Ga naar inhoud

Skoda Fabia Combi lekt uit, oogt mooier dan de hatch [updated]


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

dat heb ik al gedaan ;)

Ja ik lees het net.

Menno, wat heeft je doen besluiten om de yeti om te ruilen voor de fabia combi? Toch die koffers?

Ik heb onlangs 10 dagen mogen sturen met een yeti 1.4 (helaas met 6 handbak) uit 2011 !!! Net iets minder vermogen als mijn fabia maar het in en uitstappen en het hobbelen over de Albanese "wegen" echt beter denk ik!

Alleen die koffers, tobben met het naar voren schuiven van de achter bank/stoelen om mijn koffer er goed in te krijgen!

Terug in Brussel, gooide ik ze er met mijn ogen dicht in de fabia!

De nieuwe fabia blijft vlg de dealer wel verstoken van sportieve stoelen en motorisering... Maar als ik echt aan een nieuwe toe ben toch maar eens over de grens kijken? Mogelijk daar wel, bedoel maar, die 1.4 TSI yeti is dit jaar toch voor het eerst in NL? En nu heb ik dus in een van 2011 gereden.....

Zo eindelijk weer eens een (wazige) post van mij.

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne, de nieuwe F3 combi is wel degelijk ruimer dan de F2 combi.

Het verschil zit 'm vooral in de (zit)breedte.

Ook de kofferbak is standaard gegroeid van 505 --> 530l.

Met neergeklapte achterbank is de ruimte weer wat minder: van 1485 --> 1395 (de daklijn loopt wat schuin af)

Als simplist lijkt het me onlogisch dat de aflopende daklijn, met neergeklapte achterbank, de oorzaak is van minder totaal ruimte.

Aflopend wil toch zeggen dat het op het eindpunt (bij de klep dus) het laagst is? = minste ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, wilde eigenlijk een Auris sportswagon (of zoiets) proberen maar dat was na de proefrit snel duidelijk. Nog even bij de Skoda dealer ernaast gegaan en zagen een Fabia Combi en we dachten dat is toch eigenlijk ook helemaal niet zo gek en een stuk goedkoper in aanschaf en gebruik.
Yeti 1.4 is hier ook al een tijdje, EdK heeft er een. 
Alleen de wegligging kan niet tippen aan die van de Yeti. Daarom vandaag Eibach veren laten monteren en dat is echt een succes.     

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja die Yeti 1,4 tsi met handbak 6 versnellingen heeft hij op de meeting kunnen zien in het gelderse met die oude opa die ons van dat parkeer terrein af wilde hebben....

Maar er stonden er op dat moment meerdere met een 1,4 hoor

Alleen de Yeti 1,4TSI rijders zijn zeer bescheiden en hebben hun inhoud niet op hun achterste staan...

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK, on 18 Oct 2014 - 23:11, said:

ja hoor, zulke grote letters verstoppen achter een string....... toen lette je al niet op op school ??

 

dat is dan weer die bescheidenheid he, zo klein als dat die lettertjes zijn

Check die microfoons in dat filmpje. Daarmee ga je toch geen verslaggeving doen over hypermoderne infotainmentsystemen  :fluiten: . Zulke gebruikt zelfs Jack van Gelder al jaren niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan weer die bescheidenheid he, zo klein als dat die lettertjes zijn

 

dus een string ter grote van de Hemafuik....

 

en nu maar hopen dat jouw generatie de term Hemafuik begrijpt......

 

ga em niet uitleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe