Ga naar inhoud

Ieder jaar 40 miljoen snelheidscontroles


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

De centrumrechtse onderhandelaars willen dat er voortaan 40 miljoen snelheidscontroles per jaar gebeuren met bemande camera’s, bovenop die met onbemande toestellen.

Dat komt neer op meer dan een verdubbeling, zo schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen maandag. Er zal vooral op autosnelwegen worden gecontroleerd, maar ook op secundaire wegen.

De vier partijen willen ook dat gemiddeld één autobestuurder op drie per jaar wordt gecontroleerd op alcohol, drugs en gordeldracht. Ook verkeersagressie wordt fors aangepakt.

Als men op zoek is achter geld is de autobestuurder de eerste in de rij om de staatskas te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men kan even verstrooid zijn of andere reden dat men het regeltje snelheid iets overschrijd en dan wordt het wel heel vlug afgestraft als men op iedere hoek een flitser tegenkomt.

Onlangs nog zelf tegengekomen moet iets versnellen om een aanrijding te voorkomen, wil nu wel dat er op die plaats regelmatig flitscontrole is gelukkig was er op dat moment geen.

Voor de rest kan ik mij wel vinden in de regels hoor, maar het moet euro's opbrengen er is geen enkele politieker dat met andere methodes over de brug komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door verstrooid zijn en/of niet opletten, gebeuren nou juist de meeste ongelukken...

En laat dat nou net het beleid zijn; ongevallen terugdringen. 8-)

 

Aardige vergelijking, België versus Nederland.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersveiligheid

 

 

Land  - Slachtoffers per miljoen

  • Griekenland 81
  • Portugal 62
  • België 65
  • Italië 58
  • Frankrijk 50
  • Duitsland 41
  • Verenigd Koninkrijk 29
  • Nederland 34

België heeft een slechte reputatie op het vlak van verkeersveiligheid met 12,8 verkeersdoden per honderdduizend inwoners in 2002. De cijfers voor Vlaanderen liggen iets onder het Belgische gemiddelde, die voor Wallonië ver daarboven. Het blijkt zelfs dat de wegen in de Belgische Provincie Luxemburg de gevaarlijkste zijn van heel de Europese Unie: in '95 vielen er 100 verkeersdoden, een stijging met 11% in vergelijking met 1989. Per honderdduizend inwoners betekent dit een dodencijfer van 41,6 voor Luxemburg, een absoluut record (bron: Eurostat). Er is de laatste jaren wel een positieve evolutie merkbaar.

 

Verkeersonveiligheid kunnen we ook uitdrukken in slachtoffers per gereden kilometer. In België vallen per miljard afgelegde kilometers 17,6 doden. Het Europese gemiddelde ligt op 12,9.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door verstrooid zijn en/of niet opletten, gebeuren nou juist de meeste ongelukken...

En laat dat nou net het beleid zijn; ongevallen terugdringen. 8-)

 

Wel ben mogelijk niet zozeer dat er op meerdere plaatsen geflits wordt maar eigenlijk het beleid van ongevallen terugdringen kan men zich vragen bij stellen.

Denk dat de experts een paar maatregelingen uitwerken deze aan de regering bezorgen waar er gekozen wordt voor de maatregelingen die de staatskas het meest spijzen.

En dan is de vraag of de andere maatregelen ooit aan bod zullen komen. Het eerste wat ze kunnen doen is er voor zorgen dat Wallonië gelijkgesteld wordt als Vlaanderen wat betreft de pakkans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je navi en CC gebruikt kan er toch bijna niets meer mis gaan? 

Toch wel - ik ben op weg naar huis in Frankrijk geflitst terwijl ik op CC reed. Ging (rustig) bergaf, had net niet in de gaten dat de snelheid een paar km te hoog was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die franse boetes gaan nog wel komen...

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2014-03-07/franse-boetes-op-de-mat

 

Hier kun je vast inschatten met hoeveel je vakantiebudget wordt opgerekt:

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_4&themaId=BEST_P_95

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad de theorie ja. Maar de praktijk wijst uit dat ze toch niet allemaal op de mat vallen. We gaan het zien! 

Ik ben deze zomer nog met een vriend meegereden naar Zuid-Frankrijk en op cc ging die ook bergafwaarts geen km per uur over de ingestelde snelheid. Maar die heeft wel een Ford.

Zodra de zwaartekracht sterker is dan de remmende kracht van de motor houdt het toch echt op. En bij een automaat is die remmende kracht niet zo groot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 01 Sept 2014 - 20:05, said:

Zodra de zwaartekracht sterker is dan de remmende kracht van de motor houdt het toch echt op. En bij een automaat is die remmende kracht niet zo groot. 

Vooral het verschil tussen dieselmotor en benzinemotor speelt je parten in de bergen.

Bij mijn O2 2.0 TDI bleef de ingestelde cc snelheid keurig constant, ook bergaf, maar bij de 1.2 TSI totaal niet, de compressie is te gering om de auto voldoende af te remmen...

En ja, de DSG schakellogika is 'smart' genoeg om te zien dat je naar beneden gaat. Dat merk je op bergpassen. gas loslaten, naar beneden toe, en de DSG schakelt niet op. (daarom zit er ook een hellingshoeksensor in)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bekeuringen uit Gent kwamen al jaren geleden op de mat binnen hoor, tsja die belgen nemen ook alles van die ollanders over.

eerst die flitspalen en nu ook al het geld innen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets zouden ze ook kunnen doen.

Hardrijders in Zwitserland: auto kwijt én cel in

02/09/14, − Bron: Het Nieuwsblad

Belgen op reis naar Zwitserland kunnen maar beter niet te snel rijden. Sinds de nieuwe verkeerswet van vorig jaar heeft de wegpolitie al 120 auto's van hardrijders in beslag genomen en openbaar verkocht. De chauffeurs krijgen meteen ook tot twee jaar cel. "Die harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land", zegt Danny Smagghe van Touring vandaag in Het Nieuwsblad.

Het merendeel van de Zwitsers beklaagt het zich nu al. Twee jaar geleden waren ze zelf vragende partij om hardrijders strenger aan te pakken en dat is gelukt. Sinds 1 januari 2013 heeft de overheid de verkeerswet aangepast, maar ze vinden die nu zelf véél te streng. Wie 40 km per uur te snel rijdt in een zone 30, is z'n auto kwijt. Zonder pardon. En u krijgt er nog een celstraf tot 2 jaar bovenop.

Ook wie 50 km per uur te snel rijdt in de bebouwde kom of harder dan 200 km per uur rijdt op de snelweg krijgt dezelfde straf. Op de snelweg is de maximumsnelheid 120 km per uur.

Moordwapen

Wie in België zo hard over de limiet zou rijden, riskeert een rijverbod van 5 tot 8 jaar. Maar uw auto raakt u zelden tot nooit kwijt. "Een Zwitserse rechter beschouwt uw wagen vanaf nu als een moordwapen, zegt Danny Smagghe van Touring. "En dat wapen mag u na een inbreuk niet meer gebruiken." De wagens die de overheid in beslag neemt, worden daarna openbaar verkocht. In een jaar tijd heeft de wegpolitie al 120 auto's definitief aan de kant gehaald, vooral van Zwitsers zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 01 Sept 2014 - 10:16, said:MarcoO2, on 01 Sept 2014 - 10:16, said:

Toch wel - ik ben op weg naar huis in Frankrijk geflitst terwijl ik op CC reed. Ging (rustig) bergaf, had net niet in de gaten dat de snelheid een paar km te hoog was. 

ik schreef ook: "navi en CC". Dus de navi moet je dan waarschuwen. Verder is het voordeel van je permanent blindstaren op de verbruiksmeter dat je dit soort ongein direct in de gaten hebt, omdat je verbruik dan op nul staat.

 

Mwah, die van mij is nou meer als 2 jaar geleden.... die komt niet meer denk ik.

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 03 Sept 2014 - 08:30, said:

Moet je wel een navi hebben die dat doet... en volgens mij is de boete voor een navi met flitswaarschuwing hoger dan de snelheidsboete... :D

 

Het gaat er niet om dat er geconstateerd wordt dat er een flitspaal staat, maar dat er geconstateerd wordt dat je de ter plekke geldende maximum snelheid overschrijdt. Als dat niet meer mag, dan begint het er echt op te lijken dat regels er voor de overheid zijn om boetegeld te innen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er niet om dat er geconstateerd wordt dat er een flitspaal staat, maar dat er geconstateerd wordt dat je de ter plekke geldende maximum snelheid overschrijdt.

En dat is bij elk gerenomeerd merk aan of uit te stellen als je in de manual het opzoekt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe