Ga naar inhoud

TSI motor met ratelende geluiden, blijkbaar geen ketting probleem


boydanan
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij het laten uitvoeren van een klein onderhoud na 1 jaar of 5585 km merkte ik ook een vreemd geluid op aan de motor.

Bij controle in de garage bleek het hier niet om een distributieketting probleem te gaan maar wel om, en ik citeer :
geluiden die worden veroorzaakt door de vrij gelagerde schijf van de WASTEGATE-klep in de uitlaatgasturbo, die door de door de uitlaatgasturbo stromende gassen in trilling

wordt gebracht. De schijf moet vanwege de uitzetting op de nauwkeurige positionering in de opname vrij gelagerd zijn.
De beschreven geluiden (rasselen, klapperen, resoneren) hebben geen invloed op de werking of de levensduur van de uitlaatgasturbo.

Bij deze klachten kunnen geen reparaties uitgevoerd worden daar er geen technische oplossingen voor bestaan.

 

Wat denken jullie autokenners hiervan???

Daarbij bleek ook nog eens dat er een terugroepactie was voor mijn DSG 7, die olie moest vervangen worden en er werd een nieuwe software geïnstalleerd

Wat is er toch allemaal aan de hand met die TSI motoren en blijkbaar nu ook al met de DSG automaten?

Zijn er nog mensen die hier meer van weten en uitleg over hebben?

 

Nu is alles wel in orde gebracht, met het geluid moet ik mee leren leven en de olie voor DSG werd ververst en de software geüpdatet.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die olie is een bekende terugroep actie. Gaat olie met een andere viscositeit in om mogelijke problemen bij zeer hoge buitentemperaturen te voorkomen. Software moet daarom worden aangepast. 

Het rammelen van die schijf zegt me niets. Je vraagt je dan af waarom de ene auto er wel en de andere, zoals de mijne, er geen last van heeft. Ben niet technisch, maar als ik het zo lees, is het dus iets waar je mee zult moeten leven....  


http://www.skodaforum.eu/topic/3199-terugroepactie-vag-dsg-7-autos/?hl=terugroepactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

geluiden die worden veroorzaakt door de vrij gelagerde schijf van de WASTEGATE-klep in de uitlaatgasturbo, die door de door de uitlaatgasturbo stromende gassen in trilling

wordt gebracht. De schijf moet vanwege de uitzetting op de nauwkeurige positionering in de opname vrij gelagerd zijn.

De beschreven geluiden (rasselen, klapperen, resoneren) hebben geen invloed op de werking of de levensduur van de uitlaatgasturbo.

Bij deze klachten kunnen geen reparaties uitgevoerd worden daar er geen technische oplossingen voor bestaan.

 

Wat denken jullie autokenners hiervan???

 

Wat de autokenners hier er van denken weet ik niet, maar het klinkt logisch toch? Deze ratel is hooguit irritant, maar is geen symptoom voor een technisch probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak er me helemaal geen zorgen over ,over dat geluidje, heb vertrouwen in de garage.

Wat de oliewissel betreft van de DSG 7 ging het om een service-actie, dit wordt dan uitgevoerd als je komt voor je onderhoudsbeurt.

Alles oké en onder controle dus.

Dank je voor de reacties :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe