Ga naar inhoud

Led dagrijlampen Yeti Superskoda


gompie58
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had in de voorverkoop bij Superskoda een set dagrijlampen besteld.

Deze heb ik vorige week ontvangen maar nog niet in de gelegenheid geweest ze in te bouwen.

Kreeg ik gisteren onderstaande mail van Superskoda:

Dear customer,

We would like to inform you, that due to mistake by the factory producing all LED light systems for us, we have received and resent incorrect LED bulbs to all customers which ordered YET-P13WDL.

Bulbs we received and resent to all customers were originally for different car, also using same base. But due to different top diameter, it cannot be fitted to your Yeti vehicle (resistor units and blue clips are suitable).

We accept full responsibility for this issue. That means, we don´t want from you to send anything back. That also means, we will send correct bulbs within this month to you with a small gift for you (your Yeti).

If you don´t want to wait anymore furhter for the correct bulbs, please reply to this email and we will refund you full amount for this item and again, you don´t need to send anything back.

Please accept our apologies. We will do our best to avoid any other mistakes in the future.

Best Regards

your superskoda.com team

Toch wel erg netjes opgelost vind ik.

aangepast door gompie58
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding dat het een beetje fout was gegaan voor de Yeti stond van de week ook al op hun site !

Maar wat verkopen de heren van superskoda nu uiteindelijk ?

Ja LED lampen , maar ik tast bij ze in het duister hoe deze er voor alle type''s Skoda eruit zien

Dus mochten ze over een tijdje bij je binnenkomen zou je dan een foto kunnen maken van de LEDS voor je ze plaatst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding dat het een beetje fout was gegaan voor de Yeti stond van de week ook al op hun site !

Maar wat verkopen de heren van superskoda nu uiteindelijk ?

Ja LED lampen , maar ik tast bij ze in het duister hoe deze er voor alle type''s Skoda eruit zien

Dus mochten ze over een tijdje bij je binnenkomen zou je dan een foto kunnen maken van de LEDS voor je ze plaatst ?

Ja, zal ik doen, vorige zending waren 2 LED lampen en 2 weerstanden om de foutmelding tegen te gaan.

Ik had gehoopt dat deze weerstand in de lamp was verwerkt zodat er geen losse weerstand nodig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog steeds niks gehoord van Superskoda, ik wacht het nog even af.

Volgens de site van Superskoda over de Led dagrijverlichting:

NEW VERSION COMING THIS FRIDAY 19/10/2012

!!! WORLDWIDE FREE AIRMAIL SHIPPING !!!

- fits ALL Yeti models

- NO error code on the display

- ultra white colour

- no ugly yellow daylight again

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had t gezien en hoop dat ze dan ook een foto plaatsen van wat het werkelijk is

Anders maar eens een mail versturen met de vraag of ze dat kunnen doen

Want een zooi foto''s van een Yeti met LED dagrijverlichting aan dat zegt me erg weinig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wel bij de buren is er nu een Yetirijder die ze heeft ontvangen en ingebouwd

Maar helaas alleen foto's van het resultaat en niet van de lampen met eventueele toebehoren .

En Superskoda al gemaild ( een twee weken terug ) om foto's te mailen van het product of op hun site erbij te plaatsen, maar helaas tot heden geen reactie gehad

Misschien als er meerdere mensen van hier met superskoda mailen dat het dan wel gaat gebeuren

Had nog wel de link van het forum erbij gezet in de hoop dat dit zou helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk zijn ze binnengekomen, de LED lampen van Superskoda.

Alleen de lampen zaten in de verpakking, het toegezegde kadootje voor de Yeti zijn ze vergeten.

Ook zit er geen inbouwhandleiding bij.

Foto van de geleverde artikelen heb ik bijgevoegd.

post-854-0-90697300-1352666421_thumb.jpg

aangepast door gompie58
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erg benieuwd wat de weerstandswaarde is van de weerstanden.

De led''s zelf lijken zo op eerste gezicht erg op de lampen die ikzelf al in de dagrijverlichting heb zitten.

Geef je alvast wel een tip mee. Zorg dat je dunne sterke werkhandschoenen hebt, want het is een crime om de lamp aan de bestuurderskant er in te krijgen met gevolg dat je je hand aan alle kanten openhaalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 ohm f 5 Kilo Ohm ?

En lamp demonteren zou misschien optie zijn al zou ik momenteel niet weten hoe

Het is uiteindelijk wel te doen hoor, maar moet ff de tijd er voor nemen en niet denken van doet ik ff.

en begin met de bijrijderskant omdat je daar wat meer ruimte hebt en je dus de feeling kunt opbouwen voor de bestuurderszijde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de buren aan de overkant van het Kanaal wordt uitgebreid ingegaan op het inbouwen van vergelijkbare LEDs van een andere webshop in een Yeti:

http://www.briskoda....de/page__st__30

(zie in deze thread ook de link naar de Elsawin beschrijiving voor het vervangen van P13Ws, almede aanbevolen alternatieven [zoals Posi-Locks] voor de Scotchlocks [blauwe zelfstrippende connectoren])

Overigens (en niet onbelangrijk) verschaft deze webshop (benzinfabrik.de) wel de nodige in/ombouwinstrukties:

http://www.benzinfabrik.de/blog/2011/08/tutorial-umbau-led-tagfahrlicht-skoda-yeti/

P.

aangepast door Prisma53
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb superskoda diverse malen om foto's van de LEDs en de relevante inbouwinstrukties gevraagd (om een goede indruk van het eea te krijgen) maar helaas wordt er niet gereageerd :(

Weet iemand een goed alternatief ?

Gr

Paul

aangepast door Prisma53
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe