Ga naar inhoud

Prijsvoorstel

SuperSativa
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Ik had graag geweten wat jullie voor deze wagen zouden bieden in het geval deze te koop zou staan. Ik denk dat ik hem voor een mooi prijsje op de kop heb weten te tikken. Maar ik had toch graag enkele reacties van jullie gehad...

Neem gerust een kijkje naar de foto's en geef me een aanvaardbaar voorstel.

http://www.skodaforum.eu/gallery/album/133-skoda-octavia-combi-rs-uitvoering/

125.500 KM

van 2006

1.9 TDi 105pk

airco, abs

voorste velgen hebben wel enige schade en banden hebben ook het ergste gehad

matten zouden ook vervangen mogen worden

carrosserie in topvorm, motor in prima staat

RS line uitvoering

geblindeerde ruiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is moeilijk omdat het om een Belgisch voertuig gaat. Ik ken de automarkt in België niet, en weet ook niet wat daar op dit moment populair is.

Deze uitvoering is in Nederland niet geleverd.

Als je in Nederland kijkt zou deze combi tussen de schat ik €8.000 en €9.000 moeten opbrengen. Maar misschien ben ik wel te optimistisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders hier eens: www.gaspedaal.nl hier zie je alle automarkten in NL samen.....

Als je in Nederland kijkt zou deze combi tussen de schat ik €8.000 en €9.000 moeten opbrengen. Maar misschien ben ik wel te optimistisch.

Dit is wel een redelijk goede schatting als ik op www.gaspedaal.nl kijk!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Belgische auto is die 8 a 9000 een beetje hoog gegrepen denk ik.RS line houd volgens mij in dat er bumpers, stuur en sportstoelen van een een vRS inzitten, of dat ooit een pakket is geweest in BE weet ik niet. 

De waarde is moeilijk te beoordelen vanaf 3 foto's maar, wat me opvalt: slijtage aan de lederen hoes van de versnellings pook + uitgezakte wang van de bestuurders stoel. Klopt de km-stand wel? Of komen de vRS onderdelen van een andere auto?

Een meer reële prijs lijkt mij iets tussen de 5000 en 6500. Ter vergelijk: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=233971066&asrc=st

Link naar reactie
Delen op andere sites

De KM-stand is correct, de actuele stand vandaag is 125.400. Hier meer specificaties over RS uitvoering http://auto.vlan.be/nl/nieuwe-auto/prijs-opties/Skoda/Octavia-Combi/1.9-TDi-RS-Line-DPF/81315

Een factuur van begin 2012 stelt dat de waarde toen lag op €10.000. De vorige eigenaar kocht deze op dat moment van een garagist aan deze prijs.

Als je kritisch naar het interieur kijkt, zie je dat deze wagen gebruikt is. Wat niet wegneemt dat voor de leeftijd van 7 à 8 jaar het binnenwerk in prima staat is. Wat mij over de streep heeft getrokken om de aankoop te overwegen is dat de vorige eigenaar deze wagen voor €10.000 van een garagist heeft gekocht. Het blijft altijd een risico om een tweedehands aan te schaffen maar met volledig onderhoudsboekje zou dat geen probleem mogen zijn.

Misschien dat vele het fenomeen kennen. Dagen en weken zoeken naar een geschikte occasiewagen tot op een dag dat per toeval de wagen jou vindt! Ik ging maar eens kijken naar deze Skoda maar onbewust was ik al overtuigd dat ik de auto dezelfde dag zou meenemen B)

Ik ben er zeker van dat deze Skoda Octavia zijn waarde houdt. Ik zie dit als mijn best buy van 2013.

Hetgeen dat ik heb gevonden over de RS-uitvoering:

- sportieve uitstraling (bumpers, spoiler)

- stevig onderstel

- ronde mistlampen

- dubbele verchroomde uitlaat

(- ik denk ook een verlaagde wegligging)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen ben je erg content met je auto en daar gaat het uiteraard om! Even voor mijn nieuwsgierigheid, wat heb je uiteindelijk voor je auto betaald?

(Het voorbeeld dat ik postte was een 2.0 TDI met minder km, jonger en rijker uitgerust en die moest 7500 opbrengen (vraagprijs)..?)

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb getwijfeld over België

Omdat iedereen daar lacht

'k Heb getwijfeld over België

Want dat taaltje is zo zacht

Wat wil je nou zeggen? Dat het hier beter is dan in Nederland? Ik dacht het niet... De bijkomende kosten zijn hier zo belachelijk hoog plus hoge belastingen. Verzekering, rijtaksen, ik moet opnieuw BIV betalen (De belasting op inverkeerstelling), DIV (inschrijving) €30 voor nummerplaat en €15 voor duplicaat.

Alle accijnzen, energietaksen en btw samen vertegenwoordigen maar liefst 56% van de prijs van een liter diesel. En voor benzine is dat zelfs 67%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe