Ga naar inhoud

Skoda VisionD


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Skoda kijkt naar de toekomst: VisionD

VisionD, op voorhand niet de meest evidente benaming voor een conceptcar. En we kunnen er zeker van zijn dat wat de toekomst voor Skoda ook brengt, die naam tenminste niet op de kofferklep van een nieuw model zal prijken. Die toekomst, dat is wel waar het Skoda om te doen is.

Skoda is hét succesverhaal van de Volkswagen Groep en mikt nu zelfs zonder pardon op een productievolume van één miljoen stuks per jaar. Skoda heeft het liefst dat die groei nog een tijd doorzet en daarom halen ze een nieuwe vormtaal en een nieuw logo uit de kast. Op deze Skoda VisionD komen die samen.

Design-DNA

De vormgeving van de conceptcar is herkenbaar als Skoda, maar slaat tegelijk een brug naar de toekomst. Het model maximaliseert de binnenruimte door gebruik te maken van een lange wielbasis. Korte overhangen zorgen dan weer voor een wat dynamische pose, samen met de dynamische spanning van de daklijn. Het geheel gaat over in een elegant aansluitende kofferklep.

Nieuw logo

Op de snuit vormt het nieuwe Skoda-logo het uitgangspunt voor alle lijnen. Het embleem is voortaan uitsluitend in zwart en chroom uitgevoerd en krijgt een meer dominante gevleugelde pijl in het centrum. Het is ingelegd in een gesatineerd radiatorrooster met fijne lamellen die doen denken aan de snaren van een harp. Het Skoda-logo wordt geflankeerd door een kwartet van koplampen. Die zorgen voor een zakelijke en tegelijk vriendelijke uitstraling. Achteraan behoudt Skoda de C-vormige achterlichten die inmiddels karakteristiek zijn voor het merk.

In het interieur maakt Skoda gebruik van kristalglas. Dat zorgt niet alleen voor een aantrekkelijk effect, maar legt ook een link naar de Tsjechische ambachtskunst en cultuur. Met deze conceptcar wil Skoda ons dus een voorproefje geven van wat we de komende jaren mogen verwachten.

post-27-0-91941400-1299099189_thumb.jpg

post-27-0-85762700-1299099191_thumb.jpg

post-27-0-07612900-1299099193_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er uit als een Audi. Wel mooi trouwens maar niet echt karakter. Zijn vast wel liefhebbers voor, ook onder de skodarijders, als de prijs-prestatie maar klopt!

Ik heb een paar maand geleden gelezen dat VW Skoda graag weer als budgetmerk ziet omdat Skoda te goed geworden is (en "goedkoper" moet omdat ze VW aan het kanibaliseren zijn). Als ik dit zie herken ik dat niet echt. Of Skoda heeft het niet goed begrepen of VW was niet duidelijk genoeg.. Maar ze hebben misschien wel andere gedachten ondertussen. Skoda moet immers verdubbelen de komende jaren en dan zoek je het in de volumes. Bedrijfseconomisch is dat ook vaak zinvoller, zoek het in de gedegen groei in plaats van het snijden. Dat laatste houdt immers op als er niks meer is. Nu is het wel zo dat de meeste bedrijven in de problemen komen als de groei te hard gaat. In hetzelfde artikel werd immers gemeld dat de productie faciliteiten van Skoda niet echt flexibel zijn vergeleken bij VW, dus ze hebben nog wel wat huiswerk te doen. Het was al een hele kunst om extra ruimte te maken voor de Yeti....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn rosso brunello zie ik ook genoeg na een paar weken aan vuil zitten. Ik wilde vandaag de wasstraat in alleen was die gesloten wegens onderhoud. Vet verkeerd getimed van de heren wassers! :mad3:

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach.....

in principe zijn ze dus na verloop van tijd allemaal even smerig, alleen zie je het op de ene kleur beter als op de andere.

Eigenlijk vindt ik het op mijn zwarte best wel meevallen, zeker nu, na een aantal wasstraat bezoeken (een ander soort wax??) duurt het steeds langer voordat ik 'm te vuil vindt :matrix_2_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn die auto's bij aflevering ook super statisch. Alles trekt naar de auto toe, zowel binnen als buiten. Het wordt nu bij mij een beetje minder binnen, maar buiten plakt al het stof er nog aan.

En met name zand op de kont hè, waar veel auto's last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat de vormgevers er nog niet in geslaagd zijn om de luchtgeleiding zodanig te maken dat er achter de auto geen of minder vacuüm ontstaat die voor die vervuiling zorgt.

Heel veel merken en typen hebben er last van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe