Ga naar inhoud

Zenec NC 2011D navigatie en de DAB+ module


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

post-27-0-25290400-1372707927_thumb.jpg

 

Tijdens de laatste M&G kwam ik met Guy5712 aan de praat over de navigatie systemen en daar hij niet tevreden is over de Admundsun en ik problemen heb met de Kenwood met redelijk hoge reparatiekosten, kwam het over de Zenec NC2011D.

Beide hadden we onafhankelijk van elkaar hier al één en ander over gelezen en kwamen op eens te kijken of er korting was te bedingen als we er 2 in één keer zouden aanschaffen.

 

Week er op even wat met google aan de gang geweest en kwam bij de Tijger in Tilburg terecht die ten eerste goede recensies had en ten tweede na een mail ons een € 100,00 per unit korting aanbood.

Dus weekend erop op zaterdag beide naar Tilburg gereden om ons wat meer uitleg te laten geven en open vragen te laten beantwoorden.

Wel onze vragen zijn ook netjes en uitgebreid beantwoord en voor mij stond de keuze dan ook vast alleen Guy had nog wat vragen die men niet kon beantwoorden mbt automatisch inparkeren wat zijn Yeti full options kan en in de admundson word weergegeven en men niet wist of dat ook zou gebeuren bij de Zenec. Dus dit zou men gaan navragen bij Zenec plus nog wat andere kleine dingetjes.

 

Maar goed ik wou hier niet op wachten en wilde de Zenec NC2011D met de DAB60 module graag die dag meenemen.
Maar ja de deal was dat 2 st kopen en €100,00 per 2011D aan korting en Guy ging niet aanschaffen op dat moment om begrijpelijke redenen, maar de Tijger deed niet moeilijk en gaf mij de Zenec voor de afgesproken prijs mee.

 

Tsja en dan bij thuiskomst is het de boel eens uitpakken en bekijken en wat de losse kabels en kastjes allemaal voor functie hebben en wat ik wel en niet nodig heb aan opties die erbij zitten.

En tsja een losse afstandsbediening van formaat pakkie sigaretten is voor mij nog steeds een raadsel dat die erbij geleverd worden.

Maar de gewoon standaard bijgeleverde CanBus stuurmodule is een pré en bij een JVC / Pioneer of Kenwood moet je die nog eens appart aanschaffen.

Dus dit was snel uitgeplozen , alleen die USB stick .... waar heb ik die voor nodig ?

Wel dat zien en lezen we later wel.

 

Dus maar eens de Yeti in om de oude Kenwood spullen er uit te halen en de bedrading ervan op te schonen, en jonge jonge wat een draadbende.

Maar na een half uurtje hadden we over de Quadlock module en de microfoon voor de carkit

Die laatste heb ik gebuikt om de nieuw meegeleverde microfoon aan vast te plakken en zo de oude eruit halend de nieuwe meteen op zijn plek had zonder veel los te hoeven halen.

Gps antenne weer geplaatst op de plek waar de andere voorheen ook zat samen met de USB/Ipod aansluiting in het dashboard kastje bovenop dashboard.

Hierna de microfoon / GPS antenne/antenne en de USB module ingeplugd en de stuurmodule tbv cadcam cummunicatie en hierna de Quadlock stekker aangesloten.

Tevens alvast de DINkabel voor de DAB+ module enkelzijdig ingeplugd en naar de plek onder GPS antenne gelegd.

Tsja en dan al de overtollige kabellengte’s opgerold en samengebonden met de wereldse uitvinding de tyraps.

En tsja dan voorzichtig de module in de opening duwen totdat je de schroeven kunt monteren, aleen hier even mee gewacht en eerst maar eens even de spanning erop om te kijken of alles het doet zoals het het moet doen.

En wonderwaarlijk deed alles het zoals het het moest doen.

Dus de boel maar vastgeschroeft en het front erop klikken, mmm dat gaat niet....

Althans ik kon het er wel opklikken maar had aan de zijkant en bovenkant een grote kier.

Dus het kwam erop neer dat ik hiervoor een ander front voor moest hebben, dus eens even kijken bij superskoda onze leverancier voor onderdelen.

 

post-27-0-69076400-1373880001_thumb.jpg

 

En ja die hadden hem en bleek dus ook dat je er één hebt voor Navi en één voor de overige en die laatste had ik die perfect sluit om de Swing radio maar dus groter is dan de columbus en de Admundsun.

S’maandags eerst maar eens naar de dealer gereden om te vragen of zei deze op voorraad hadden en wat de kosten er van waren.

En bij ja hij was op voorraad en hij was uiteindelijk 1 euro duurder dan bij superskoda met verzendkosten.

Dus niet zeuren maar meteen meenemen dat front.

 

Tsja en dan ga je eens lezen in de manual wat de instelmogelijkheden allemaal zijn en dat zijn er veellll.

Maar goed was er wel al achter gekomen dat de radio in de maxidot werd aangegeven maar de navi pijlen niet.

Dus de laptop met VCDS er maar eens bij pakken en navigatie daar in geactiveerd en warempel er kwamen pijlen van de navi zichtbaar in maxidot.

Dus maar eens een stukje  rijden en de navi daarna op thuis instellen, en hij gaf het keurig aan behalve toen ik bij de eerste de beste rotonde aankwam.

Daar moest ik rechtdoor over rotonde maar in maxidot werd een kwart aangegeven, dus dat is niet goed.

Maar na op site van Zenec gekomen te zijn later op de dag bleek dat er een firmware update was waar dit probleem ook beschreven stond.

Na deze gedownload te hebben en geflasht bleek het probleem deels opgelost te zijn.

Hij geeft nu wel aan dat ik bv de 2e afslag op de rotonde moet hebben alleen grafisch geeft hij dit nog niet geheel weer zoals het zou moeten.

 

Wel in begin had ik het over de USB stick die meegeleverd word, dit is er één van 8 Gb en hierop staan alle manuals in alle talen en ook onze moerstaal.

 

post-27-0-27205700-1373880188_thumb.jpg

 

Deze files even gekopieerd en op Laptop gezet en de USB geformateerd op Fat 32 zoals men wil.

Toen een stukje software gedownload bij Zenec  genaamd synctool die je uitpakt op je USB.

Hierna steek je de USB in de USB module van je Zenec en gaat naar menu Update waarna je kiest vor updaten.

Hierna start je Zenec opnieuw op en kom je in een verborgen menu.

Hier moet je kiezen voor systeem overzetten op USB, hiermee maak je een regelrechte 1 op 1 copy van je Zenec zoals hij er op dat moment inzit.

Als hij hier mee klaar is na een klein uur dan doe je de USB weer in de laptop en start je een programma toolbox op.

Dit programma ziet je USB stick op dat moment als je navigatie systeem wat in de wagen zit en door dan in te loggen bij naviextras en je meteen te registreren ziet hij welke type navi je hebt en komt op de proppen met welke updates er voor jou beschikbaar zijn.

Wel de eerste is al je kaartmateriaal van geheel oost en west europa updaten naar de meest recente update die er is.

Dit is een update die je gratis ( nou ja gratis) bij je navigatie krijgt als je er één aanschaft en moet je binnen 30 dagen downloaden en installeren.

Nadat je de updates hebt geselecteerd en instaleren kiest dan vraagt de software eerst of je backup wil draaien van stick, dus na ja gekozen te hebben heb je in iedergeval een update van de imstallatie die op de Zenec stond, na backup vraagt hij of hij de update moet uitvoeren en nadat je hier ook ja voor kiest zet hij alle updates op de USB stick en nadat dit gebeuerd is steek je de USB weer in de navigatie in de wagen en kiest hier weer voor update en nadat hij weer is opgestart dan komt het verborgen menu weer en kun je de keuze maken om je kaartmateriaal te updaten en verdere updates die op USB stick gezet zijn.

Zodra je in later stadium kaartmateriaal koopt of POI’s wil instaleren dan gaat dit op dezelfde wijze.

En kaart materiaal is prijstechnisch aantrekkelijker dan die van VAG en de nadere al genoemde merken.

 

En meteen eens uitgeprobeerd door de nieuwe situatie bij coentunnel met A5 te testen en tsja niets op aan te merken.

En tevens is er de mogelijkheid om je instellingen die je hebt gemaakt naar keuze en smaak op je navigatie systeem op USB op te slaan.

Voordeel hiervan is dat op moment dat je de accu moet vervangen of om andere reden de unit zonder spanning is komen te staan dat je dan niet weer een uur bezig bent om alles weer in te stellen.

Nee dan is het een kwestie van USB stick plaatsen en instellingen van USB naar Navigatie laden en klaar is edje of kees als die er ook één heeft.

Maw hier is wel degelijk over nagedacht door onze zwitserse heren van Zenec.

Ongetwijfeld zal ik dingen vergeten zijn te vertellen hier maar mochten jullie aan de hand van dit verhaal vragen hebben dan kun je die altijd stellen.

 

post-27-0-14747400-1373880252_thumb.jpg   post-27-0-84528400-1373880587_thumb.jpg   post-27-0-77261400-1373881076_thumb.jpg

aangepast door EdK
nieuwe tekst
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zenec ZE DAB60 module.

 

post-27-0-98177800-1373840002_thumb.jpg

 

Zoals in bovenstaand verhaal had ik al verteld dat ik ook de DAB60 module had aangeschaft.

Daar dit toch een verhaal apart werd met installeren hier dan ook een apart verhaal in dit topic.

 

Daar DAB+ oftewel digitale radio eindelijk zijn schreden ook in nederland gaat doen en ik nu de mogelijkheid had om dit meteen in te bouwen heb ik daar dus voor gekozen.

 

De Module bestaat uit een kastje met een meerpolige kabel met stekker die in module past

Dan een DIN kabel die met een adapterkabel in de NC2011D past en die ik al had gelegd.

Dan een DAB plakantenne voor op het raam ( kan mooier ) die dus zittend in wagen rechts op raam geplakt moet worden en waar je dan weer een adapter voor de connectie op plakt en de coax die aan adapter zit naar de DAB unit brengt.

En dan zit er weer een mooie afstandbediening bij die mijn inziens onnodig is als je de NC 2011D ingebouwd hebt. Dit omdat je de digitale radio bediend vanaf je NC 2011D.

 

Maar goed aan de draadboom die je met stekker in de unit in plugt zit er aan de kabelboom een DIN stekkker die je inplugt op de meegeleverde DIN kabel die naar de NC2011D loopt.

Maar in die kabelboom zitten tevens een drietal losse draden.

Waarvan de zwarte de Massa is

De Rode een geschakelde 12V+ moet hebben

En de gele een zekering houder heeft en aan de constante 12V+ moet hangen.

 

Dit hield in dat ik de NC20111D weer moest uitbouwen om de 12V en de massa draad aan te sluiten en ik een geschakelde 12V+ moest vinden in de Quadlock connector.

En tsja dat laatste bleek dus een probleem en maw deze had ik niet in de quadlock connector zitten.

Dus na op vele draden gemeten te hebben had ik nog steeds geen geschakelde + draad gevonden.

Dus maar eens een PB de rondte ingestuurd naar forumleden en na wat tips meegekregen te hebben nog eens verder aan het meten geweest. ( dank PC-Fre@k en Cyrus )

Maar goed er zaten aan de NC 2011D nog een tweetal losse draden in de draadboom die ik ook eens gemeten heb en één ervan gaf een spanning geschakeld af van 11V + dus tsja 1 volt minder.................... toch maar eens proberen en dit was mijn redding want de unit deed het erop wat hij moest doen.

Dit hield in dat ik bespaard ben gebleven van een geschakelde voeding bij de zekeringbox te gaan zoeken en te trekken.

Dit had ingehouden dat ik vrij veel kunststof plaatwerk had moeten verwijderen en tsja daar zag ik toch wel tegenop als ik eerlijk ben.

Dus heb de DAB unit uiteindelijk gemonteerd onder het dashboardvak in midden van mijn dashboard.

Hier zaten twee kunststof beugels en met twee gaatjes boren kon hij netjes met twee meegeleverde parkers vastgezet worden.

Daarna de DIN plug aangesloten en de drie andere draden en tsja hierna de antenne plakken en kabel door A stijl halen naar de DAB unit.

En ook hier kon PC-Fre@k mij weer helpen met een ETKA view hoe te demonteren van de A stijl en dashboardkastje passagiers zijde.

 

Maar goed na geprobeerd te hebben de A stijl te demonteren ben ik hiermee maar even gestopt daar ik bang was op deze wijze iets stuk te maken.

Dus bij de autoshop hier in dorp een uit kunststof gemaakt gereedschap setje gehaald om juist dit soort kunststof delen los te halen zoals een A stijl of andere panelen die geklikt zitten.

 

post-27-0-34606700-1373880888_thumb.jpg

 

En met deze tools kwam de A stijl vrij makkelijk los en kon ik de raam reinigen met meegeleverd reinigings doekjes en hierna plakken

Hierna de coax kabel met converter op antenne geplakt en de coax kabel via A stijl naar beneden gevoerd waar ik deze weer aan een VD draad kon vast plakken en boven het dashboardkastje langs kon steken naar de DAB Unit.

 

post-27-0-69618200-1373969313_thumb.jpg

 

Hierna de boel aangesloten en de A stijl weer netjes op zijn plaats geklikt zonder vieze vingers ( het kan ) en de NC 2011D maar eens aangezet.

Naar DAB+ menu gegaan en hem de zenders laten zoeken.

En ondanks dat ik momenteel 9 zenders ontvang zijn ze spatzuiver en van CD kwaliteit.

Radio 4 die ik als voorbeeld nemend op gewone analoge radio altijd slecht ontving heb ik nu gewoon spatzuiver en helder en heb zitten genieten van een stuk van Vivaldi dat net gedraaid werd

Tevens was er een zender met uitzendingen live from Rotterdam met het North Sea Jazz Festival

Ja was even genieten.

 

post-27-0-84145100-1373969372_thumb.jpg

 

Min puntje op dit moment is alleen dat ik met de pijl toetsen niet kan door switchen van de ene zender naar de ander.

En dit gaat analoog wel met radio en met de DVD /USB / SD speler maar misschien dat ik met VCDS nog even de instelling digitale radio moet aanzetten om dit te verwezelijken.

En indien dit niet mogelijk is dan is het pech hebben en is het iets waar je wel mee leert leren leven.

 

En nu alleen nog afwachten hoe snel de andere digitale zenders de lucht ingesmeten worden hier in Holland

Wat dat betreft blijken de Belgen en de Duitsers en Fransen al veel verder te zijn dan dat wij zijn.

En zover  nu bekend is moeten we eind 2014 begin 2015 digitaal volledig in de lucht zijn in Nederland.

 

Dus mocht iemand van jullie op bepaald moment een nieuwe radio nodig hebben denk er dan aan dat je zorgt dat er een DAB unit ingebouwd zit of dat er DAB aansluitmogelijkheden opzitten want het oude vertrouwde signaal zal uiteindelijk ook uit de ether verdwijnen.

aangepast door EdK
geen
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Beste Ed,

 

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de Zenec NC 2011D. Bevalt wel alleen het radio ontvangst is bagger. Veel ruis in de hoge tonen. Antenne nog nagekeken maar dat lijkt oké.

Heb je hier ervaring mee gehad? Voordat ik de boel open gooi ben ik benieuwd of iemand er ook wat van weet...

 

Groet Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst , heb je hem in laten bouwen of heb je dat zelf gedaan ?

Want in eerste geval zou ik teruggaan naar de inbouwer.

 

Even vanuit de Yeti pratend, ik heb daar een dubbele radio aansluiting ( Fakra ) op de Zenec Unit zitten en tevens een dubbele antenne in de Yeti,

Dat houd dus in dat er één op dak staat en één in één van de achter zijramen verwerkt zit.

En van uitgaande dat je praat over de analoge radio heb ik geen last van ruis in het radiosignaal.

 

En bij de Superb weet ik dus niet of je een enkele antenne aansluiting hebt of een dubbele

Dus frontje voorzichtig verwijderen en de vier torx schroeven los nemen en de zenec unit kun je al naar voren schuiven.

Blijkt het dat je dus één antenne kabel hebt dan even oversteken van de antenne kabel in de ander uitgang op de Zenec en testen of dit baat heeft.

 

Dan zijn er ook nog verloopkabels in omloop die van de ene antenne kabel een dubbele maken zodat je op beide antenne ingangen van je Zenec een signaal gaat zetten,

( zie als voorbeeld de link ) http://www.tomacarparts.nl/am-fm-antenne-adapter-121.html

 

Wil niet zeggen dat je hiermee het probleem oplost hoor !

Maar ik weet niet waar je je Zenec hebt aangeschaft ? Maar ik zoals je kunt lezen bij de Tijger in Tilburg en ondanks dat dit voor mij een eind weg ligt kwa rijden van thuis is het een goede toko met kennis en hulpvaardig.

Daar ik zelf aan inbouwen ben gegaan en ook de DAB+ tuner erbij had genomen , kwam ik ook voor enkele problemen te staan en moet zeggen dat als ik met hun mailde en het probleem uitlegde ik redelijk snel een antwoord met oplossing terug had.

En misschien dat zij de oplossing ook hebben voor je, omdat zij hem redelijk veel inbouwen in diverse VAG produkten.

 

Maar ik zou zeker even de Zenec uitbouwen ( 2 minuten werk ) en kijken wat voor antenne aansluiting er zit vanuit de auto naar de Zenec toe.

Eventueel een foto maken en hier plaatsen en dat ik dan meer indruk krijg wat of waar het probleem kan liggen

Want foto zegt vaak meer dan 10 vellen met tekst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ed,

 

De Zenec zat er al in. Uit de papieren blijkt dat er ook een Zenec Diversity antenne adapter type 2 ingebouwd is. Waarschijnlijk wat je bedoeld om van 1 antenne 2 te maken. Ik ga hem uitbouwen en kom erop terug,

 

Groet Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenec_ze_nc_ant2_5012ba43ed530.jpg

 

 


 

Dan zou hij er dus zo uit moeten zien

 

Hebben ze bij je zenec 2011 ook de usb stick meegeleverd ??

Die heb je namelijk nodig met updaten van je unit

dus kaart materiaal / firmware etc etc

aangepast door EdK
aanpassen layout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dus, geen USB stick. Maar ik kan toch zelf een usb stick gebruiken voor de update? 

Uitbouw is wat lastiger want er zit ook een anti diefstal coverplaat op met pinnen, zie foto.

Maar ik kan denk ik de pinnen eraf draaien en dan front eraf nemen. 

Eerst zal ik even de handleiding lezen voor updaten, goede tip!

 

Bedankt! Arno

post-2542-0-81368200-1378052820_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als goed is moet je een 8Gb USB stick hebben ( minder werkt niet ( meer weet ik niet ))

Maar zou even bij de dealer waar je gekocht hebt informeren of ze toevallig die USB niet hebben liggen en je vergeten zijn te geven.

Want als de vorige eigenaar hem heeft geupdate staat hij dus ook geregistreerd bij Zenec

En dat is dus het toestel met de vorige eigenaar zijn inlog gegevens bij Zenec en Naviextras.

En ik zeg niet dat het zo is maar zou zo maar kunnen wezen dat als jij je opnieuw gaat registreren bij Zenec/Naviextras dat ze denken dat hij is gestolen en dat je geblockt word en met andere woorden niet kunt updaten of in ergste geval dat je navi wordt geblokt.

 

Dus zou dit even uitzoeken voor je ergens mee begind kwa updaten van je Navi.

Correspondentie per mail met Zenec gaat in principe vrij vlot.

En kan gewoon in engels wat voor mij prettig is vanwege mijn hakkietakkie duits

 

Hoe de antidiefstal pennetjes voor het deksel verwijderd moeten worden weet ik niet maar wel benieuwd erna.

En lukt het niet dan moet een dealer het wel weten of de tools ervoor hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

bepaalde dingen kun je beter even voor zijn voordat je er uiteindelijk nog meer werk aan hebt.

En autoshopdetijger.nl kan ik je zeker aanraden voor als je er niet uitkomt mbt je antenne signaal.

 

Was voor mijzelf paar maanden terug ook meer dan uur rijden, maar ze nemen de tijd voor je en per mail achteraf ook

goed advies gekregen.

Dus mocht je bij Zenec zelf niet verder komen, dan is de kans vrij groot dat door hun kennis je toch tot een oplossing komt met hun.

 

Succes en we lezen graag hoe het verloop is met je Zenec.

Ikzelf ben er erg content mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de afloop mededelen.

Vandaag op het werk een paar electronici laten luisteren. Zij denken aan een aardlek omdat het ook bij de cd speler hoorbaar is. Dus antenne is waarschijnlijk toch niet de oorzaak. Alleen als je de radio/cd uitzet en alleen op navigatie rijdt is de ruis weg.

Ik denk eerst even contact opnemen met de dealer. Ik heb hem tenslotte 2 weken terug pas gekocht en heb 6 maanden bovag garantie. Kijken wat die garantie inhoudt dan....

 

Groeten Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraag Ed,

 

Ik ga morgen na een Zenec support dealer in Nijmegen (vlak bij). Nu heb ik mijn problemen met de Zenec duidelijk in kaart gebracht. Zoals besproken was het niet alleen de radio.

Het volgende is het geval: Zodra de radio, cd of ipod aangeschakeld wordt dan klinkt een ruis, ook al staat het volume op 0. Verder hoor je harde tikken(ploppen) tussen schakelen van onderdelen, b.v. van radio naar navigatie en cd tussen nummers. Tijdens schakelen is het even stil en dan plopt de ruis weer in. Als je het volume op 0 zet en schroeft de bas omhoog met de equalizer dan krijg je een pulserende diep bromtoom.

De enigste modus waarin geen storing optreedt is als je de radio/cd enz uitzet met de powerknop en alleen navigatie gebruikt.

 

Is goed om te weten of jij dat niet hebt, dan kunnen ze niet zeggen dat het zo hoort...Zou je dat kunnen proberen???

 

Groeten Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muziek vanaf USB geen geplop en geen gebrom ( usb als voorbeeld omdat ik geen Ipod heb maar wel vanaf zelfde aansluitkastje heb zitten.

Vanaf radio ( analoog ) geen ruis of geplop zoals jij verwoord.

Vanaf DVD speler met mp3 ook geen ruis of dergelijk zoals jij omschrijft

 

Verschil tussen jou en mijn Zenec is volgens mij alleen de antenne, daar jij er 1 hebt en ik twee verwerkt heb in de wagen

 

Maar opzet van de dubbele antenne is wat ik ooit begrepen heb dat de radio (Swing van Skoda )het sterkste signaal oppakt van 1 van de 2 antennes en die gebruikt

De Zenec schijnt hetzelfde te doen.

 

Vermoeden van probleem is of toch een defecte antenne of antenne kabel , of dat je massa op 1 of andere wijze niet goed is.

Alhoewel ik dat betwijfel omdat dan de gehele unit het niet zou doen omdat die dan ook de massa mist.

Zit geen extra massa draad op unit die aangesloten moet worden

 

succes verder met oplossen en ben toch erg nieuwsgierig wat probleem uiteindelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de site al gevonden van de Tunnel.

Wel leuk op hun site is dat ze de 2011 verkopen (duur) en praten in uitleg over 2010 de voorganger.

Maar dit zal niet ten nadele van hun kennis zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hierbij een update over de Zenec problemen.

Vandaag is monteur langsgeweest van MDP Inbouwspecialisten. Dit onder garantie omdat de Zenec nog maar een half jaartje oud is. Na analyse bleek inderdaad de Zenec te storen over de speakers. Nieuwe Zenec ingebouwd: zelfde probleem!

Men dacht aan een storing in het Skoda sound system, maar na het loskoppelen van de speakers en het aansluiten van een externe speaker hoorde we dezelfde ruis en gebrom.

Blijkbaar hebben meer Zenec's dat dus.

Men gaat weer een nieuwe bij MDP testen en als die goed is een nieuwe afspraak voor inbouw. Wat betreft de service tot nu toe geen klagen, alleen het probleem is nog niet opgelost!

Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden ik heb massel of heb het zelf goed aangesloten ?

En al antwoord gehad mbt het updaten van kaart materiaal ?

Kun je zelf nieuw account aanmaken ondanks dat deze al op ander zijn naam staat geregistreerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarschijnlijk heb je mazzel. Verder hoop ik dat ze er een brengen die er geen last van heeft. 

Wat betreft updaten, ik heb het wachtwoord van de vorige eigenaar dus dat is geen probleem

 

Groet Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

 

Eindelijk een doorbraak in de storingsanalyse van de ZENEC NC 2011D.

Dit apparaat nooit kopen met een soundsystem in je auto!! Ik heb bij de autodealer waar ik de auto gekocht heb een Skoda swing autoradio in laten bouwen en geen storingen meer!!! Het blijkt dus duidelijk aan het apparaat te liggen in combinatie met het soundsystem! In een skoda zonder soundsystem geeft het geen problemen.

De Skoda radio kreeg ik gratis aangeboden door Ab Mulder, Skoda dealer, waarvoor alle lof!!

 

Als iemand nog interesse heeft in de ZENEC en geen soundsystem heeft, laat het weten. Ik heb hem te koop! 6 maanden oud.

 

Groeten Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mag deze ZENEC kosten ? 8-)

Als de prijs interessant heb ik hier wel oren naar.

Als die pas 6 maanden oud is zit er wel nog garantie op of niet ?

Is het inbouwen te doen voor iemand die wel handig is maar weinig verstand van electriciteit heeft ?

Ik heb een Fabia combi Greenline wellicht dat het daar wel zonder problemen in werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

of hij werkt met de fabia zou ik even controleren of zenec site of even mailen met de tijger in tilburg.

en zelf geen soundsysteem en ben er zeer tevreden mee in de yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe