Ga naar inhoud

Multifunctionele indicatie (BC)


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

Heel vreemd, ik dacht dat ik alle functies en mogelijkheden van de BC op het display al bij aanschaf van de auto volledig verkend had, maar van de week viel me iets op wat ik niet eerder heb gezien (of vergeten ben...).

Het gaat om de basisuitvoering, in het instructieboekje "Multifunctionele indicatie" genoemd. Ik was gewend de volgende indicaties te zien: buitentemperatuur, rijtijd, actueel- en gemiddeld brandstofverbruik, actieradius, afgelegde afstand, gemiddelde snelheid.

Dit komt overeen met het Nederlandstalige instructieboekje uit 2010.

Maar wat zie ik sinds kort? Een onbekende indicatie met drie streepjes. Volgens het Engelstalige boekje uit 2010 zou dit de olietemperatuur moeten zijn. In het Nederlandse boekje zou deze indicatie niet in de basisuitvoering zitten.

Dit roept wat vragen op:

1. is het mógelijk dat ik de indicatie in eerste instantie niet had en nu wel? Zou dat dan bij een sw/update gebeurd zijn?

2. ís het de olietemperatuurindicatie? Waarom dan alleen streepjes? Volgens het boekje duidt dat op een storing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel kees het zou zo maar bij een SW update erbij gekomen kunnen zijn.

Denk eens aan verhaal van CH met het verdwijnen tijdens een SW update.

En in de maxidot bij mij heb ik ook olie temp ( altijd al ) en als ik de yeti s'morgens start dan zie ik ook alleen streepjes

Maar zodra de olie temp rond de 50 graden celcius is dan gaat hij pas de temp. weergeven.

Dus bij één van je volgende ritten even in de gaten houden wat hij dan doet !??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra er bij genomen, maar is zelfde type (active +)

Maar ik herinner me van het begin dat ik met dat ding aan het stoeien was dat ik telkens wanneer ik boven de 40 km/u kwam een warning kreeg. Bleek ik dat te hebben ingesteld per ongeluk. Misschien is het dat?

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat waar je t nu overhebt kwam ik 2 weken terug tegen in een VW Caddy maar daar stond boven in een driehoekje met meen km in en ook drie streepjes

en na wat geklooi met de knopjes op rechter hendel kon ik daar een snelheid invoeren. En zodra ik over de ingestelde snelheid kwam dan gaf hij inderdaad een alarm dat ik harder reed dan ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, bij mij stond daar net ook bovenin km/u met een circeltje erom en nog een x rechts zonder circeltje. Maar later stond er weer alleen km/l. En dus die 3 streepjes. In elk geval lijkt het er op dat je daar zelf een waarde kunt ingeven voor een bepaalde variabele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Maar ik herinner me van het begin dat ik met dat ding aan het stoeien was dat ik telkens wanneer ik boven de 40 km/u kwam een warning kreeg. Bleek ik dat te hebben ingesteld per ongeluk. Misschien is het dat?

Ik denk dat dat het is. Heb m'n leesbril eens opgezet, en zag dat het idd om km/h uur gaat. Geen olietemperatuur dus. In de manuals is idd sprake van de optie "Warning against excessive speeds", alleen als speciale optie. Hebben we dus gratis. Een andere speciale optie die Menno en ik wel hebben is die van de "Current speed" (niet genoemd in m'n openingspost).

Mysterie dus opgelost, wel jammer dat de handleidingen niet helemaal duidelijk zijn over al dan niet aanwezige functionaliteiten.

Ga die warning eens instellen, kijken hoe dat werkt.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op andere snelheden deed ie het vandaag ook bij mij. Effect is hetzelfde als wanneer de temperatuur onder de 4 graden komt. Belletje en geknipper van ingestelde max snelheid display. Negeren door weer naar je "gewone" display te schakelen, gemiddeld verbruik van de rit in mijn geval.

Lijkt er op dat je alleen een snelheid kunt vastleggen die je op dat moment rijdt. Dus niet op 130 zetten als je die snelheid nog niet hebt bereikt.

Wat ik trouwens een echt overbodige functie vindt, is die van de huidige snelheid in het display. Wat heb je daar nu aan, behalve als de 'gewone' snelheidswijzer kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe