Ga naar inhoud

meter dataverkeer PC


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik overweeg mobiel internet op m'n netbook. Abbo's werken met limieten. Daarom zou ik een idee willen vormen wat nou m'n dataverkeer is. Weet iemand een geschikt dataverkeermetertje voor een PC met Windows7?

Ik heb inmiddels dit geïnstalleerd, en dat lijkt o.k. te zijn:

http://www.hageltech.com/dumeter/about

aangepast door EdK
samengevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah, kwestie van geld uitgeven aan fatsoenlijke antivirus producten zodat je min of meer (voor zover mogelijk) (pro)actief beschermd bent... en ja, er zijn zat argumenten om het anders te doen, alleen zie ik de pc's/laptop's die ik met goede AV aflever bijna nooit terug. Of ik ben zo slecht, of hun PC werkt zo goed :P Maar dat is offtopic denk ik.

Ik gebruik in ieder geval vodafone en kan op ipad gebruik maken van de dataverkeer app, op mijn mac van de huawei/vodafone software en op mijn externe huawei mifi hotspot zit een digitale teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tipje voor goede goedkope virusscanner:

Bitdefender : http://www.bitdefender.nl/

je betaald voor total security € 69.95 voor 3 licenties (€ 23 per licentie per jaar) en hij gebruikt niet zo irritant veel processortijd zoals Norton en die andere dure slechte rommel.

aangepast door fokkesukke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Computer inmiddels weer clean. (jemig wat een gezeik kan dat zijn, ding heeft in totaal 8 uur staan scannen met verschillende malwarekillers....)

Combofix is ook een goede, rigoreuze opruimer. Te downloaden via bleepingcomputer. En als je die gebruikt, altijd zorgen dat je een nieuwe versie download. Want deze .exe wordt zowat dagelijks bijgewerkt.

ESET NOD32 (in zowel 32- als 64bits uitvoering) vind ik ook een goed AV product. Neemt ook niet zoveel CPU resources in beslag.

BTW: als je 8 uur aan het scannen bent, was het dan niet simpeler om een kale install te doen? Of terugzetten vanuit een recent gemaakt (onbesmet) image?

Want ben je nu zeker dat er geen rootkit is achtergebleven?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de raadgevingen, maar ik wil er verder geen geld aan besteden. Daarvoor doen dit soort dingen zich niet vaak genoeg voor.

@CH: als je vantevoren weet hoeveel tijd iets kost is het makkelijk beslissen. Maar de computer was 8 uur aan het scannen, gelukkig ben ik zelf daar niet 8 uur mee kwijt. Ik weet niet zeker of er een "rootkit" achter is gebleven. Maar ik zie verder geen terugkerende ellende, en daarmee ga ik er van uit dat het goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ga voor ESET wat dat betreft! (en dat is niet alleen om dat ik reseller ben - ik gebruikte het daarvoor ook al - lever nu niks anders meer).

Vaak is een reinstall effectiever en efficienter. Komt zelden voor dat ik een machine 'herstel', al was het alleen al omdat het duurder is (tijd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe