Ga naar inhoud

op zoek naar kabel


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Je hoort vaak dat het nabestaanden  toch goed doet als er zo'n grote betrokkenheid zichtbaar is.

Dit heeft mij de keren dat me vader en onlangs mijn moeder overleed ook goed gedaan dat je mensen ziet die je niet verwacht had vanwege afstand of dat ze al lange tijd geen contact meer hadden gehad.

Maar ook mensen uit de buurt die de moeite nemen om er te zijn die dag.

 

Maar zoals gister daar kreeg je gewoon kippenvel van, zoveel mensen er waren.

En zal de familie van de overledenen zeker gister goed gedaan.

En dan morgen nog een afscheidsfeest van de zeeverkenners waar iedereen ook weer is uitgenodigd...

Zal mij ook weer benieuwen hoeveel mensen daar aanwezig zullen zijn.....

 

Kreeg vanmiddag al een app dat de 12 kuub met hout al gereed lag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me ook voor de overgebleven 'wereldreizigers' moeilijk om te bepalen of, en zoja hoe ze verder gaan.

Wel dat is dus het volgende punt.

Via vesselfinder kun je zien dat hij in de haven ligt van porto rico en al ligt hij er een jaar ze liggen er vanwege het drama geheel gratis en de havenmeester houd de boot in de gaten en zorgt ervoor dat de zoutaanslag etc om de zoveel tijd verwijderd word

En eerste reactie van de twee overgebleven crewleden was we gaan in Juni of Juli terug en varen de boot naar nederland.

Maar nu is al meerdere keren geroepen dat ze de reis af moeten maken omdat de overleden persoon dit ook had gewild.

 

Dus nu is de twijfel toegeslagen wat ze moeten doen....... en gister toen ik even met de vrouwelijke bemanningslid stond te praten begon ze hierover en vroeg mijn mening.

Tsja wie ben ik om hierover te beslissen dat zullen ze zelf moeten doen, maar zij ook verwerk nu is eerst deze heftige periode en ga dan eens nadenken over wat het vervolg moet wezen en beslis dat samen en laat niet voor je beslissen door derden die vanaf de wal voor jullie een beslissing nemen.

 

Ik hoop vanuit mijn kijk dat ze uiteindelijk besluiten dat ze de reis wel gaan afmaken met een derde persoon erbij.

Want het is een wens vanuit hun kindertijd van hun drieën geweest.

Maar we gaan wel zien wat uiteindelijk hun beslissing zal gaan worden...

Het is nu simpelweg nog te vroeg voor deze beslissing....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies waarom ik schreef 'hoe' ze verder gaan: met de overgebleven deelnemers, of met een vervanger. Het is hoe dan ook een beslissing die een ander niet voor ze kan maken: het is voor een groot deel 'gevoel' waarop je zo'n beslissing moet nemen, en maar voor een beperkt deel zijn dat zaken die je verstandelijk kunt beargumenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Het afsluiten van het verhaal.

Het is alweer een jaar geleden dat Laurens Higler zijn leven werd afgenomen.
En toch leeft hij nog steeds voort bij velen in hun gedachten merkte ik ook vandaag weer en de afgelopen week.

Afgelopen Woensdag word ik eind van de dag ge-apt door Paul ( één van de leden van de wildevaart) dat hij vanuit Leeuwarden opweg was naar Amsterdam omdat hij samen met Frederiek en Laurens moeder bij Humberto Tan in programma Late Night was uitgenodigd om te praten over het gebeurde.

De dag erop zou namelijk de eerste aflevering van 5 worden uitgezonden van de documentaire serie Break Free op NPO3

En dit is een programma waar mensen die op avontuur gingen en tijdens het avontuur kwamen te overlijden.

En de eerste aflevering ging dus over Laurens en de Wildevaart.
Ja een aflevering die op een mooie en toch emotionele wijze het verhaal hebben neergezet en vele beelden waren door Laurens opgenomen met de Go Pro.

Deze waren door de makers overgenomen en verwerkt in de gehele documentaire.

En de Wildevaart is dus verkocht aan een paar Zweden met Nederlandse roots die al 3 a 4 jaar zoekende waren naar een S-Spant van Ferocement.
En de boot is al verkocht maar verleden jaar December tijdens een proefvaart op naardermeer was de mast gebroken tijdens een proefvaart met de kopers.
Na veel zoeken is er in Friesland een scheepsbouwer gevonden die de mast heeft gerepareerd en nu hij weer op de haven naast de boot ligt die weer geheel ontdaan is van zijn verf / coating en betaald weer een nieuwe coating krijgt.
Maar goed alle bekabeling was bij mastbreuk ook doormidden getrokken dus moet ook gerepareerd worden.
Tevens moet er weer een en ander aan beugels voor de salingen / radar / verlichting / marifoon en navigatie lichten op mast gemonteerd worden en kabels ingemeten worden en alvast één gelegd worden.

En dan ben je een dagje met Paul en Frederiek aan het sleutelen en Laurens was er ook bij.
Helaas niet meer in vlees en bloed, maar wel in de verhalen die we non stop tegen elkander vertelde....

Paul en Frederiek zie ik binnen 5 jaar zeker weer met een boot de oceaan op gaan dit merk je gewoon aan hun gedrag / doen en laten.
Maar met de Wildevaart dus niet, teveel goede herinneringen met een zwarte bladzijde op het eind.

Dus de Wildevaart gaat dus naar Zweden en de naam .......................???

Juist op ze Zweeds gaat hij Wildevaart heten.

 

Maar goed ze moeten deze maand nog wat dagen sleutelen en schilderen aan de boot voor hij oplever klaar is en ook ik zal nog een zaterdag moeten sleutelen voor hij te water gaat en zodra hij te water is nog een zaterdag om alles te testen.

En hierna word het boek de Wildevaart afgesloten en zal Laurens een ieder hun verdere leven in gedachte blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de andere 4 moeten nog komen de aankomende weken , maar als deze afleveringen excact hetzelfde kwa opbouw zijn dan is het zeker een indrukwekkende serie......
Ga zeker vanaf vlieland donderdag hier naar kijken....

Nee geen vakantie, wel werken met een vakantiegevoel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe