Ga naar inhoud

Zenec NC 2011D navigatie en de DAB+ module


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Een paar afbeeldingen van een ZENEC in een Fabia. Geleend van het forum van onze ooster buren.

Ik realiseer mij ook dat de mogelijkheden van dit apparaat veel groter zijn dan de mogelijkheden die op mijn Fabia zitten.

Heb geen PDC, geen stoelverwarming, geen multifunctioneel stuurwiel, geen achteruitrijcamera en zo zullen er nog wel meer zaken zijn.

Dus vind ik de prijs  belangrijk om tot aanschaf over te gaan. Als ik de volle mep moet betalen  (€ 899,--) vind ik veel te veel voor mogelijkheden die ik maar kan gebruiken. Mijn Swing radio werkt ook nog steeds naar behoren. Dus daar hoef ik het niet voor te doen.

post-901-0-65062300-1382206643.jpg

post-901-0-24935800-1382206675.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Elegance,

 

Voor 500 euro mag je hem hebben, inclusief anti diefstal lock (200 euro). Inbouwen is makkelijk, wat mij betreft kunnen we dat samen doen en dan weet je of ie goed is

 

 

Hoi @Arno, ik denk dat je met Elegance @Busje bedoelt.

Elegance is een titel die aangeeft hoeveel posts iemand heeft geplaatste, zo heb jij de titel Go

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arno

 

Bedankt voor het aanbod.

Het is zeker geen verkeerde prijs, maar voor de mogelijkheden die ik kan gebruiken vind ik het bedrag te hoog. Je kunt natuurlijk een een multi stuur kopen bij een demontagebedrijf of via marktplaats, maar waar kom je dan uit ? Hetzelfde geldt voor de PDC's

Dus ik zie er vanaf.

 

Gr

Busje (Jos)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Jammer, maar begrijpelijk

 

Zoek ik verder!

 

Groeten Arno

 

Goedemiddag Arno,

 

Na aanraden van @EdK ben ik wel opzoek naar een Zenec. Nu wat recensies gelezen en ik ben wel benieuwd. Alleen heb ik een vraag over dat gedeelte "soundsysteem". Sinds kort heb ik een Skoda Octavia Combi II RS maar geen specifieke soundsysteem of is dit standaard geleverd in een RS?

 

Kan iemand hier antwoord opgeven en de vraag is ook natuurlijk heb je de Zenec radio nog liggen?

 

Vriendelijke groet Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het fenomeen wat Arno had was voor mij ook nieuw en op zich ( theoretisch gezien ) zou het op te lossen moeten zijn.

Maar blijkbaar dus toch niet.

 

Zelf heb ik in de Yeti een 8 tal speakers verdeeld over de 4 portieren in een normale speaker en een tweeter per deur.

En speelt gewoon naar behoren bij mij.

 

De DAB+ radio daartegen heeft wat kleine min punten, maar dit is meer op bedieningsgemak gericht en dat het

nog in een testfase zit.

En tijdens rijden wil wel eens het signaal verdwijnen dan of verslechteren, maar dit is iets wat ik blijf aankijken en

op bepaald moment met "de Tijger "eens aankaart hoe dit te verbeteren.

Maar de DAB staat geheel los van de 2011D en heb ik aangeschaft omdat ik een mooie korting kreeg op de 2011D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Zou deze navigatie ook willen aanschaffen, is het moeilijk om hem zelf te plaatsen

En zou er mij iemand kunnen zeggen hoe ik een swing radio moet demonteren bij nen superb van 2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja is het moeilijk ???

Hoe handig ben je ??

Die Swing is er in no time uit dat is kwestie van frontje met beleid lostrekken en 4 stuks torx schroeven losdraaien en de boel naar voren trekken en de stekkers losnemen.

 

Als je alleen de Zenec 2011d neemt dan is het de GPS antenne een plekje onder daschboard geven of zoals beschreven door mij in daschboard bakje leggen ( rubber mat verwijderen en 3 torx schroeven losnemen en bak verwijderen en behandelen zoals ik beschreven heb

Dan je microfoon Extern plaatsen en stekker naar radiovak brengen en daarna is het kwestie van stekkers inpluggen bedrading beetje netjes wegleggen en dan unit van zenec erin schuiven en de 4 torx schroeven weer plaatsen en waarschijnlijk een nieuw front bestellen bij dealer die gebruikt word voor de columbus.en draaien maar en kaartsoftware updaten bij Zenec naar laatste gratis update.

 

Met beetje massel doe je daar op je gemakkie een heel uur over met een beetje rechter handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja microfoon is voor de carkit, maar er zit ook een microfoon in de unit zelf ingebouwd en in de instellingen kun je zelf bepalen of je met interne of de externe wil werken.

Maar men raad aan om de externe te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

 

heb vandaag de navigatie gekocht en gestoken zenec 2011D echter een paar vragen nog hierover

zou het kunnen dat de snelheid van navigeren iets trager is omdat hij een slecht gps signaal heeft of is dit normaal, ontvanger steekt in dashboard

 

en welke file moet er in begin op de usb gezet worden want ik wordt hier zot omdat het mij niet lukt, normaal als je de usb stick in de navigatie steekt en dan  naar navigatie gaat moet hij een scherm geven waar je kan kiezen voor updates maar dit doet hij dus niet

ik volg hier de instructie volgens zenec maar dit komt niet goed.

 

kan je mij helpen

aangepast door EdK
Even de Quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je eerste vraag begrijp ik niet geheel wat je bedoeld, bedoel je het opstarten nadat je de wagen hebt gestart of de pijl tijdens de navigatie zodra je een route hebt ingebracht ??

 

Dan neem ik aan dat je in je tweede vraag je je kaarten wil updaten naar de laatste versie daar je die gratis krijgt bij aanschaf !!??

Neem ook even aan dat je net als ik een USB stick hebt meegeleverd gekregen bij de Zenec ?

 

Wel ga naar http://www.zenec.com/en/products/ego/volkswagen-seat/ze-nc2011d/ en download daar Synctool dat geheel onderin rechts staat. Zet dit op je USB stick en dubbelklik en laat hem installeren op de USB stick en zodra dit is gedaan even in explorer de gedownloade file weer verwijderen en de map en verdere geinstaleerde files laten staan.

Nu is je USB stick klaar om begrepen te worden voor je navigatie systeem.

 

Dus ga met de stick naar de wagen en zet hem in de usb poort en ga naar setup > Misc > update en dan OK

Hierna zal je Zenec opnieuw opstarten en krijg je een menu te zien.

Nu moet je de keuze maken dat je een copy op je USB stick zet van je Zenec ( en is niet backup ) maar weet niet zo ff uit hoofd

Dan zal hij beginnen met de copy te zetten op je USB, dit is een vrij lange procedure dus zet lichten en andere verbruikers uit !

Na een 3/4 uur zal hij gereed zijn en zal hij vragen om opnieuw op te starten en dit doe je met de aan en uit knop op de zenec.

 

Dan neem je de USB stick uit de usb poort en ga je naar de laptop of pc waar je neem ik al toolbox op hebt geinstaleerd ?

En start dit programma op en steekt de usb in de pc, nu zal het programma je zenec herkennen en indien je al geregistreerd bent kun je ook inloggen en krijg je de updates te zien die mogelijk zijn ( koop en gratis )

 

Hoe dit excact kwa volgorde was weet ik niet meer omdat dit ook alweer een jaar terug is.

Zodra hij de USB stick die hij ziet als je zenec ziet en wil update vraagt hij of je een backup wil maken. doe dit zo en zo zodat je vast een backup van je systeem op je PC hebt staan.

Daarna zal hij nog vragen of je wil updaten en dit bevestig je ook met ja waarna hij de nieuwste ( gratis) kaartversie op de USB stick zal zetten.

Zodra dit gereed is dan ga je weer met de usb stick naar de wagen toe en ga je weer naar setup > misc en update OK toe en nadat de zenec opnieuw is opgestart krijg je het scherm weer te zien en kies je voor update en zal de zenec zich updaten met de laatste kaartversie.

 

Kijk ook op de site van zenec die ik hierboven heb gegeven bij de verdere update's , want die zijn onlangs ook weer vernieuwd

Dit is voor bluetooth en het systeem zelf etc.

Hiervoor is het het beste dat je eerst weer een copy maakt van je Zenec en die backupt op je pc
Dan de stick even geheel deleted en dan synctool weer installeerd en dan de update's installeerd en met de usb weer naar de wagen gaat.

 

Doe deze handelingen die ik nu heb beschreven niet allemaal achter elkaar voor de deur want dan is de kans aanwezig dat je je accu leeg trekt vanwege dat je toch erg lang bezig bent ermee.

Updaten van kaart materiaal doe ik tegenwoordig veel tijdens een lange rit ( langer dan uur )

En het klinkt misschien allemaal omslachtig maar zodra je het eenmaal hebt gedaan dan kom je er achter dat het allemaal wel meevalt !

 

Mocht je tijdens navigeren nu geen pijlen op je Maxidot scherm krijgen ( scherm tussen de tellers ) en ook de radiozender die opstaat niet geprojecteerd word dan zal je die functie's met VCDS aan moeten zetten

Heb je geen VCDS of iemand in de buurt dan even bij dealer de navigatie en radio aan laten zetten in boordcomputer met hun apparatuur !

 

 

Nog vragen dan gewoon stellen hier en zal kijken of ik je dan verder ermee kan helpen..

 

En zodra je de boel draaiende hebt maak dan even een verslag met wat foto's hier op forum zodat anderen er ook weer wat van kunnen leren aub

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie maar gisteren avond is het dan eindelijk gelukt heb tot 23.00 uur in de auto gezeten, had uiteindelijk de juiste info op de stick gekregen en daarmee de nieuwe kaarten erop gezet. Vandaag nog de gps antenne weggestoken en het juiste afwerkingskader gaan halen.post-3046-0-54321900-1399543812_thumb.jppost-3046-0-61030000-1399543839_thumb.jp

Heb wel 1 kleine opmerking, vindt het opstarten nogal traag maar voor de rest een prachtig toestel.

Ben gisteren in Tilburg bij tijger geweest die mij een perfecte uitleg gaf over de gps, het was de bedoeling om de Z-E2015 te kopen de nieuwere versie van de 2011 maar hij had deze niet binnen, dan even de twee toestellen vergeleken en ik vond uiteindelijk dat die 100 euro meer dat het nieuwe toestel kost eigenlijk geen meerwaarde geeft en dan toch maar de 2011 versie genomen.

Plaatsen op zich niet moeilijk enkel wat liggen sukkelen om de kabels op een propere manier weg te krijgen, het is echt een plug & play systeem. Het volgende dat ik ga doen is om de originele kopsteunen te vervangen door kopsteunen met schermen in, heb namelijk twee dochters die graag in de auto eens een filmpje willen zien en dus met de dvd functie op de navigatie lukt dit perfect.

Daarna zal ik ook nog een camera plaatsen achteraan voor een beter zicht tijdens parkeren, alleen nog geen camera gevonden voor Skoda superb combi ook niet bij tijger in Tilburg, hij kon me wel een universeel camera meegeven maar ik wou toch eerst even kijken of er geen systeem bestaat voor de superb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is en dan ga ik er vanuit dat je bedoeld dat je kaart update is gelukt ?

Maar heb je ook de firmware update en dergelijke die weer bij Zenec zelf op de site staan geupdate ?

 

En ja opstarten van de Navi duurt naar mijn doen ook wat lang en had ik ook graag sneller gezien, maar is gewenning en los ik op om eerst me buurt uit te rijden en dan op winkelterrein hier de route in te toetsen.

En bij aankomst de huisroute alvast te selecteren en te laten berekenen zodat als ik daar dan weer wegrij , truus dan wel alvast mondeling aangeeft welke afslag ik moet nemen.

 

En wat betreft de camera, heb je al op de zenec site gekeken want naar mijn beleving is er wel één camera voor de Superb !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Maar zie jij nu ook de radiozender in je maxidotscherm (MFD) of als je een route selecteert de pijlen in maxidot verschijnen ?

 

En mbt de flitspalen die je voor jaar kunt aanschaffen zou ik je die van Zenec afraden.

Mijn negatieve ervaring hiermee is dat alle plekken waar men wel eens met mobile wagens staat te controleren aangegeven worden met pictogram maar ook gesproken tekst.

En dat ben ik als hinderlijk gaan ervaren..

Maar je koopt voor een jaar de update's en als dit is afgelopen dan stop ik er ook mee om deze te gebruiken.

Is ook een site ( onafhankelijke ) die ze aanbieden en ook voor de zenec en die kun je ook laden in je Zenec via optie's met meen een MKV file.

Dus die ga ik bij beeindiging van de Zenec aankoop maar eens proberen, ook zijn die wereldwijd en die van Zenec koop je voor benelux en verder per land apart.

aangepast door EdK
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn swing die vanaf fabriek in mijn Yeti zit zag ik wel de radiozenders maar niet de navigatie pijlen bij ingevoerde route in MFD scherm,

Met VCDS toen navigatie ingesteld en sindsdien ook de navi pijlen erbij gekregen en radiozenders kwamen gewoon weer terug.

 

En zou niet zo weten of beide bij jou nu wel of niet aan te zetten zouden zijn in VCDS.

Maar wel iets om te vragen tijdens een service beurt bij de dealer of ze daar naar willen kijken met hun instelapparatuur als je daar behoefte aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe