Ga naar inhoud

GL infiltratie


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja de infiltratie van GL rijders komt nu wel heel erg dichtbij !!

Was het eerst nog via deze elektronische snelweg het WWW

Nu vertelde vanmorgen 2 collega's dat ze ook een GL besteld hebben (snik snik )

Gelukkig duurt het nog 4 a 5 maanden voor ze hem in ontvangst kunnen gaan nemen .............. maar toch

Één lichtpuntje in deze donkere dag is wel dat er één van de twee dan collega af is bij ontvangst van zijn GL, want dat was zijn tweede mededeling !

Maar leven wordt zwaar, blijk ik een collega te krijgen die ook achter vrachtwagens gaat plakken !!??

Weet je hoeveel er hier rijden per dag ............

Toch maar eens kijken of ik hem nog zover kan ompraten dat hij een Yeti gaat bestellen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch als ik voor mezelf spreek:

Als de Yeti ook een MRB en BPM vrije variant had.. dan was het zonder enige twijfel een Yeti geworden. Ik verkeer alleen (nog) niet in de positie dat ik me alles kan veroorloven en wordt wel geacht redelijk wat kilometers te maken. Dus dan kies je voor de meest economische optie. En dat is een Fabia GL :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno niet teveel prijsgeven, ze leren me vanzelf wel kennen als men dat wil !!

Maar de basis van het verhaal is wel waar in deze, dat er collega weggaat en een GL heeft aangeschaft en dat er nog één een GL heeft aangeschaft

en dat de wachttijd dus voor hun tussen de 4 a 5 maanden gaat worden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, nu moet ik je teleurstellen, ik heb helaas geen skoda frustraties in deze !!

Ik heb bewust gekozen voor de Yeti en wist van te voren dat hij iets minder zuinig dan andere wagens zou wezen

Maar positief bekeken vanuit mijn oogpunt is dat mijn Yeti nu al zuiniger is dan mijn ingeleverde 1,4 RR (roomster)

En als ik in een GL zou stappen dan stap ik erna nooit meer uit, puur vanwege de lage instap ehhh uitstap !

En ik kan het me financieel gelukkig ook nog veroorloven een Yeti, dus mij zal je niet horen klagen dat hij zuipt, hoogstens dat hij wat zuiniger zou mogen wezen.

Maar met een 2000 Km op de teller verwacht ik ook niet dat hij al op zijn top van zuinigheid is, een eerlijk beeld ervan verwacht ik te krijgen bij 10K op de teller

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC-Fre@k had een Yeti mee van de garage, maar wilde ook voor geen goud ruilen, zei hij

Precies! Ik ben blij dat mn GL weer voor de deur staat hoor :D

Een auto moet jouw auto zijn om meerdere punten, niet om de kleur, merk, zuinigheidslabel maar gewoon de combinatie van alles wat het tot die auto maakt. Het geen wat me in ieder geval erg op viel is de naar verhouding kleinere kofferbak van de Yeti? Ik heb het niet opgemeten maar op het oog lijkt hij (op de hoogte na) kleiner dan die van de Fabia Combi. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, is tuning voor jou dan geen optie?

Meer vermogen, dus zuiniger?

Zoals al eens geopperd door mij hoef ik geen tuning in de trant van meer PK's en Nm

Maar wat nog wel mijn aandacht heeft is Eco tuning, waarmee ze de wagen zo tunen (fijn) dat het zuinigste eruit wordt gehaald

Maar dan is het uiteraard wel een kosten baten plaatje wat ik wil zien !

Gas installatie is voor mij geen optie, en als ik zo lees dan is het nog niet echt storingsvrij met de 1,4TSI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al eens geopperd door mij hoef ik geen tuning in de trant van meer PK's en Nm

Maar wat nog wel mijn aandacht heeft is Eco tuning, waarmee ze de wagen zo tunen (fijn) dat het zuinigste eruit wordt gehaald

Maar dan is het uiteraard wel een kosten baten plaatje wat ik wil zien !

Gas installatie is voor mij geen optie, en als ik zo lees dan is het nog niet echt storingsvrij met de 1,4TSI

Nee,LPG is nog niet echt storinsvrij..maar ik blijf het wel volgen..heb er nu ong. 8500 km op zitten sinds 15 oktober is dus toch iets meer dan 2000 km per maand, dus 25000 pj als het zo blijft...twijfel gevalletje dus..

Zit nu op 1 op 13,5 gemiddeld, zal niet veel beter worden denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een speciale GreenLine afdeling betreft (nog even van een infiltrante :P): Het Smartforum heeft ook de keuze gemaakt om een aparte sectie te maken voor de MHD's, bijvoorbeeld, ondanks dat de instructieboekjes vrijwel hetzelfde zijn...

http://www.smartforum.nl/viewforum.php?f=36&sid=c8c37da25fc5d88ca5a188ff3ae80d81

Ik zeg het toch maar even, want zéker met die nieuwe reclame op tv denk ik ècht dat er een nieuwe categorie Skodarijders aan gaat komen, een categorie die het vroeger niet in zijn hoofd zou halen om bv een Diesel te kopen, of een Skoda terwijl ze heel gefixeerd zijn op hybrides... tot ze de uitstoot, lage prijs en belastingvoordelen zagen ;-) Voor de rest denk ik dat ik vrij stil ga zijn tot we onze Combi GL hebben, want dat duurt nog wel even ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als privérijder kun je gelukkig zelf weten wat je doet met de keuze. Zuinig rijden blijft natuurlijk een uitdaging en lukt soms verrassend goed zolang je niet over de autobahn jakkert.

Naast het verbruik speelt natuurlijk ook "emotie" een rol. Die factor is voor mij bij de Yeti veel groter dan bij de Fabia of de Octavia. Met de Octavia had ik geen "emotionele band", met de Yeti wel. Het is immers geen grijze muis maar een heus sneeuwmonster! Daarvoor cijfer ik de weinige minpuntjes van de Yeti wel even weg, kwestie van weging van de factoren en manipuleren :lol: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Ed even voor te zijn, nee, ik heb niet achter vrachtwagens gehangen.Ben wel binnendoor gegaan en heb alle 45 km/h wagentjes opgezocht die ik tegenkwam en ben daarachter gaan hangen.

Weet je wat mijn ervaring was?

Hij was zuiniger dan anders en ging meer verbruiken als ik harder ging rijden...

Zou dat de turbo zijn, Kan ik die uitschakelen?

Verbruik was nu rond 4.0-4.2l/100 km

Moet toch zuiniger kunnen.

Omdat ik ivm inrijden volgens de methode sgl niet onder 2500 toeren mag komen, heb ik wel de hele tijd in de 2de versnelling gereden.

Is dat schadelijk/

Zou t verbruik dalen als ik in 3 of 4 zou rijden?:wavetowel2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een speciale GreenLine afdeling betreft (nog even van een infiltrante :P): Het Smartforum heeft ook de keuze gemaakt om een aparte sectie te maken voor de MHD's, bijvoorbeeld, ondanks dat de instructieboekjes vrijwel hetzelfde zijn...

Daarom is het ook zo belangrijk om te laten weten dat er inmiddels (sommigen al een poos trouwens) van meerdere types Greenlines beschikbaar zijn. Namelijk:

  • Fabia Greenline
  • Fabia Combi Greenline
  • Roomster Greenline
  • Octavia Greenline
  • Octavia Combi Greenline
  • Yeti Greenline
  • Superb Greenline
  • Superb Combi Greenline

Allen zijn dit uitvoering van een bepaald type, gebaseerd op een reeds bestaande uitvoering (al dan niet door PON aangepast). http://www.skoda-greenline.nl/

Voor sommigen (en daar hoor ik ook bij) was het in begin niet geheel duidelijk, alsof ik een Skoda Greenline ging kopen. Na het doornemen van het Skoda Portfolio en begrijpen wat de verschillen zijn is dit natuurlijk wel anders. Mond vol als je nu wilt zeggen wat je echt voor auto hebt, Skoda Fabia Combi Greenline. En dan weer uitleggen dat dit (in dit geval) een 1.2 TDI is zonder BPM, MRB...

Om Ed even voor te zijn.... of 4 zou rijden?

Tot op heden gewoon overal meegereden, wel zo dat ik nooit boven de 3500 kom (eigenlijk zelfs niet boven de 2500), waar mogelijk binnendoor, en als ik wel op de snelweg rij om de zoveel km een andere snelheid aanhouden zodat je zo nu en dan even lekker kan optrekken. Dus soms even achter wat langzamer verkeer, er vlot voorbij, even vast houden en dan bij het volgende obstakel weer even inhouden. Ook korte ritjes probeer ik te vermijden, pas zelfs even een extra ommetje gemaakt omdat ik hem niet koud weer terug wilde zetten :P

En eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit zo op mijn verbruik gelet. In die zin dat m'n Spacewagon gewoon altijd 1 op 10 reed, nu is het best leuk te zien wat je werkelijk verbruikt bij bepaalde situaties en bijv. hoe het Start-Stop systeem z'n werk doet. Ook leuk om omstanders te zien kijken, "huh, zet die kerel nou z'n auto uit?' en dan op het laatste moment natuurlijk pas weer starten en direct weer weg. :lol: Net als nu met die brandstofprijzen, ik zou kunnen tanken (bijna 3/4 tank) maar vind het leuker om hem zo ver als mogelijk (lees: verstandig) leeg te rijden een zo hoog mogelijke actieradius te behalen met deze eerste volle tank. En gek genoeg heb ik daar voor deze eerste tank best een paar cent per liter meer voor over :wub2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe