Ga naar inhoud

Rechterbuiten Spiegel kapot ?


jeve1
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedenavond medeforumers,

Na lange tijd afweizg te zijn geweest op het skodaforum en skodaweb weer terug met een vraag :

Van mijn Octavia Combi, type I, bouw jaar 2004 is vanmorgen de rechterbuitenspiegel een beetje "gammel" geraakt.

Normaal klap ik de buitenspiegels altijd in (helaas niet electrisch) omdat men wel eens in onze strat het leuk vond om met de spiegels van andermans auto's te "spelen".

Nu klapte ik hem open en nu blijft hij laat maar zeggn n iet meer zitten, je voelt altijd als je hem uitklapt dat hij op zijn plaats zit.

Nu hem ik hem tijdelijk met duck tape vastgezet want onderweg naar mijn werk zag ik hem aardig heen en weer klaperen en was bang dat hij eraf zou gaan vallen.

Nu is mijn vraag :

* valt dit nog te herstellen of moet ik nu een compleet nieuwe spiegel kopen ?

* Zou ik hem anders professorisch vast kunnen zetten met bijv. een schroef vanaf de onderkant.

Andere tips ?

Alvast bedankt ! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat je de spiegel eerst eens zou moeten demonteren om te kijken wat de excacte reden van het probleem is.

Zou hel goed kunnen zijn dat je alleen een bout zou moeten aandraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn hier enkele leden met ETKA dus als die dit lezen dan kunnen ze dat even opzoeken en een exploidvieuw van spiegel hier plaatsen.

Dus denk dat je hiervoor even geduld moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is eigenlijk een ETKA ? :onzeker:

En wat houdt het precies in als hij op een todo lijst staat ?

Etka is een Tsjechische schone die in dienst is van dit autoforum, en veel van Skoda's weet. Nou ja, het is eigenlijk een computerprogramma met technische info over Skoda's.

Als het op zijn todo lijst staat gaat PC-freak het voor je doen, maar niet meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Witte Yeti,

Heb je een pm gestuurd.

Jammer van deze afbeeldingen is dat het gedeelte waar ik denk dat het bij om gaat juist niet beschreven staat, dus eigenlijk het inklappen vd spiegel, die bout staat precies niet omschreven :o

aangepast door jeve1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Witte Yeti,

Heb je een pm gestuurd.

Jammer van deze afbeeldingen is dat het gedeelte waar ik denk dat het bij om gaat juist niet beschreven staat, dus eigenlijk het inklappen vd spiegel, die bout staat precies niet omschreven :o

Ik zal kijken of er nog meer info beschikbaar is over de spiegel. De plaatjes kan je downloaden, dan heb ze precies zo als via de mail.

Voor ETKA stond op de site een werkzame link, maar helaas werkt die niet meer. Wij kunnen het als forum zelf niet beschikbaar stellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe