Ga naar inhoud

Vergane glorie - 60 barnfinds onder de hamer


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Zet het vast in je agenda: op 6 februari 2015 verkoop het Franse veilinghuis ArtCurial Motorcars een 60-tal "barnfind" auto's. Ferrari's, Maserati's, Bugatti's, en allerlei ander schitterende automobiele historie. Klik hier om naar de veilingsite te gaan voor alle informatie.

 

Een citaat:

Keer om die spaarpot en noteer in de agenda: 6 februari 2015. Dan doet het Franse veilinghuis Artcurial zestig (soms ongebruikte) oldtimers in de aanbieding. Het gaat om veelal exclusieve exemplaren van uit de begintijd van de automobiel tot de jaren '70. De auto's werden onder erbarmelijke omstandigheden aangetroffen op een autokerkhof in de tuin van een overleden verzamelaar in het westen van Frankrijk. Het veilinghuis vergelijkt de vondst met de historische ontdekking van het graf van Toetanchamon. "Nooit meer, waar ook ter wereld, zal ooit nog zo'n schat worden opgegraven", aldus Artcurial. De collectie werd samengesteld vanaf de vroege jaren '50 door een liefhebber en ondernemer. Op het hoogtepunt bedroeg zijn totale verzameling ruim honderd exemplaren. De Fransman werd door financiële tegenslagen genoodzaakt tot verkoop van vijftig auto's. Naar het overige deel van zijn indrukwekkende verzameling keek hij nooit meer om. De collectie bestaat uit auto's van vermaarde merken als Bugatti, Maserati en Ferrari en bevat een cabriolet die ooit nog eigendom is geweest van de Egyptische koning Faroek. De totale waarde van de vondst wordt geschat op om en nabij de zestien miljoen euro. KOOP DAN!

 

 

Een filmpje en wat foto's, om een indruk te geven:

 

 

 

001.jpg

 

004.jpg

 

006.jpg

009.jpg

008.jpg

 

029.jpg

 

030.jpg

 

031.jpg

 

002.jpg

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in het filmpje ook een Porsche 356 en een Ford Taunus 17 M (kan ook nog een Granada ofzo zijn)

Ford_Taunus_20M_P7_front_20070924.jpg

 

Ik wordt er wel een beetje droevig van om te zien in welke toestand de meeste bijzondere auto's verkeren. Het merendeel zijn volgens mij alleen geschikt als aankopen voor een museum ofzo (zoals bijv. Louwman), voor particulieren, of om ze commercieel(als restauratiebedrijf) op te knappen, zit er volgens mij teveel werk/kosten aan.


Marco, als ze niet uit de collectie komen, waarom staan ze er dan tussen op de foto's? Zijn dat oude privé auto's van de verzamelaar, of wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, misverstand: ik dacht dat jij die foto's van de veilingsite had geplukt, en daar kende ik ze niet van. Maar jij hebt foto's gegoogeld van de half vergane auto's die geveild worden. Excuus! 

 

Ik wordt er wel een beetje droevig van om te zien in welke toestand de meeste bijzondere auto's verkeren. Het merendeel zijn volgens mij alleen geschikt als aankopen voor een museum ofzo (zoals bijv. Louwman), voor particulieren, of om ze commercieel(als restauratiebedrijf) op te knappen, zit er volgens mij teveel werk/kosten aan.
 

 

 

Helemaal mee eens, ik moest denken aan de oude Toyota die in Louwman Museum staat: ook in deplorabele staat. Zó zonde! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan respect en piëteit om dit te gaan veilen ergens. Een soort grafschennis. Als je deze wagens zou weten te restaureren, is het dan nog dezelfde auto, of heb je dan een "lijk" gebruikt als technische tekening? In stilte laten rusten was ergens mooier geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan gebeuren Marco: ik heb gewoon een paar modellen die ik herkende van de foto's, er wat beter herkenbare foto's bij gegoogled, zodat iedereen kan zien welke auto's ik bedoel.

 

Ik zag op de veilingsite overigens geen lijst met welke auto's (merk, model, bouwjaar) er precies geveild worden, alleen voorbeelden. Trouwens ook behoorlijk wat klassieke trucks (waaronder een takelwagen) in de tuin, lijkt me ook een hele leuke locatie om te fotograferen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe