Ga naar inhoud

toeren maken


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

TSI heeft daar minder last van denk ik vergeleken met TDI, in de zin van ophopend roet.

Maar ik zou hem zeker zo nu en dan eens op z'n staart trappen hoor! Anders moet je dadelijk zijwieltjes of een rollator kopen :lol:

Ik zou inderdaad bij het oprijden van de snelweg hem even lekker onderin trappen (bij warme motor), en als je even een dolle bui hebt eens flink doortrappen (wel opletten op oom agent en hun big brother camera's)

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne nodigt ook niet uit tot sportief rijden. Een RS zal anders zijn. Stugger bijvoorbeeld.Op de Afsluitdijk laat ik hem soms wel eens 3000-3500 tpm maken. Dan rijd ik wel 160 met 3000 tpm. En daar weer zakken naar 2000-2500.

Ook beter voor mij vanwege de mogelijke aanwezige, enthousiaste dienders die nog wat aan hum quotum moeten toevoegen!

Meestal rijd ik rond de max snelheid en dat is relaxed rijden hoor.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in principe binnen het toerengebied blijft wat er in je instructieboekje staat, is het goed.

Als je dieper je gaspedaal intrapt, schakelt de bak ook wat later op.

De schakelindicator zal overigens nooit adviseren om in een te laag toerengebied te rijden. Zodra je gas geeft, zie je danook dat de indicator adviseert om terug te schakelen.

Zo is het in ieder geval bij mij.

Blijf je altijd binnen een klein toerengebied rijden, dan kun je inderdaad wel een wat luiere motor krijgen die wat minder fel reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt Fred. Dat heeft mijn vrouw nogal eens. Die trapt hem dan bij accelereren zo diep in dat hij maar door blijft trekken. Als je dan even released schakelt hij op.

Denk dat ik dat dam eens in de zoveel tijd ga doen (in S), want met normaal rijden kom je nooit boven 2500, tenzij je idd ver boven de max snelheid gaat. In Duitsland in de vakantie dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je persé toeren wilt maken, is het nog simpeler.

Gewoon op een lange rechte 80km weg (b.v. een of 't andere dijk in de polder), de auto op de cc zetten.

De DSG handle naar rechts drukken (manueel) en dan gewoon terugschakelen, kun je de toeren net zo hoog laten oplopen als je zelf wilt... ;)

Kun je gelijk zien wat bij gelijkblijvende snelheid het effect van een hoger toerental is op het brandstofverbruik!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

ook een idee, alleen moet ik dat dan met m'n voet regelen die constante snelheid bij ontbreken van CC.

Het is ook niet dat ik het perse wil, maar ik begrijp dat het volgens sommigen iets is dat je af en toe moet doen, ter voorkoming van "indutten" of "lui worden".

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook een idee, alleen moet ik dat dan met m'n voet regelen die constante snelheid bij ontbreken van CC.

Het is ook niet dat ik het perse wil, maar ik begrijp dat het volgens sommigen iets is dat je af en toe moet doen, ter voorkoming van "indutten" of "lui worden".

Als ik Menno was, zou ik eens vragen wat het kost om cc te monteren als je toch in Emmen bent ofzo?

Het rijdt veel relaxter en zuiniger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En over vooroordelen gesproken, maar menno blijft het onzin vinden zo'n CC want hij heeft het nooit gehad en gemist !

En anders is het te duur ........... terwijl je het met het zuiniger rijden zo weer terug verdiend hebt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ook zelden boven de 2000 toeren. M'n gevoel geeft aan dat het voor de motor (en de turbo) wel goed is als ook af en toe flink toeren wordt gemaakt. Daarom rijd ik wel eens weg in de S-stand, bijv, bij invoegen op snelweg. Dan maakt ie tenminste in de eerste 3 of 4 versnellingen tot ca 3500 toeren.

Maar ik ben er niet zeker van of dit allemaal veel uitmaakt na de inrijperiode. Misschien dat de motor wat schoner blijft door een betere verbranding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, ik wil niet meer zonder CC..!

Ik merk het als ik bijvoorbeeld een dag moet sturen in een leenauto zonder CC: elke keer zit je weer aan de richtingaanwijzer te pielen en te drukken!

Toeren maken doet mijn wagen vaak genoeg: ik heb de afgelopen 86k ook nog nooit echt iets gemerkt van de regeneratie van het roetfilter.

Zit me net te bedenken, de actuele vervuilingsgraat moet je ook kunnen checken met VAGCOM, toch?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe