Ga naar inhoud

Welk type Navignon?


Pmud
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen.

Als trotse bezitter van een nieuwe Skoda Citigo Tour moet ik nog even geduld hebben. De leveringstijd is ongeveer 6 á 7 weken. Eind September! Nu ben ik me alvast aan het inleven, wat moet je anders, en bekijk de navigatie. Mijn vraag is. Welk type navignon bevind zich in die Citigo? Ik kom daar zo 1,2,3 niet uit.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een manual gedownload maar weet niet of dat de goede is. Ik hoopte dat iemand die de citigo tour al heeft dit zou kunnen zeggen. Dan kan ik gerichter gaan lezen in de manuals.

Doei, Pmud.

aangepast door Pmud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is ook dat er hier nu zover ik weet maar één is die al de citigo rijd

En dat er nog niet zoveel in NL rijden, dus zodoende ook nog niet zoveel weten van de in en outs vn dit model

Niet alleen jouw probleem als je dit zo mag noemen, maar ook mbt de vagcom (VCDS) waar nog erg weinig bekend over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de navigon uit de Citigo voor me op tafel liggen. Er staat op een mini-mini- stickertje op de rand 7071 premium. Heb je daar iets aan Pmud??

Ik kan je ook een link voor de manual geven. Hoewel die volgens mij ook al ergens hier op het forum staat.

http://www.navigon.com/portal/common/Download/Manual/PNA/Skoda/MovexFun_NL.pdf - -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chrimasa.

Leuk dat je dit kan melden. Ik heb inderdaad wel de manual maar ik wist natuurlijk niet of die van toepassing was op datgene dat bij de citigo geleverd werd. Bedankt in ieder geval voor de bevestiging en het serienummer.

Ik begrijp hieruit dat jij dus de trotse bezitter bent van de citigo? Heb je er al wat kilometers mee gedraaid en wat kun je er voor leuks van vermelden?

Doei, Pmudje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij navigon kun je gratis software downloaden waarna je update automatisch wordt bijgewerkt. Mits je daarvoor natuurlijk in aanmerking komt. Voor zover ik het heb gezien kun je binnen 2 of 4 weken na aankoop voor 20€ 2 jaar lang updaten. Als je dit later doet kost het 99€. Maar ik kan dit eerlijk gezegd niet zo gauw vinden. Er wordt wel gesproken over 80% korting op de fresh Maps en dat zou, wat bedrag, wel overeen komen.

Kun jij daar nog iets over zeggen, Chrimasa?

Doei, Pmudje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er een mini usb aansluiting op zodat je hem kunt linken met het internet chrimasa ?

En krijg je er toevallig nog software bij zodat je met navigon site dan kut linken en updaten ?

Ja er zit een mini USB aansluiting op.

Bij navigon kun je gratis software downloaden waarna je update automatisch wordt bijgewerkt. Mits je daarvoor natuurlijk in aanmerking komt. Voor zover ik het heb gezien kun je binnen 2 of 4 weken na aankoop voor 20€ 2 jaar lang updaten. Als je dit later doet kost het 99€. Maar ik kan dit eerlijk gezegd niet zo gauw vinden. Er wordt wel gesproken over 80% korting op de fresh Maps en dat zou, wat bedrag, wel overeen komen.

Kun jij daar nog iets over zeggen, Chrimasa?

Doei, Pmudje.

Ja klopt. 20 euro voor twee jaar. Binnen 4 weken activeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chrimasa.

Leuk dat je dit kan melden. Ik heb inderdaad wel de manual maar ik wist natuurlijk niet of die van toepassing was op datgene dat bij de citigo geleverd werd. Bedankt in ieder geval voor de bevestiging en het serienummer.

Ik begrijp hieruit dat jij dus de trotse bezitter bent van de citigo? Heb je er al wat kilometers mee gedraaid en wat kun je er voor leuks van vermelden?

Doei, Pmudje.

We hebben er nu ruim 500 km op zitten. Hij rijdt heerlijk, je zult het vast tijdens de proefrit gemerkt hebben; stille motor, de auto glijdt over de weg en voelt alsaf je in een veel grotere auto rijdt. Alleen bij drempeltjes merk je dat je toch écht wel in een klein autootje rijdt! Als je je best een beetje doet rijdt ie superzuinig. Snel doorschakelen en het startstopsysteem gebruiken. Dat startstopsysteem zag ik erg tegenop nadat ik daar eens in een fiat 500 mee gereden had. Daar werkte het net even anders. Met de Citigo gaat het heel snel en vloeiend, zodra je de koppeling weer intrapt na een stop springt het motortje soepel en snel weer aan, je verliest eigenlijk geen tijd.

Vandaag vanuit mijn werk (klein stukje snelweg en verder binnenwegen) 1 op 27 gereden. De boordcomputer op de navigon geeft dat prima aan. En ook handig: er zit een "automatische schoonmoeder" in de Navigon. Je kunt haar uitzetten, maar je kunt haar ook bij 5,10 of 20 km boven de maximum snelheid LET OP!! laten zeggen. Ik vind dat wel handig. (De meeste snelheidsovertredingen loop ik op op plekken waar ik er even met mijn gedachten niet zo bij was, waar ik helemaal niet van plan was te hard de rijden. Daar is zo'n onzichtbare schoonmoeder die je vermanend waarschuwt wel handig voor).

Tja... wat kan ik er verder nog over zeggen? Hij glimt zo mooi :wub: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stop mijn schoonmoeder wel in de achterbak. Als ze lief is, wat niet vaak gebeurd, mag ze over de rand meekijken.

Maar je verhaal klinkt goed. Ik vermoed met de citigo zuiniger te gaan rijden dan met mijn heerlijke daihatsu Clever (1 0p 20,5 na 45000km)

En dan met al dat moois er op en er aan. Maar goed. Nog even geduld.

Bedankt Chrimasa.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chrimasa.

Mijn collega heeft toevallig op dezelfde dag dat wij de skoda citigo tour kochten zijn broertje, de vw up besteld. Met dus ook dezelfde navigatie. Ik heb hem verteld dat er met 80% korting voor 2 jaar lang geupdate kan worden met de fresh maps. Jij het dit in dit toppic al bevestigd maar heb je dat ook al gedaan?

Hij kan dit echter niet vinden. Kun jij vertellen hoe dat bij jou in het werk is gegaan. Sticker op de doos, of een los toegevoegde aanbieding op papier erbij?

Gek genoeg heb ik het op de website toen wel gezien maar kan het ook niet meer vinden. Als ik dan ga googlen dan zie ik wel oudere (2010) discussies hier over maar dat blijken dat uiteindelijk of misverstanden te zijn of verlopen stickers op de dozen. Wil je er iets meer over vertellen hoe jij te werk bent gegaan?

Met dank van mijn collega en natuurlijk ook van mij.

Groetjes, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft hem gevonden. Bedankt.

Doei, Pmud.

Sorry ook van mijn kant. Ik reageer weer op Chrimasa.

Ik had al gereageerd maar zag hem niet staan en dus deed ik het nog maar een keertje.

Maar ook ik had niet in de gaten. Als de schoonmoeders er eenmaal bijkomen raak ik al gauw van slag.Wat een chaos.

Doei, Pmud.

aangepast door Pmud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe