Ga naar inhoud

lego -> back in time


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Niet zo zeer een bepaald project. Maar spaar eigenlijk alles wat met een of andere manier met transport te maken heeft.

Vrachtauto's, kranen, auto's, schovels, verrijkers, graafmachine, enz.

Of het nu Lego city of Lego techniek of Lego creator enz. maakt mij niks uit.

Aangezien ik een zoontje van 2jaar heb en hij pappa's Lego geweldig vindt, loopt de Duplo verzameling ook uit de hand.

Als ik ergens ben waar iets van Lego verkocht wordt blijft er altijd wel iets aan de vingers plakken haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wordt Lego te boos om gezond te zijn?

© Lego. De enigmatische glimlach uit 1975 heeft plaats gemaakt voor boze grimassen.

De gezichtsuitdrukkingen van Lego-mannetjes zijn er de voorbije jaren niet vrolijker op geworden. De focus op grote conflictverhalen uit de filmwereld zijn daar grotendeels verantwoordelijk voor. Onderzoekers uit Nieuw-Zeeland vragen zich af of dit "kwaad" speelgoed geen al te negatieve impact heeft op kinderen.

© Lego

"Ontwerpers zouden meer zorg moeten steken in het design van de expressies en vooraf testen wat het effect kan zijn op kinderen, aangezien speelgoed best een grote rol speelt in hun ontwikkeling."

Het perfecte, altijd vrolijke, leven in Legoland is verleden tijd. Uit onderzoek blijkt dat de personages in de Lego-pakketten steeds bozer worden en dat er van de enigmatische glimlach uit 1975 nog weinig sprake is.

De verklaring moet volgens experts gezocht worden in de grote invloed van de filmwereld op de designs van de speelgoedgigant. Daarbij staat het gevecht tussen goed en kwaad heel vaak centraal.

Conflict

Christopher Bartneck van de Nieuw-Zeelandse universiteit van Canterbury stelt dat Lego-mannetjes steeds meer geöriënteerd worden op conflicten en dat de menselijke figuren er steeds kwader uitzien. Hoewel boze gezichtjes al sinds de jaren 90 van de partij zijn, zagen onderzoekers het aantal pissige grimassen de laatste tijd opvallend stijgen. De bevindingen roepen vragen op over de rol van dit type speelgoed en de impact ervan op kinderen.

Expressies

Eerdere studies hebben al aangetoond dat gezichtsuitdrukingen universeel zijn over alle culturen heen. De zes dominante zijn geluk, verdriet, angst, woede, verbazing en afschuw. Uit het nieuwe onderzoek blijkt nu dat het speelgoeddesign veel complexer geworden is dan deze basisexpressies. Zo kan je nu ook angstige superhelden vinden en slechteriken met een superieure grijns.

Nog zorgwekkender volgens de onderzoekers, is het feit de zes meest prominente expressies bij lego anno 2013 doorspekt zijn van negatieve emoties.

1. Minachting

2. Zelfvertrouwen

3. Bezorgdheid

4. Angst

5. Geluk

6. Woede

"We moeten ons toch afvragen wat die verschuiving van enkel an alleen positieve gezichten naar een stijgend aantal negatieve emoties doet met spelende kinderen. Ontwerpers zouden meer zorg moeten stoppen in het design van de expressies en vooraf testen wat het effect kan zijn op kinderen, aangezien speelgoed best een grote rol speelt in hun ontwikkeling", besluit Bartneck.

(Door: Lynn Formesyn)

© Christopher Bartneck

post-677-0-47772500-1371137213_thumb.jpg

post-677-0-17036600-1371137225_thumb.jpg

post-677-0-05756800-1371137235_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit is echt goed gedaan. Een stoomlocomotief serie 23 (de Veluwse StoomtreinMaatschappij heeft er een) in Lego nagebouwd, maar dan ook echt zo goed als dat het met lego maar kan, echt hardcore! Het stikt van de creatieve oplossingen om het model maar zo realistisch mogelijk te bouwen. Klik op de link, download de pdf aldaar en geniet.  

 

http://railbricks.com/instructions/br-23-001-l/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een adresje bij waar je de geflensde drijfwielen kunt bestellen. En een veertje of een stukje spons >> veertje in een onderdelenwinkel of je eigen grabbelbak, en een stukje spons van dat formaat lukt altijd wel.  

 

Ik vraag me af of het niet beter is de middelste drijfwielen zonder flens en een wat breder loopvlak te doen, misschien dat dan die hele veerconstructie kan vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 6 maanden later...

Ik schijn morgen jarig te zijn, en dat vierden we gemakshalve gisteren maar. Kon vooral de kleine aap er meer van genieten ;)

 

Naast de mij al bekende BBQ (zie hier) kreeg ik nog een verrassing, namelijk een nieuwe Technic Lego-set (42023). Had Hanneke bedacht, omdat ik het leuk vind om te bouwen (en zij ook trouwens...). 

 

Jullie mogen drie keer raden wie er uiteindelijk mee aan de haal ging...  :D

 

 

 

LEGO_42023_Bouwp_5294929e2623d.jpg42023-2.jpg

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 14 Jul 2014 - 21:16, said:

Ik schijn morgen jarig te zijn, en dat vierden we gemakshalve gisteren maar. Kon vooral de kleine aap er meer van genieten ;)

 

Naast de mij al bekende BBQ (zie hier) kreeg ik nog een verrassing, namelijk een nieuwe Technic Lego-set (42023). Had Hanneke bedacht, omdat ik het leuk vind om te bouwen (en zij ook trouwens...). 

 

 

 

 

 

Gefeliciteerd dan maar al vast.

 

Das leuk he, samen bouwen. Hier is het voorgekomen dat we inclusief visite de avond al bouwend met lego door zijn gekomen. Eerst staat er zo'n doos, dan is het "goh laat eens zien" en voor je het weet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Is de tekst eigenlijk niet. " als ik papa moet helpen in de tuin "

Enne papa als ik volgend keer weer moet helpen dan wil ik wel passende handschoenen want die van jou stonken......!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de tekst eigenlijk niet. " als ik papa moet helpen in de tuin "

Enne papa als ik volgend keer weer moet helpen dan wil ik wel passende handschoenen want die van jou stonken......!

Hahaha nee, hij mocht met Hanneke mee naar de slager en de bakker (normaal een traktatie en een no-brainer), maar nu moest en zou hij "papa helpen", waar onder "knip knip doen" met de grote snoeischaar... en als je dan dat geconcentreerde bekkie ziet waarmee hij de takken doorknipte, geweldig! 

 

Volgens mij is dat nog een lastig dingetje om te bedienen met 2x3 functies  :)

Haha klopt! Vloeiende bediening valt nog best tegen! Maar, die kleine aap zit te kijken, neemt het in zich op en voor je het weet zit hij er gewoon goed mee te spelen. Bizar, hoe snel dat gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK, on 29 Sept 2014 - 15:02, said:

alleen al je ouder bent zoals jij en wij.

Zij spelen ermee.....

Je word ouder skoody.......

 

Ja, er is al weer een tijdje een nieuwe brick. En wat echt niet te verkroppen is: een nxt-medium motor. Als ze DIE nou eens 10 jaar eerder op de markt hadden gebracht, dat had een hoop hoofdpijn gescheeld....

 

EV3Hardware-large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Skoody als dit er 10 jaar geleden al geweest was voor jou dan was je niet aan trouwen toe gekomen.......

Hadden je ma tegen je gezegd, he zeun nu kappen met dat lego en het huis uit en trouwen jij....

En als straf had ze t weggegooid.....oke oke je pa had het dan wel weer uit prullenbak gepakt, maar ook alleen om er dan zelf mee te kunnen spelen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als dochterlief er aan toe is zijn ze er vast in een volgende versie, dus deze maar even overslaan.  Technisch Lego is nog iets te vroeg. Duplo los gaat al wel, maar vast nog niet. Ze duwt al wel sinds 3 dagen een houten treintje over de rails, dus dat is meer urgent.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe