Ga naar inhoud

Ultrasoonreiniger een proper ding.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Ons hier een ultrasoonreiniger aangeschaft geen te duur spul. Het is voornamelijk de bedoeling onze brillen hiermee te reinigen het ene montuur kan men wat makkelijker reinigen met vodje en een tandenstoker maar bij sommige is er geen reinigen aan. Dus maar eens proberen met een ultrasoonreiniger en ja hoor die doet zijn ding mijn bril tot wel driemaal gereinigd een reiniging was 8 min maar dan was hij ook kraaknet.

Eerste keer met water en een klein beetje dreft en dat was al veel beter maar tussen de glazen en het montuur was het nog niet weg. Dan wat water met ajax en dreft gebruikt en na de derde keer was alles netjes.

Dan een ketting met kleine steentjes het zelfde mengsel geprobeerd en zag er mooi uit maar toch nog niet het zilverachtige kleur dat het in het begin was, dan maar water met een flinke scheut azijn genomen en ja hoor een "nieuwe" ketting.

Zal wat zoeken worden welk wasmddel het best geschikt is voor de verschillende produkten die men wil reinigen.

Niet te duur en doet zijn ding.

http://www.conrad.be/ce/nl/product/093399/Elektrisch-ultrasoon-reinigingsapparaat/SHOP_AREA_40363&promotionareaSearchDetail=005

Link naar reactie
Delen op andere sites

stalen horloge banden op de manier schoonmaken gaat ook perfect !

Voor de horloges is er een speciale houder bij zodat de kast boven het water blijft( als deze niet waterdicht is) en voor cd's is er ook een houder om 4 stuks te reinigen in een beurt.

Motoronderdelen van de wagen zullen er wel niet in terecht komen, is het toestel wat te klein voor maar wie weet een draaiknop een hendeltje dat moet lukken zolang het geen hout of leer bevat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Het water wordt in beweging gezet door de ultrasone als er geen water binnen het uurwerk zit denk ik niet dat dit de mechaniek zou beschadigen.

Aan de andere kant er is een houder bijgeleverd waar men het uurwerk kan inplaatsen zodat de kast boven het water komt maar dat kan ook zijn voor de niet waterdichte uurwerken.

Dit is een uurwerk ondergedompeld in het water dus zonder de houder (20bar) na het badje werkt deze nog, en die 0000 stonden vòòr het badje er ook op :P

post-677-0-61446300-1349447000_thumb.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan wel een digitaal quartz-uurwerk. Waar ik op doelde, zijn horloges met een mechanisch uurwerk. Zeker de automaten en handopwinders kunnen in dat opzicht soms maar weinig hebben. Bij twijfel even je juwelier vragen. Want die maakt tenslotte met dezelfde spullen de horloges van zijn cliëntèle schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, mijn vraag ging idd over een mechanisch uurwerk. Ik verdraag geen leren of kunststof bandjes, en die stalen kruipt altijd redeliijk wat viezigheid tussen. Nu reinig ik mijn horloge met wat zeep en een oude tandenborstel, dit lijkt mij een goed oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgaans zijn de banden wel vrij eenvoudig te verwijderen: de pin die de band aan het uurwerk houdt, is aan beide kanten van een veermechaniek voorzien. Die pun kun je vaak met een speld of een dunne centreerpunt wel er uit wippen. De band kan dan in de reiniger, uurwerkje met de hand oppoetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha doe het wel op een wit laken dat pennetje verwijderen

Ooit wel gedaan en die krengen schieten altijd op het moment dat jij het niet wil weg en kun je ze daarna weer niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe