Ga naar inhoud

UItbouwen achterzetels Yeti


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, het is er toch maar eens van gekomen.

De handleiding, hoewel erg volledig, weerhield mij er (daardoor) al een tijdje van ,om de achterstoelen er kompleet uit te halen.

Achteraf, zoals altijd, viel het wel mee.

Behalve het gewicht, Sodeju, wat een ballast zeul je dagelijks mee !

Ik schat het gewicht op 90 kg.

De eerste bevindingen zijn positief, de auto trekt veel sneller op (logisch natuurlijk) maar de praktijk bevestigt de theorie.

Wel jammer, dat ik nooit heb meegedaan aan de verbruikspolls, dus daar kan ik nog niets zinnigs over zeggen.

Maar een lichtere auto verbruikt minder, dat kan haast niet anders.

Wat resteert, is een galmende grote ruimte en die vraagt erom, doe iets met mij.

- Fietsen, heeft iemand hier al ervaring met het fietsenrek van Skoda ?

- Het bagagenet, hoe werkt dat in de praktijk ?

Ik houd mij aanbevolen voor tips op dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mountainbike past er trouwens wel in hoor, maar dan moet je het stuur een kwart slag draaien. Als ik alle stoeltjes eruit heb passen er wel 2 mountainbikes in.

Ik heb zo'n intern fietsenrek van Skoda en het al een paar keer gebruikt. Het werkt wel aardig, maar je kunt er eigenlijk alleen 26" fietsen mee transporteren en het voorwiel moet je er makkelijk uit kunnen halen. Dan moet je dus ook geen bagagerek op je voorvork hebben (onze randonneurs gaat dus niet lukken zonder uitgebreide demontage). In de praktijk dus alleen geschikt voor mountainbikes die niet extreem groot zijn. Hetzelfde rek past trouwnes ook in de Superb en Octavia, maar van de Octavia weet ik dat de klep te laag is om die fiets er makkelijk in te krijgen. Toen ook al eens geprobeerd maar niet gekocht. Bij de Yeti is dat geen probleem (Roomster waarschijnlijk ook niet) en dus maar genomen toen ik wat mocht uitkiezen..

Maar ook zonder uitbouwen passen er fietsen in. Ik geef toe, ik heb het dan over onze bromptons (vouwfietsejes voor diegene die het niet weet), maar toch. Onze 3 fietsjes passen er allemaal achterin. We beperken ons echter meestal tot 2.. Trouwens wel geweldige fietsjes waar je met gemak een kilometer of 50 mee wegfietst op een ochtendje.

Wat het uitbouwen van de stoelen betreft heb ik gemerkt dat ze af en toe klemmen. Er een keertje hard op drukken en het lukt wel, maar toch. Ik moet Ger trouwens gelijk geven, zwaar zijn ze wel. Yeti, de rijdende sportschool...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe