Ga naar inhoud

pioneer avic f320bt inbouwen lukt niet helemaal


FollowMe
 Delen

Aanbevolen berichten

Het subject zegt het al....of beter gezegd: het lukt helemaal niet. Ik heb op marktplaats een pioneer avic f320Bt gekocht bij een Skodadealer in den Bosch. Hij meldde me dat deze uit een octavia kwam en deze zonder problemen zou moeten passen en werken. Ik bij thuiskomst alles inbouwen, mooi de gps-antenne en microfoon wegwerken,en hopsakee, aansluiten maar op de iso-kabel die er bij zat. Wat ik ook doe, er komt geen prik op m'n Pioneer. Nu valt het mij wel op dat de kabel van de Skoda zelf (die de Swing in gaat normaliter) veel meer stekkers in z'n quadpoort heeft dan dat mijn pioneer heeft. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn waarom m'n pioneer het niet doet? Ik heb uiteraard eerst flink gezocht op het www, maar verder dan (voor mij) onduidelijke verhalen over can bus kom ik niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.gebruiker...nload_id=222617

Blz 10 staat dat je na installatie hem moet resetten, heb je dit al gedaan ?

Ja, meerdere keren zelfs, van kort tot lang ingedrukt houden. Lijkt me ook dat er dan iig iets moet werken, bijv. het innemen van een cd, of een verlichting op het display aan moet gaan

aangepast door FollowMe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekering op de Pioneer unit is niet doorgebrand ?

Zekering in de zekeringbox van de Fabia is nog heel ?

Zo ja dan zou het zou kunnen wezen dat in VAGCOM de unit aangemeld moet worden

Dit kan met een vagcom (VCDS) kabel maar indien je die niet hebt dan moet je dealer dit ook kunnen.

Zou haast zeggen bouw je unit losvast in ( zodat hij er zo uit te schuiven is bij de dealer) en rij naar de dealer en laat ze even kijken.

Als hij dan draaiend is dan kun je het thuis weer zelf inbouwen en afwerken

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekering op de Pioneer unit is niet doorgebrand ?

Zekering in de zekeringbox van de Fabia is nog heel ?

Zo ja dan zou het zou kunnen wezen dat in VAGCOM de unit aangemeld moet worden

Dit kan met een vagcom (VCDS) kabel maar indien je die niet hebt dan moet je dealer dit ook kunnen.

Zou haast zeggen bouw je unit losvast in ( zodat hij er zo uit te schuiven is bij de dealer) en rij naar de dealer en laat ze even kijken.

Als hij dan draaiend is dan kun je het thuis weer zelf inbouwen en afwerken

Nope, alle zekeringen lijken goed, ga straks/morgen voor de zekerheid de 10A in de pioneer nog even checken. En inderdaad, zoiets zou ook nog kunnen, heb over een week een controlebeurt op de agenda staan, dan maar meteen even meenemen. Tnx voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat net nog even te denken.

Het kan zo zijn dat je de gele en rode ( die volgens de manual wel eens gedraait moeten worden ) eens beide een vaste spanning moet geven en dan uiteraard de mindraad aan massa leggen.

Hiermee zou de unit het zo en zo moeten doen zonder dat je wat opblaast. ( is namelijk de vaste voeding en de geschakelde van contactslot af )

En doet hij het dan nog niet ( uiteraard zonder geluid ) dan is het dus of de 10A zekering of de unit is gewoon dood.

Kan natuurlijk ook warm binnen gedaan worden als je een transformator 230 / 12V DC ( gelijkstroom ) hebt.

Ben met me Kenwood zo ook thuis al aan het spelen geweest voor ik de Yeti had van de dealer.

En kon zo dus me unit al ff leren kennen zodat hij was ingebouwd (zelf) al wist wat ik voor mogelijkheden had kwa instellingen en waar deze zaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat net nog even te denken.

Het kan zo zijn dat je de gele en rode ( die volgens de manual wel eens gedraait moeten worden ) eens beide een vaste spanning moet geven en dan uiteraard de mindraad aan massa leggen.

Hiermee zou de unit het zo en zo moeten doen zonder dat je wat opblaast. ( is namelijk de vaste voeding en de geschakelde van contactslot af )

En doet hij het dan nog niet ( uiteraard zonder geluid ) dan is het dus of de 10A zekering of de unit is gewoon dood.

Kan natuurlijk ook warm binnen gedaan worden als je een transformator 230 / 12V DC ( gelijkstroom ) hebt.

Ben met me Kenwood zo ook thuis al aan het spelen geweest voor ik de Yeti had van de dealer.

En kon zo dus me unit al ff leren kennen zodat hij was ingebouwd (zelf) al wist wat ik voor mogelijkheden had kwa instellingen en waar deze zaten

Ik zal eens even navragen bij een buurman, wellicht heeft hij een meter en/of nog beter, een trafo. I'll keep you posted, bedankt tot zo ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is er nog een CANBUS interface nodig om de radio van een geschakelde +12V te voorzien. Normaal gesproken is dat nodig bij aftermarktet radio's; wellicht ontbreekt deze bij jou nog.

Je dient ook de boordcomputer te (laten) programmeren, is een simpele instelling die "vertelt" dat er een analoge radio aanwezig is. Dat dient in module 19, installation list te gebeuren. Anders gaat het sowieso niet werken. Als je niet te ver van Amsterdam zit, kan ikje hier wel mee helpen.

Maar aangezien de dealer jou die radio heeft verkocht, zou ik eerst nog even bij hen navraag doen en je boordcomputer laten nalopen op de juiste instellingen. Als het dan nog steeds niet werkt, nemen ze wellicht de radio terug (of omruilen voor iets vergelijkbaars?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman had een spanningsmeter, dus dat is gechecked en goed. Daarna naar een radio/tv reperateur gegaan (zit toevallig bij mij in de straat) en hij heeft hem op 12v aangesloten en alles werkt:-) Dat is in ieder geval een geruststelling. Ik denk dat ik nu maar wacht tot de 26e en hem door mijn dealer laat inbouwen, soms moet je dingen overlaten aan de echte experts;-)

Wellicht is er nog een CANBUS interface nodig om de radio van een geschakelde +12V te voorzien. Normaal gesproken is dat nodig bij aftermarktet radio's; wellicht ontbreekt deze bij jou nog.

Je dient ook de boordcomputer te (laten) programmeren, is een simpele instelling die "vertelt" dat er een analoge radio aanwezig is. Dat dient in module 19, installation list te gebeuren. Anders gaat het sowieso niet werken. Als je niet te ver van Amsterdam zit, kan ikje hier wel mee helpen.

Maar aangezien de dealer jou die radio heeft verkocht, zou ik eerst nog even bij hen navraag doen en je boordcomputer laten nalopen op de juiste instellingen. Als het dan nog steeds niet werkt, nemen ze wellicht de radio terug (of omruilen voor iets vergelijkbaars?)

Het ziet er inderdaad naar uit dat het zoiets moet zijn. Ik woon zelf in Almere, das niet te ver van A'dam maar qua tijd is het wel even lastig (drukdrukdruk). Ik heb de set niet bij m'n eigen dealer gekocht (almere) maar bij een skoda-dealer in den Bosch (via marktplaats). Het toeval wil dat de auto de 26ste een onderhoudsbeurt krijgt hier in Almere, en ze willen hem dan ook voor me inbouwen en eventueel aanpassen. Denk dat dat de snelste oplossing is:-) (en ja, geduld is een schone zaak....zeggen ze.....en voor mij een moeilijke zaak;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je in iedergeval geen kat in de zak hebt gekocht en dat je nu hebt kunnen uitsluiten dat de Unit in iedergaval geheel goed is.

En als dus de zekering(en) van de auto voor de radio ook goed zijn dan is het inderdaad het beste om de boel even te laten aansluiten en te laten activeren met VCDS door je dealer

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd wat het probleem is/was. In de Fabia hoef je naar mijn weten niks aan te passen om gewoon 'prik' te krijgen op een willekeurige radio. Wel heb ik in mijn geval bijv. een canbus module erbij om de stuurbediening te behouden, misschien dat dat nog verschil maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kleine aanvulling, zorg dat er een phantoomvoedingsadapter ingebouwd wordt voor het antenne signaal, anders heb je maar bar weinig radio ontvangst (uitleg: VAG auto's hebben een antenneversterker in de antenne zitten en die wordt gevoed via de coax antenne kabel, aftermarket radio's doen dat niet en daarom heb je een adaptertje nodig)

Als de dealer je vragend aankijkt en niet weet waar het over gaat dan weet je ook genoeg ;-)

aangepast door bakkertje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd wat het probleem is/was. In de Fabia hoef je naar mijn weten niks aan te passen om gewoon 'prik' te krijgen op een willekeurige radio. Wel heb ik in mijn geval bijv. een canbus module erbij om de stuurbediening te behouden, misschien dat dat nog verschil maakt?

De Octavia II heeft geen geschakelde +12V, die wordt bij fabrieksradio's uit de CANBUS gehaald. Daar heb je bij aftermarket spul dus een adapter voor nodig. Of je sluit de geschakelde +12V van de radio aan op de constante +12V van de auto. Maar dat lijkt mij niet gewenst.

@bakkertje: dat is een correcte en waardevolle aanvulling! Zo'n fantoomvoeding kost € 10 - €15, dus dat zijn de kosten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Octavia II heeft geen geschakelde +12V, die wordt bij fabrieksradio's uit de CANBUS gehaald. Daar heb je bij aftermarket spul dus een adapter voor nodig.

Dat zou dan vreemd genoeg alleen bij de O2 zo zijn.

Ikzelf heb met de Yeti en de Fabia en Roomster hier nooit problemen mee gehad

Altijd een geschakelde plus standaard gehad in de wagens

Wat ik wel elke keer heb moeten doen is de bekende rode en gele draad moeten wisselen ( stekkers in de aftermarkt unit )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabia en Yeti zijn inderdaad anders, in dat opzicht. De OII staat op het platform van Golf V/VI en Audi A3, daar hoort ook de opbouw bij qua elektronica. Waaronder dus de geschakelde +12V via de CANBUS.

Je kunt de geschakelde +12V bij de OII ook achter het instrumentenpaneel weg halen, net als de speedpulse. Maar dat is een stuk meer werk: halve dash moet dan uit elkaar; een CANBUS interface is plug&play dus dat kost 2 minuten qua installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hij zit er in! (en het werkt ook nog;-)) Wat er exact allemaal gedaan is weet ik niet, dat wist de baliemedewerker ook niet exact te zeggen, maar er was wel een extra kabel getrokken van achter uit de auto. Alles werkt bijzonder goed, geluid is prima, navigatie werkt goed en ook het bluetooth-gedeelte werkt prima. Al met al een prima aankoop denk ik, nu nog de praktijktest;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en met die praktijk test dan maar hopen dat je thuis komt en niet ergens in de middel of nowhere !

Maar dat zal wel meevallen vermoed ik zo ?

Alleen jammer dat je dan niet ff kan praten met de monteur om erachter te komen wat er nu excact allemaal voor gedaan is ?

Want een kable naar achter trekken klinkt bij mij weer zo vreemd daar alle draden uiteindelijk vanuit het dashboard gedeelte vandaan komen en uitwaaieren over de gehele wagen.

Maar goed belangrijkste is dat alles nu naar behoren werkt, en vraag met handfree belllen ook aan de mensen aan de andere kant van de verbinding of ze geen galm horen.

Dit had ik namelijk wel met de pioneerradio die ik had en bleek een pioneer probleem te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag alleen maar ff een ritje naar t werk gehad (en terug) en alles werkt totnutoe prima. En ja, ik had hetzelfde over het kabelverhaal, maar de prijs van het inbouwen was dusdanig dat ik het gevoel heb voordelig geholpen te zijn, 75 euro voor het geheel viel me eerlijk gezegd mee:-). Mijn testpersoon, ehhhh vrouw, voor het bellen zegt geen slecht geluid te horen bij het bellen en ik moet ook zeggen dat ik het geheel behoorlijk zuiver en kraakvrij vind klinken, in ieder geval geen gegalm. OOk de navigatie werkt goed en is bijzonder accuraat. Kortom, ik vind hem een aanrader, zeker voor de prijs waarvoor ik hem heb gekocht.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe