Ga naar inhoud

Volkswagen heeft Tiguans in de aanbieding


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Inderdaad stevige prijzen. Een collega heeft een Tiguan. Het is wel een hele mooie auto, maar het scheelt maar weinig met een Yeti. Als je die helemaal pimpt kom je nog niet aan die bedragen.. De maxidot in de Tiguan is trouwens het enige dat echt beter is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sodela het ging niet zozeer om de prijs die inderdaad erg hoog is, maar om een actieprijs die hoger is dan de adviesprijs.

Bij VW kun je overigens een hoop dingen bestellen die je bij de Yeti niet kunt krijgen, bijvoorbeeld:een inparkeerhulp of een wegklapbare trekhaak.

Niet dat dat nou wereldschokkend is. Ik kwam het plaatje overigens op het spoor toen ik aan het snuffelen was voor mijn schoonouwelui en die willen een Yeti/Tiguan achtige met automaat die de caravan (1170 kg leeg, 1500 kg max) mag trekken. En dan valt de yeti helaas ook af, die is er als benzine alleen in de 1.2 TSI als automaat en die mag 1200 kg trekken.

Bij VW kom je dan overigens op een 2.0 tfsi met dsg en 4x4 :blink: (0-100 in 7,9 sec en een top van 202 met een SUV..) Ik gok dat die wel raad weet met de caravan.. Ik ben nog altijd aan het masseren om toch voor een yeti 1.2 te gaan en mij de caravan naar de bestemming te laten brengen (kan ik ook meteen helpen met opzetten), maar dat wil er niet echt in. Het gevoel van vrijheid om te gaan en staan waar ze willen (ook met Caravan) wil er niet uit.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wordt alleen de 1.2 met DSG geleverd. De 1.4 mag trouwens maar 1300 kg trekken, die valt ook af. Een 1.8 zou kunnen als ze het automaat idee los zouden kunnen laten.

http://www.fleetwise.nl/sites/default/files/Prijslijst%20Yeti%20Juli%202012.pdf

Of ze moeten wachten tot de Yeti is opgegroeid tot snowman :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahaa, da's goed om te weten, 1 van de opties is namenlijk om er een te importeren uit het buitenland. Als daar yeti's zijn met dsg en een 1.8 tsi :duimomhoog2:

Meteen maar even op autoscout24.de gekeken en inderdaad, daar is ie in 1.8 met DSG te krijgen. Ik ga m'n zondagavond maar niet verspillen met nadenken over het waarom van PON, maar hieronder de bevestiging:

http://www.autoscout24.de/ListGN.aspx?make=65&mmvco=1&model=19236&mmvmk0=65&mmvmd0=19236&fuel=B&gear=A&pricefrom=1000&powerscale=PS&powerfrom=81&cy=D&ustate=N%2CU

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ambition en de elegance zijn in iedergeval met licht en regensensor

Maar ja seat heeft ( schijnt) ze weer op een andere plek te hebben en kan de spiegel ook weer alle kanten op

Nu zijn de mensen van de oudere generatie uiteraard wel korter van bouw dus is dit dan weer misschien geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even snel gezocht, maar in Duitsland zit de licht en regensensor pas standaard op de yeti bij de elegance.

http://www.skoda.de/index.php?e=348-9-33-8-1

Ik denk dat een Yeti 1.8 met DSG voor die oudjes een perfecte middenweg is tussen een achterlijk dure Tiguan met DSG (en daarmee dus ook een 2.0 TFSI) of een Tiguan zonder automaat. Die yeti 1.8 zal toch qua prijs wat duurder zijn.

Of... In DE moeten er ook nog tiguans zijn met 1.4 en DSG..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of... In DE moeten er ook nog tiguans zijn met 1.4 en DSG..

Maar zelfs dan ben je volgens mij met de Yeti nog goedkoper uit.

Maar hoeveel gaan ze de wagen gebruiken als caravan trekker en is het van A naar B en weer na paar weken/maanden opzelfde wijze terug ?

Kun je beter voor die paar dagen een wagen huren en een 1,2TSI nemen voor de rest van het jaar

Zelfs dan ben je nog goedkoper uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe