Je zit waarschijnlijk in de "ontluchting". De pomp slaat in beginsel af, maar beetje bij beetje kun je er nog makkelijk 5 Liter bij in gooien. Je vult dan de ruimte die eigenlijk voor de expansie bij warmtewisselingen gedacht is (veiligheidskenmerk).

Nu opgelucht ;) ?

Geplaatst:

Ja, blijkbaar de veiligheid ruimte opgevuld, maar zonder dat pomp telkens even af sloeg hoor.

Fred, waar zit dat palletje dan?

Best mogelijk dat ik wegens de ergernis van het langzame pompen met het vul pistool zoiets ingedrukt heb.

Door wat te schrijven ben ik meestal al weer opgelucht 8-)

Geplaatst:

Nou, ik keek pas een in dat gat van de tank en daar kan nog best wat in na het tanken. Gok dus zomaar dat als je hem goed leegrijdt (tot voorbij de 0km op de range) en hem daarna tot aan de tankdop vult je aardig in de buurt van de 51 liter komt.

Maar serieus, ik gok toch dat je bent opgelicht :P

Maar aan de andere kant, hij heeft niet gezegd in hoeveel tankbeurten dat was. Dat is net als Fred met 1 of 3 tanken in x tijd :P

Geplaatst:

Maar aan de andere kant, hij heeft niet gezegd in hoeveel tankbeurten dat was. Dat is net als Fred met 1 of 3 tanken in x tijd :P

Je hebt hem door :) mooi jullie op t verkeerde been gezet :)

Geplaatst:

Hé heren,

nieuwe leden niet afschrikken (of is het een test of ze uit het juiste materiaal gesneden zijn?)

Bij mijn andere passie is er een hele handleiding om de tankvulopeningontluchting (6 maal woordwaarde)te vergroten.

Er kan dan sneller getankt worden EN beter afgevuld worden. (BMW motorfietsen)

Ook op andere forums lees ik wel eens wat om de tank beter gevuld te krijgen om langer door te kunnen rijden.

En ook records verdienen een plaatsje toch :worthy:

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Nog een klein mysterie opgelost:

Vroeg me gisteren af waarvoor dit buisje diende, ter hoogte van het rechterachterwiel.

Blijkt te dienen voor afvoer van brandstof indien je teveel tankt of morst (zie gaatje onder tankdop)

post-205-0-22764000-1313582057_thumb.jpg

post-205-0-15174700-1313582073_thumb.jpg

Geplaatst:

En als ik toch bezig ben...

ja het is een fabia en geen SuperB

Moeten wij jou op cursus sturen , hoe onderscheid ik skoda modellen ?? :lol:

Geplaatst:

Ik had hem nog open staan met de Superb II er in. Dus, "als ik toch bezig ben...." dit ziet er bij de Fabia precies zo uit (want ja, laat ik nou een fabia combi greenline hebben - die geen P13W lampjes nodig heeft), met dat verschil dit het klopje niet met de centrale vergrendeling vergrendeld word maar dat doet er weer niet toe om het slangetje uit te leggen. :doh2:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe