Ga naar inhoud

Speciaal voor Skoody


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Daarom heeft hij een mechaniekje dat het adhesiegewicht netjes over de drijfassen verdeelt. :)  Ik heb de filmpjes nog niet helemaal bekeken, maar als hij in het model ook zandstrooiers heeft dan gaat het wel lukken.  Verder kan je nog minder treingewicht doen, of dubbeltractie ofzo, ook allemaal leuk.


wel veel bomen, dus veel bladeren in najaar............

 

op 6:12 slaan de wielen idd wel door  

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze, om het af te leren :

 

Hier komt de vage grens tussen fantasie en werkelijkheid in beeld, zoals alleen de engelsen dat kunnen.

Het is een reguliere spoorverbinding met vaste aankomst- en vertrektijden ( ook s'winters !)

De machinist is een soort reus geworden, terwijl je de loc's eigenlijk geen miniatuur meer mag noemen..

 

http://youtu.be/9xJ0uL8YtUM

aangepast door EdK
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hobbel de bobbel, on 25 Dec 2014 - 04:26, said:

Het is een reguliere spoorverbinding met vaste aankomst- en vertrektijden ( ook s'winters !)

 

Ja zeg, het is geeneens een toeristen- of museumlijn!

 

Wikipedia:

"The railway was conceived and constructed as a public service, not as a tourist attraction. The railway now relies on tourist trade, but it is not a 'tourist railway' or a 'preserved railway', in the sense that it was built to provide public transport and has continued to do so."

 

Als de rijtuigen dezelfde schaal als de loc zouden zijn krijg je zoiets, met gat in het dak omdat het hoofd anders niet past:

 

3175233-l.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is allang geen speelgoed meer, gezien de bloedstollende snelheden, die ermee bereikt kunnen

worden.

Terwijl er wel een halve schoolklas achter dit stoomprojectiel (12 bar !) wordt meegesleurd.

http://youtu.be/rBVKYBVZtwQ?list=PL9OGTh8F5R5j0Or4Dcr6PZS2Q0iJdCdA-

 

Ga je uit van het verschil in spoorbreedte t.o.v. normaalspoor, en rijdt het normaalsporig origineel maarliefst 160 km/u , dan hou je daar op schaal nog 42,5 km/u van over. Dat is dan nog optimistisch, want 12 bar klinkt wel gevaarlijk, maar het origineel zal wellicht een keteldruk van 14 of zelfs 16 bar hebben.

 

Vanaf 4:16 is een heel mooi stukje, dan wordt er echt gewerkt door de loc :). Wel jammer dat je op schaal nooit hetzelfde diepe "tsjoek-geluid" hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 4:16 is een heel mooi stukje, dan wordt er echt gewerkt door de loc . Wel jammer dat je op schaal nooit hetzelfde diepe "tsjoek-geluid" hebt.

 

Nou,aan deze ogenschijnlijk onoverbrugbare schaalproblemen, daar wordt aan gewerkt.

Neem nou het onmiskenbare stoomfluitgeluid.

Op schaal produceert deze een ijl gefluit, geen stoomloc waardig.

 

In de bouwdoos (deel 1), is een fluit van buitenproportionele afmetingen toegevoegd, ongeveer 4x de schaalgrootte

(laat je niet afleiden)

Deze fluit benadert het originele "diepe" geluid.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe