Ga naar inhoud

Volkswagen heeft Tiguans in de aanbieding


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Yep, dat heb ik ze ook al eens voorgerekend. Ze gaan 1 a 2x per jaar naar dezelfde camping in Breskens als waar ze al jaaaaren naartoe gaan, ik heb ze aangeboden om de caravan daar naartoe te brengen, te helpen met opzetten en weer op te halen als ze uitgecampeert zijn. Dan kunnen ze inderdaad een 1.2 Yeti kopen en houden ze niet alleen geld over na de aanschaf, maar ook gedurende het hele jaar. Een Tiguan 2.0 tfsi met DSG weegt ook slechts 1567 kg vs 1285 kg voor een 1.2 Yeti.. Dus een Tiguan kost het hele jaar achterlijk veel geld en zo'n 2.0 TFSI krijg je stationair niet eens volgetankt.

Dus nee er is absoluut geen logische verklaring om het hele jaar door een dure auto te rijden om 1 a 2x per jaar op pad te kunnen met de caravan. Zoals je al terecht schrijft, dan zouden ze zelfs nog een auto kunnen huren.

Ik zal de heren in Tiel eens vragen of ik bij een volgende beurt geen 1.2 Yeti met DSG mee kan krijgen, dan zal ik mijn schoonouwe lui er eens inzetten en ze verbazen over een dergelijke auto.

Ow ja, one other thing ze rijden al jaaaren een Audi, dus van Audi naar VW voelt al een beetje als een stap omlaag van de premium ladder, een tweede stap naar de skoda trede, sja.. Ze hadden al met een scheef oog naar een Q3 gekeken, maar die zijn helemaal onbetaalbaar.

@rosinfield, een kleinere caravan gaat het niet worden. Die hebben we in gezamenlijk bezit en wij moeten er met z'n 5-en (ex hond) ook in kunnen camperen en hij is ook ruim voldoende zodat mijn schoonouders eventueel zonder voortent nog kunnen blijven camperen. Last but not least, mijn schoonmoeder is helaas erg slecht ter been en manoeuvreren gaat in deze caravan prima. Deze heeft voorin 2 losse bedden, in het midden een keuken met daar tegenover een toiletruimte en achterin een rondzit. (opbouw van 5m30). Met name de bedden zijn een echte uitkomst, het in en uitklimmen dat je normaal doet bij een 2 persoonsbed is voor haar bijna niet te doen. Het gewicht komt met name omdat het een Wilk is, die zijn oerdegelijk (net als mijn schoonouders..) maar daardoor wel wat zwaarder.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach een Yeti met nieuwe logo rondom doet al veel goed natuurlijk, want staat er op logo in iedergeval geen Skoda meer op voor ze

Maar alleen al het prijsverschil mbt wegenbelasting en verzekering is zo'n groot verschil waar je al leuke dingen voor kan doen

bv in najaar een huisje huren voor een midweek ?

Tsja het is hun geld uiteraard maar ik zou het toch eens goed overwegen, zeker met deze vreemde tijden van reccessie en de wagen als melkkoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf overigens de 1.2 Yeti met DSG de perfecte auto vinden voor ze. De automaat waardoor schoonmoeders kan blijven rijden, betaalbaar in aanschaf en om te rijden, hoge instap die ze graag willen. Maar ja, nu die mensen nog overtuigen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe