Ga naar inhoud

Gereedschapskoffer


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

De laatste 15 jaar al verschijnende gereedschap koffers gehad

 

Van merk Parrat en ook van Gedore

De Gedore zag er goed uit maar in de laatste 4 jaar ben ik er achter gekomen dat deze toch vies tegenvallen.

Nu ook met de laatste weer, een knoei gekregen op scharnier en gevolg dat frame ontzet is en de koffer alleen met licht geweld sluitbaar is te krijgen.

En dat is niet erg als je deze eens in de week open moet hebben maar zodra het dagelijks verschijnende keren is word het irritant.

 

Dus ben ik me een beetje aan het orriënteren wat er nog verder op de markt is.

 

En nu kwam ik de Raaco koffers tegen en ze geven een goede indruk.

Maar wie van jullie techneuten kent dit merk en eventueel de koffers van hun en weet dus te vertellen hoe deze bevallen ??

Of als je het merk als techneut ook niet kent , wat is jou indruk van deze koffers ?

 

http://www.raaco.com/Product_list-1121.aspx?GroupID=Toolcase%20Premium

 

Als ik er voor zou gaan dan denk ik dat ik en de premium serie terecht zal komen.

 

Of moet ik toch weer voor parrat gaan ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen gaan niet verder dan een paar Stanley-trolley's, Ed. Kan je dus niet aan ervaringen helpen. Maar die Raaco's zien er wel prima uit. Zware kwaliteit, letterlijk, die dingen wegen zomaar een kilo of 8 zag ik! En dan mag er nog 35 kilo gereedschap in... Ik zag wel dat die toko al sinds 1956 bezig is met het maken van dit soort spul, bepaald geen amateurs dus. Op zich zegt dat wel wat.

 

Heb je geen ervaringen kunnen vinden dmv Google? En hoe liggen ze qua prijs ten opzichte van de andere opties?

 

Ik weet toevallig dat een paar kennissen die in de bouw werken al hun spul van Facom hebben (zie hier) en daar erg tevreden mee zijn. De gereedschapswagens van Facom worden veel gebruikt in de autosport, en daar hebben die in ieder geval een goeie naam. Misschien ook nog de moeite waard om naar te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel al wat er op gegoogle maar eigenlijk niets aan ervaringen kunnen vinden.
Wel de website van de fabrikant en een net You tube filmpje waarvan ik ook weer een goed gevoel kreeg.

Ben er gekomen  via de site van Prof-Tools wat een online gereedschap winkel is met zo af en toe leuke aanbiedingen.

En heb er al in de loop van de tijd leuke aanbiedingen vandaan gehaald.

 

En net bij Facom gekeken en ja de gereedschapskarren ken ik wel van hun en zijn inderdaad goede kwaliteit, maar als ik dan de vergelijkende gereedschaps koffers bekijk bj hun dan krijg ik het gevoel dat het kwaliteit Gedore is en daar ben ik eigenlijk een beetje op uitgekeken.

Gereedschap van Gedore zal je me niet over horen klagen want dat is gewoon van goede kwaliteit ( op Belzer na )

Maar hun koffers vallen me voor dagelijks gebruik / gesleep / en misbruik gewoon tegen.

Na drie jaar dagelijks gebruik is hij gewoon versleten en Parrat gemiddeld een 5 jaar bij mij.

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn werkgever hebben we een aantal producten van Raaco, vakkenkoffers en een paar gereedschap kisten/koffers.

De gereedschapkoffers die wij hebben zijn kwalitatief net zoiets als stanley, komt op mij een beetje plastic over, in ieder geval anders dan in de link die jij geeft.

Zal wel een ander kostenplaatje hebben ook, de raaco die wij nu in de aktie hebben kost € 19,- (wel excl. btw) 

Dus ja ik ken het merk wel maar niet de professionele kant ervan.

 

Parat voeren wij ook en dit is een kwalitatief goede koffer, ik denk dat dit wel zo'n beetje de beste is die op de markt zijn.

Verder ken ik Gedore, die wij als B&W verkopen.

Gezien ook je eigen ervaring zou ik weer voor een Parat gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Marco de gemiddelde monteur word onderbetaald en moet ook nog eens zorg dragen voor zijn eigen hand gereedschap.

En bij deze werkgever kreeg ik dan nog wel gereedschapsgeld maar goed daar kun je op jaarbasis nog niet eens een goede set

schroevendraaiers van kopen.

Dan was het wel zo dat als er gereedschap versleten was op defect geraakt was dit werd vervangen voor je.

Maar goed als ik een PB schroevendraaier heb en deze is versleten en ik krijg er een Lidl schroevendraaier voor terug ben ik niet blij hoor.

Maar meetgereedschap / boormachine / accutol etc valt dan niet onder het handgereedschap en wordt door de werkgever verzorgd.

 

En Octa Gedore inderdaad onder naam van B&W is leuk voor hobby gebruik maar niet in gebruik bij mij.

Parrat is een kwalitatief goede koffer en heeft ook een goede naam hiermee maar wel in de duurdere klasse.

en tsja kijk maar eens naar filmje dan krijg je de indruk dat het nog een klasse beter is dan de Parrat en prijsklasse ligt zo'n beetje gelijk aan de Parrat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raaco ken ik wel 'van horen zeggen', maar dat is het dan ook. Het ligt er ook een beetje aan hoe je de gereedschapskoffer gebruikt, en welk gereedschap je erin hebt zitten. Mogelijk is ook een kunststofkist iets, ik denk dan aan zoiets:

curver-premium-gereedschapskist-l.jpg

Maar zoals gezegd: sterk afhankelijk van het type gereedschap en het gebruik, of het handig is. In elk geval niet zo overdreven zwaar. Gereedschapskoffers op een trolley is leuk, maar je moet ze er toch steeds op- en afzetten, en ongemerkt loop je er toch mee te wandelen. Als je dat veel moet doen, is dat toch een behoorlijke fysieke belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja deze plastic koffers gaan prive erg lang mee maar zakelijk houden ze het een maand uit en dan hebben ze al gebreken.

Collega heeft dit wel gekocht en met bovenstaand gevolg.

En zit zo'n 30 kg gemiddeld aan gereedschap in mijn koffer.

En dan praat je over schroevendraaiers in bled en kruis en dop tangen in diverse soorten bankhamer steeksleutels ringsleutel

Kleine dopsleutel boren tbv rvs tappen en snijijzers tbv rvs.

En dan wat ik nu nog ff vergeet. Uit hoofdje.

En met wieltjes is leuk maar praktijk leert dat dit in algemeen niet lang overleefd en een optie die bij mij er zo en zo niet bij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, het hangt erg sterk van het gebruik van de koffer af en wat je er in stopt.

Ik heb er 'licht' spul inzitten en heb zo'n soort van alu-flightcase/media case (uit de tijd dat er nog harddisks vervoerd werden). Die is voor mijn doeleinden ook onverwoestbaar. Maar het zwaarst wat er inzit is een setje PB handvatten en klings en wat Knipex kniptangetjes. En het grootste wat er in zit is een multimeter. Voor de rest allemaal miniatuur torxjes, speciale bitjes, pincetten en dat soort grut.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast mijn dank voor jullie reacties hier, alleen lees ik helaas nog niet hoe jullie denken over de kwaliteit aan de

hand van ervaring of wat er te zien is op het mee geposte filmpje.

En ik heb wel een toko gevonden die ze verkoopt maar dit is een webwinkel

En een toko die ze echt heeft staan en waar ik ze dus kan vasthouden en kan laten stuiteren etc nog niet ( helaas)

 

Dus hoop dat er nog iemand is die nog wel wat meer weet of minpunten naar voren kan halen aan de hand van bijvoorbeeld het filmpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok kritiekmodus on  ;)

De elastische tangenhouder, lubbert dat elastiek na verloop van tijd niet uit? Dan liggen al je tangen los in de koffer.

Zelfde geld een beetje voor de schroevendraaierhouders.

Klittenband om de verschillende vakken te sluiten, wordt dat niet erg slap met stof, zand en alles wat jij in je werk tegenkomt? 

Positief vind ik de gashouders, lijkt me erg handig.

De scharnieren zien er wel solide uit maar wel aan de buitenkant waar het meeste kans op stoten en beschadigen is, weet niet of andere merken dit anders hebben?

Voor de rest lijkt het mij een prima koffer voor de professionele gebruiker, vraag is dan wat kost ie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier kan ik wat mee, ongezouten kritiek vanuit een ander oogpunt.

En kosten ?

Wel via deze site, waar ik al eens eerder gereedschap heb aangeschaft dat in de aanbiedingen was.

En levering gaat goed en netjes en de dingen die ik toendertijd heb aangeschaft kon ik hier in regio nergens goedkoper krijgen

 

https://www.prof-tools.nl/showgroup.asp?Lang=1&Grp=604

 

En bij Gedore en Parrat liggen de scharnieren ook aan buitenzijde en met Gedore (B&W) heb ik hier niets anders dan problemen mee.

Sta om de zoveel tijd de boel weer uit te richten omdat anders de koffer niet goed dicht gaat , met gevolg je pakt de koffer op en alles ligt op straat ( nu al 3 keer overkomen ) en was achteraf blij dat het op straat gebeurde en niet op een steiger.

 

De rek die eruit gaat, ja zou inderdaad kunnen maar als ik de B&W neem dan steek je de onderkant van de hoezen vrij snel kapot

en bij Parrat duurde dit iets langer.

Maar ben er ook wel achter nu dat de bladen los te koop zijn.

 

Gasveren lijken me positief iets , zie nu bij de andere merken met het scharnier met vergrendeling dat dit toch niet goed werkt en dat de deksel telkenmalen weer dichtklapt.

Wel hier word je ook niet vrolijk van als dat bij elke keer gebeurd dat je wat pakt aan gereedschap.

 

Dus tsja het ziet er aantrekkelijk uit maar zit toch van ik wil het zien en voelen voor ik een beslissing neem, of iemand die er één heeft en uit ervaring kan spreken.

Zoals schaaldikte van 3,5mm kom je niet tegen bij de andere twee merken en klinkt dus robuuster !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger ooit een steelbag mogen testen en die was idd heel erg stevig!

http://www.steelbag.nu/steelbag-betrouwbaarheid.html

Zijn eigenlijk bedoeld als laptop kluizen, maar wellicht is dit toepasbaar?

 

oeps, ik zie dat steelbag eigenlijk niet meer bestaat... geen idee of die dingen nog ergens te koop zijn?

 

Hier iemand die er eentje aanbied:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-fototassen/m682690260-steelbag-trolley-koffer-als-mobiele-kluis.html

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met deze firma http://www.gereedschapskoffer.nl/pagina/klantenservice_contact.html

Wellicht ben je daar een keer in de buurt en kan je eens ''live'' kijken hoe de raaco eruit ziet.

Ze hebben ook Parat en kan je de boel eens naast elkaar zetten.

Je zou ze een mailtje kunnen sturen of er qua prijs nog iets af kan als je het afhaalt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikte van het materiaal is vaak geen goede vergelijking. Bij Amerikaanse fabrikanten zie je vaak, waar het direct zichtbaar is, enorme zwaar uitgevoerde onderdelen, en vervolgens wordt dit bij wijze van spreken met alumiunium-huishoudfolie of M3 boutjes bij elkaar gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij vorige werkgever met diverse Amerikaanse apparatuur gewerkt. Het zwaar uitvoeren, en dan op belangrijke punten juist veel te licht, schijnt synoniem te zijn met Amerikaans ontwerp.

 

Gereedschapskoffers (kunststofversies) ervaring alleen prive, en bijvoorbeeld de Parat ken ik van externe monteurs die wel eens over de vloer komen. Voor mijn eigen werk alleen trolleys gehad om mijn gereedschap in op te bergen/te vervoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fenomeen amerika wat je beschrijft herken ik ook van werkgever van me die voor KLM werkte.

en dus veel machines met Made in USA waar de stikkers soms groter waren dan de machine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo de kogel is door de kerk heen gegaan zonder schade aan de kerk.

 

Vandaag dan toch maar de Raaco gereedschapskoffer besteld en morgen in den middag word hij als alles goed gaat aan huis geleverd.

Was even wikken en wegen maar neef van me zit in de ijzerwaren en gereedschappen en was bekend met het merk en kunnen

geen dealer worden ( reden niet bekend ) maar ondanks dat leveren ze ze toch en er word door monteurs goed op gereageerd.

Ook gasten die voorheen Parrat fan waren ( zijn ) zijn hierover zeer tevreden.

Dus aan de hand van deze informatie die ik niet zie als verkooppraat van hem, heb ik er één aangeschaft en dus niet bij mijn neef die te duur was ( zijn werkgever )

En de oude koffer van B&W word gerecycled , handvat en sloten worden gedemonteerd en in een koffer van een kennis gemonteerd.

Schutbladen mag hij ook houden voor als er eens één van hem defect is, en de rest is voor de kliko / vuilstort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel overwogen is het zeker voor zo'n bedrag.

Morgen gaan we ervaren hoe het draagt hoe al het gereedschap er in past etc etc

En de toekomst gaat uitwijzen hoe het verder gaat bevallen.

Een ding is zeker, zal wat gewicht aan bepaald gereedschap moeten reduceren, maar wel zo dat je niet misgrijpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe