Ga naar inhoud

P13W lampen ( standaard en LED )


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

In de Yeti zitten voor de dagrij verlichting de P13W lampen.

Dit zijn geen bajonet lampen zoals de P24W of steeklampjes .

Maar een in eerste instantie ( vanaf buiten de lamp inkijkend ) een bajonet lampje maar zodra je deze eruit haalt blijkt het een kunstof voet te zijn met daarin een vast geplaatst lampje te zijn.

Nu wil ik deze vervangen voor LED lampen, maar hoe ik ook zoek op internet ik kan de lamp in orginele of in LED uitvoering niet vinden bij nederlandse of europese leveranciers.

Heb wel een amerikaanse site gevonden maar krijg me twijfels erover of dit dezelfde lamphouder is dan we hier onder de naam P13W hebben.

Dus is er iemand hier die hiermee al aan de slag is geweest en al verder is gekomen dan ikzelf ?

Of is er iemand die een andere aanduiding voor de P13W heeft.

Dan hoor ik dit graag van jullie, zodat ik misschien verder kom en tot bestellen cq vervangen kan overgaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Deze site had ik ook al gevonden maar vanwege dat het amerikaans is en belachlijke prijzen blijf ik me twijfels houden over deze LED's

En probeer het dan ook dichter bij te vinden

En vandaar dat ik hier in forum ook al de vraag bij LED4U heb neergelegd, maar nog geen reactie heb gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, ik heb net de dagrijverlichting uitgeschakeld, probleem opgelost! Als ik ooit betaalbare led's kan kopen wissel ik ze wel. Eigenlijk best wel gek, Skoda maakt een Greenline om het brandstofverbruik te beperken maar laten de dynamo wel extra werken door die dagrijverlichting, als het nu standaard nog led's geweest zouden zijn...

Groet Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk best wel gek, Skoda maakt een Greenline om het brandstofverbruik te beperken maar laten de dynamo wel extra werken door die dagrijverlichting

Ja, idd belachelijk gewoon. :doh2: het moest verboden worden.

Airco zou ook niet mogen in een Greenline uitvoering. Daarnaast moet er een snelheidsbegrenzer in en een accelaratiebegrenzer. Dat zal ze leren, die non-groene conformisten. :lol:

ps: en sommigen monteren dan wel LEDs (zoals ik), maar dan heb je weer een belastingsweerstand nodig om de CAN-bus check te omzeilen. Omdat VAG het nodig vindt het onmogelijk te maken de software aan te passen aan de gebruikte lichtbron en het daarbij behorende stroomverbruik. :mad3: M.a.w je bespaart op het stroomverbruik van de lichtbron, wat je vervolgens net zo hard weer verstookt in de vermogensweerstand. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja erik en toch ben ik het niet geheel met je eens !

Als jij die vermogens weerstanden nou in je cabine monteerd dan bespaar je weer wel !

Want dan kun je je verwarming weer een graadje lager zetten in de winter !

Of drijf ik nu te ver door ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

stomme is dat als je lampje wil wissellen dat je de houder ook mee moet wisselen

want dat is één geheel

En als je dat lampje zelf ziet dan zou je zeggen dat het een B9 is

maar dus niet verwijderbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is leuk, dan leest LED4your car blijkbaar toch mee en antwoord hij blijkbaar alleen niet

Wel even die blz doorlezen en eventueel bestellen en met 10% korting als hij woord houdt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even een update:

Tijden maar dan ook tijden heb ik lopen zoeken naar P13W LED lampen, en hier en op andere fora een vraag gesteld waar te krijgen

Niemand maar ook niemand die reageerde of me kon vertellen of ze uberhaupt bestonden.

Na veel zoeken kwam ik op bepaald moment wat tegen op een USA site maar met een prijs, daar werd ik niet vrolijk van !

En had de moed al een beetje opgegeven en komt er gerenomeerd lid van ons forum met een bericht dat een nederlandse webwinkel in Hoorn N-H ze nieuw in het assortiment heeft

Dus even gekeken en blijken het de juiste te zijn ! En ook nog 2 modellen !

En heb de keuze laten vallen op de kleine versie, waarom ? wel hoe langer het lampje hoe meer krachten er op komen te staan met kans op breken door het rijden over kuilen en bergen !

Dus vanavond de knoop doorgehakt en een set van 2 besteld bij www.led4ucar.nl te hoorn

En omdat Jan te Have lid is hier van het forum geeft hij ons allen als lid van dit forum 10% korting als je je forumnaam hier vermeld in de bestelling met verwijzing naar dit forum.

En na bestelling die ik via Ideaal heb gedaan en op dat moment de volle pond heb betaald kreeg ik al per email van Jan de melding dat de 10% terug gestort zou worden

En rekening is per mail al verzonden in PDF formaat en met melding dat 18-8 de lampen verzonden worden en met track trace nummer erbij

Dus als alles meezit zullen vrijdag uiterlijk de spullen binnen liggen

En mbt het informeren van de klant mag ik zeggen dat menige firma een voorbeeld kan nemen aan Led4ucar

Nu even afwachten hoe de lampen verzonden worden en of het plug and play is of net als bij Microsoft plug and pest

En wat dan de levensduur zal zijn van de lampen

Maar tot nu toe lof voor Jan te Have en zal naar eer en geweten verder neerzetten hoe mijn bevindingen zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat klinkt goed Ed! Led4ucar is goed bezig zie ik al. Vind sowieso het assortiment steeds uitgebreider en vooral professioneler worden, niet te vergelijken met een paar maanden geleden.

Wel zou ik Jan nog willen adviseren om de categorieën wat duidelijker te maken en te kijken of je bijvoorbeeld ook gewoon op lamptype kan zoeken i.p.v. een doel. Ik zie namelijk lampjes voor het remlicht/achteruitrijlicht die prima in mijn Dag Rij Verlichting passen, ga dus nog even zoeken of ik dit bij het juiste eind heb en dan zal ik je mailen voor ik bestel. De informatie bij de lampjes kan ook wat uitgebreider trouwens, lichtkleur (warmte), opbrengst, wattage, voltage... :notworthy:

Benieuwd hoe dat er uit gaat zien, misschien kan je dan een vergelijkende foto maken Ed. Dan zou je dus de avond voor je ze krijgt alvast een foto kunnen maken en de avond dat je ze geplaatst hebt weer (om te voorkomen dat je 's nachts de lampjes moet wisselen - dat deed ik dus met de leds binnnen, niet handig :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daglicht verlichting Ronald, die brand alleen overdag !

Maw sávonds een foto maken gaat niet want zijn ze uit !

En overdag bij schemering schakelen ze automatisch over op normaal licht

maar zal kijken of het overkomt overdag een foto makend en of het zichtbaar is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie keuzes wil hebben... http://www.benzinfabrik.de/de/neue-produkte/smd-led-tagfahrlicht-set-fuer-skoda-yeti/ Alleen moet je daar dus wel opletten, zijn standaard niet canbus geschikt. moet je dus zelf regelen met de meegeleverde onderdelen...

Verkopen trouwens ook erg veel typen leds (incl. de hele behuizing indien nodig!) die er ook nog eens erg goed uit zien. Helaas wederom niet overal even veel info.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, vind ik ook erg jammer. Heb ze gisteren gemaild met de vraag of de lampen canbus geschikt zijn (of hoe ik dat kan zien), wattage lichtopbrengst, kleurtemperatuur, helderheid, etc. (zeg maar wat Hyper Color wel netjes vermeld). Ben dus benieuwd of/wat ze antwoorden want ze hebben een leuk assortimentje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledige info is overal een probleem !

Wat ik graag zou zien is dat men de luxwaarde van de standaardlamp en die van de vervangings led lamp zouden neerzetten op de site's,

Want dan heb ik een referentie of ze meer of juist minder licht geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, benzinfabrik -1 hoor. Ik heb netjes een mail gestuurd met de vraag of het (2 links meegestuurd) canbus geschikt is en hoe ik dat dan eventueel kan zien. Er zijn namelijk lampen waar bij staat dat het NIET geschikt is maar er zijn ook lampen waar 'plug & play' bij staat...

Krijg ik als antwoord:

Hello,

you need a separate resistor to get no error message.

2x Lastwiderstand - CAN BUS/FIS - Wizard, für LED TFL, Blinker, Rücklicht

---> http://www.benzinfabrik.de/de/led-zubehoer/lastwiderstand-led-tfl-blinker-ruecklicht/

Set: 9,95€

Freundliche Grüße,

benzinfabrik Service Team

Ik was toch echt niet van plan om aan mijn bedrading te knoeien, gaat dus helaas over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en even een update mbt mijn bestelling, vandaag weer een mail gekregen dat mijn zending verzonden is !

Maw je wordt netjes op de hoogte gehouden van de status !

17.08.2011:

De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

aangepast door EdK
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe